Når man ikke er tilfreds med sit barns højde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2012

Muffinmus

nej, jeg tænker bare tit at det må være værre for drenge med en lav højde....og jeg hører TIT folk sige til mig "jo, men det ville være slemmere hvis du var mand i stedet for"..og der er det jo så jeg tænker at det er min dreng jo om nogle år.

Selvfølgelig giver jeg ham tid, sådan er det jo bare, men derfor kan jeg godt være en smule mor-bekymret for ham nu jo:-)

Netop fordi det var for sent at gøre noget ved mig dengang jeg var 12, er jeg bare lidt obs på hans højde, og hvilke muligheder der er for ham...eller ikke er.

Og jo, han er sund og rask og velfungerende, bliver en god lille håndværker tror jeg.

Og ja, man skal ikke kimse af en 8 eller 9 klasse, har haft en uges praktik i begge klasser..puha, og derfor blev jeg ikke lærer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2012

B&J

min dreng er også en lille en jeg er selv 159høj og min kæreste er 197 høj og jeg ved min kæreste var en lille fyr da han var lille men da han blev 13år begynde han bare at vokse og vokse og vokse... så glæder mig til at se om min dreng følger sin far eller mig eller i mellem....

men man kan ikke altid regne med barnets højte

for jeg var på lige højte med min klasse ind til jeg blev 14 så voksede jeg næsten ikke mere... og hvor de andre så voksede over hovede på mig

Anmeld

12. september 2012

ONKC

Jeg var selv meget lille da jeg var yngre. Faktisk var mine knogler 3 år bagud. Efter min konfirmation skød jeg i vejret og jeg er nu 186:-)

Synes ikke du skal være så bekymret, mange drenge skyder først i vejret ved konfirmations alderen:-)

Anmeld

14. september 2012

Muffinmus

ONKC skriver:

Jeg var selv meget lille da jeg var yngre. Faktisk var mine knogler 3 år bagud. Efter min konfirmation skød jeg i vejret og jeg er nu 186:-)

Synes ikke du skal være så bekymret, mange drenge skyder først i vejret ved konfirmations alderen:-)

Nej, men genetisk er han ikke bestemt til at blive ret høj, at nogle herinde så er heldige er jo fedt, men der er innge tvivl om at min søn på ingen måde bliver hverken 186 eller 180 eller der oppe i nærheden..han kommer til at ligge mellem 160-170 mest sansynligt og håber så derfor han kommer tættere på de 170 end 160 jo:-)

Anmeld

14. september 2012

Camillos

MariaE skriver:

Ja, egentligt er det jo lidt svært at skrive om, men det er noget jeg tænker rigtigt meget over.

Jeg er lav, ca 157 cm med lidt god vilje, min mand er 180cm  godt og vel. Så klart der spiller noget genetik ind over der.

Men mit problem er at min søn er lav, allerede nu ligger han langt under de andre i hans børnehave på samme alder.

han er lige fyldt fem for 2 mdr siden og er ca 103 cm høj...dvs alligeve ca 10 cm under hans jævnaldrende. Jeg synes det er rigtigt øv, netop fordi jeg selv er lav og fordi det faktisk har gået mig å de sidste 20 år.

Der har været så mange job jeg har været interesseret i, men ikke kunne få blot pga min elendige højde.

Selv et totalt skodjob som æggepakker kunne jeg ikke få som ung fordi jeg ikke kunne nå hylderne..."desværre du er sgu ikke lige høj nok"...røvtur.

Jeg har bare slet ikke lyst til at min søn skal være en lille "lort", som jeg selv er. Jeg siger ikke at mit liv er elendigt, men jeg har bare altid være meget meget ked af min højde.

Men jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre, han får jo den dybe søvn der fremmer vækst, han spiser sundt nok. 

Jeg fik aldrig selv tilbudt væksthormoner fordi de først fandt ud af jeg blev lav da jeg stoppede med at vokse som 12 årig. Der var det for sent og min eneste mulighed var at få skækket knoglerne og lade dem vokse ud med skinner på....ellers tak.

Men det virker også bare så drastisk at skulle undersøge hormonerne, for hvem siger han overhovedet er kandidat, han er jo ikke dværg.....Jeg er jo ikke ude på at få det perfekte barn, overhovedet, men kunne jeg undgå min søm blev 160-165 ville jeg seriøst overveje mulighederne.

Jeg er ikke helt så bekymret for min datter, hun er også lav, men dog biver hun ret sandsynligt højere end mig. Og på en måde er det altså værre med lave dreng end lave piger.

Æv, synes det er svært, man vil jo for pokker gerne det bedste for sine dejlige unger.

Jeg har altid været en HØJ pige ... højre end min storebror i følge kurven .. ja han var faktisk en lille lort... selv på konfirmations billederne kan man se han var 1 hoved lavere end klasse kammeraterne. 

Jeg var 173 som 12 årig... og er IKKE vokset siden.. til gændgæld skete der noget med min bror da han blev 14... han gik fra at være 170 til 193 på 1 års tid..  

