MariaE skriver:
Ja, egentligt er det jo lidt svært at skrive om, men det er noget jeg tænker rigtigt meget over.
Jeg er lav, ca 157 cm med lidt god vilje, min mand er 180cm godt og vel. Så klart der spiller noget genetik ind over der.
Men mit problem er at min søn er lav, allerede nu ligger han langt under de andre i hans børnehave på samme alder.
han er lige fyldt fem for 2 mdr siden og er ca 103 cm høj...dvs alligeve ca 10 cm under hans jævnaldrende. Jeg synes det er rigtigt øv, netop fordi jeg selv er lav og fordi det faktisk har gået mig å de sidste 20 år.
Der har været så mange job jeg har været interesseret i, men ikke kunne få blot pga min elendige højde.
Selv et totalt skodjob som æggepakker kunne jeg ikke få som ung fordi jeg ikke kunne nå hylderne..."desværre du er sgu ikke lige høj nok"...røvtur.
Jeg har bare slet ikke lyst til at min søn skal være en lille "lort", som jeg selv er. Jeg siger ikke at mit liv er elendigt, men jeg har bare altid være meget meget ked af min højde.
Men jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre, han får jo den dybe søvn der fremmer vækst, han spiser sundt nok.
Jeg fik aldrig selv tilbudt væksthormoner fordi de først fandt ud af jeg blev lav da jeg stoppede med at vokse som 12 årig. Der var det for sent og min eneste mulighed var at få skækket knoglerne og lade dem vokse ud med skinner på....ellers tak.
Men det virker også bare så drastisk at skulle undersøge hormonerne, for hvem siger han overhovedet er kandidat, han er jo ikke dværg.....Jeg er jo ikke ude på at få det perfekte barn, overhovedet, men kunne jeg undgå min søm blev 160-165 ville jeg seriøst overveje mulighederne.
Jeg er ikke helt så bekymret for min datter, hun er også lav, men dog biver hun ret sandsynligt højere end mig. Og på en måde er det altså værre med lave dreng end lave piger.
Æv, synes det er svært, man vil jo for pokker gerne det bedste for sine dejlige unger.
Har selv en datter der ligger langt under de andre.
hun er lige blevet 6 og har med nød og næppe ramt de 110 cm.