Min mor er 178 og min far 170 cm... Så tror da ik du skal være så bekymret lige nu... det kommer nok 

Anmeld

14. september 2012

kesuh

Jeg var selv en bette lort i vuggestue,børnehave og fritter.. Og ja det hed faktisk en fritter dengang!! og ikke det sørgelige sfo-.-

I 7.klasse var jeg den højeste i klassen og har ikke rigtig vokset siden.. At jeg så er den tredje mindste ud af de tolv drenge nu fra dengang, er så noget andet.. Jeg er 181cm

Min far er 178+- slid hehe-> jeg må have arvet min fars højdegener. Han er den mindste blandt 7 søskende

Min mor er omkring de 160 tror jeg

Så vent og se hvad fremtiden bringer^^

Anmeld

14. september 2012

Kakao

MariaE skriver:

Nej, men genetisk er han ikke bestemt til at blive ret høj, at nogle herinde så er heldige er jo fedt, men der er innge tvivl om at min søn på ingen måde bliver hverken 186 eller 180 eller der oppe i nærheden..han kommer til at ligge mellem 160-170 mest sansynligt og håber så derfor han kommer tættere på de 170 end 160 jo:-)

Hvordan kan du vide, at din dreng ikke er genetisk bestemt til at være høj? Din mand er jo 180, er det ikke højt.

Anmeld

14. september 2012

tarkoflen

MariaE skriver:

Ja, egentligt er det jo lidt svært at skrive om, men det er noget jeg tænker rigtigt meget over.

Jeg er lav, ca 157 cm med lidt god vilje, min mand er 180cm  godt og vel. Så klart der spiller noget genetik ind over der.

Men mit problem er at min søn er lav, allerede nu ligger han langt under de andre i hans børnehave på samme alder.

han er lige fyldt fem for 2 mdr siden og er ca 103 cm høj...dvs alligeve ca 10 cm under hans jævnaldrende. Jeg synes det er rigtigt øv, netop fordi jeg selv er lav og fordi det faktisk har gået mig å de sidste 20 år.

Der har været så mange job jeg har været interesseret i, men ikke kunne få blot pga min elendige højde.

Selv et totalt skodjob som æggepakker kunne jeg ikke få som ung fordi jeg ikke kunne nå hylderne..."desværre du er sgu ikke lige høj nok"...røvtur.

Jeg har bare slet ikke lyst til at min søn skal være en lille "lort", som jeg selv er. Jeg siger ikke at mit liv er elendigt, men jeg har bare altid være meget meget ked af min højde.

Men jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre, han får jo den dybe søvn der fremmer vækst, han spiser sundt nok. 

Jeg fik aldrig selv tilbudt væksthormoner fordi de først fandt ud af jeg blev lav da jeg stoppede med at vokse som 12 årig. Der var det for sent og min eneste mulighed var at få skækket knoglerne og lade dem vokse ud med skinner på....ellers tak.

Men det virker også bare så drastisk at skulle undersøge hormonerne, for hvem siger han overhovedet er kandidat, han er jo ikke dværg.....Jeg er jo ikke ude på at få det perfekte barn, overhovedet, men kunne jeg undgå min søm blev 160-165 ville jeg seriøst overveje mulighederne.

Jeg er ikke helt så bekymret for min datter, hun er også lav, men dog biver hun ret sandsynligt højere end mig. Og på en måde er det altså værre med lave dreng end lave piger.

Æv, synes det er svært, man vil jo for pokker gerne det bedste for sine dejlige unger.

Jeg tror det er for tidligt at sige noget om, hvor høj han bliver

Min lillebror var en lille skid til han blev 15 eller sådan noget, så skal jeg love for det gik stærkt og nu er han højere end vores far!

Mine forældre er ca. 167 og 180 høj vil jeg tro...

Det samme gælder en fra min folkeskole, så nogle af de små splejser kan godt pludselig skyde i vejret!

Jeg tror også først det er når drengene kommer i puberteten at lægen gør noget, det var det i hvert fald hos min fætter... Han var bagud i udvikling, og det er en "sygdom" som man kan få noget hjælp til...

Men hvis du er nervøs for det, så prøv at snakke med din læge

Anmeld

14. september 2012

chael

Forstår godt din bekymring.

Men mange drenge har det med at skyde i vejret når de rammer teenage årene

Men ellers tag en snak med jeres læge.

Desuden, dengang vi havde om genetik i biologi, der lærte vi, at børnene ville få en højde ca midt indlemme forældrenes højde

*C

Anmeld

14. september 2012

Dustmuz

MariaE skriver:

Som du skriver i et af dine tidligere indlæg, ang job og piger..

JObbet: han får et job uanset om han er 200cm høj eller 145 cm høj..
Det er hans interlektuelle viden der afgøre om han for jobbet.. ikke hans højde..

piger: De fleste "lave" fyre, er faktisk mange gange dem som render med de gode tøser.. So to speak.. Dvs de piger som IKKE er overfladiske sminkedukker og som kun har 1½ brik og flytte med..
det er MIN erfaring som fyr..

nu er jeg selv 175, og kender da en del fyre som er alt lige fra 148 til over 200cm

høre sq mere brok fra de høje end fra de lave..
de lave har det altid godt, hvor de høje næsten altid vil få  et eller andet problem med kroppen, netop pga deres højde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.