(du må endelig forestille dig at jeg har skrevet dette i en sød og venlig tone. intet negativt.. kun stille og roligt)
jeg tror du har nogle issues som du skal arbejde med, og det er en ret stor mundfuld du skal have arbejdet med,
Angst er bestemt ikke særlig sjovt og slet ikke når det påvirker dig så meget..
tror seriøst du ville kunne få en masse ud af at studere lidt mindfulness bla. i din fritid..
jeg har noget matriale omkring angst og hvordan man bekæmper det...
f.eks.
Du sidder nu, i din stol.. du begynder at tænke over at skulle med bussen. du forestiller dig stige på bussen og bussen kører. du ved ikke helt precist hvor længe det tager bussen at fragte dig fra A til B. der kan jo ske store forsinkelser. tænk hvis du kommer for sent PÅ MANDAG..!! idag er det ONSDAG.. du sidder i din stol og frygter at køre bus, om 5 dage.. DET ER IKKE SUNDT...
det er DER dit problem ligger.. (nu taler jeg bare ud fra hvad jeg har dannet mig for et indtryk af det du har skrevet i dit startindlæg) du planlægger for meget. ALT ALT ALT for meget. du kører dig selv op i en spids omkring noget det bekymre dig..
du vil være perfekt.. men vil du være perfekt fordi du opfatter dig selv som at du skal være perfekt, at alle andre end dig er perfektm eller gør du det fordi at du er bange for at andre skal opdage at du ikke er perfekt.. ingen er jo perfekte i bund og grund. og det er fordi vi er mennesker og vi er forskellige. så findes der ikke noget perfekt.
og det er altså HELT OKAY...
du har alt for høje forventninger til dig selv.. du forventer det bedste men du frygter samtidig at din angst for at andre opdager at du ikke er perfekt, skal gå ind og ødelægge din chance for succes...
succes er ikke vejen til mindfulness (mindfulness eks. den du gerne vil være) mindfulness er vejen til succes...
det kan godt være det lyder enormt langhåret alt det jeg skriver..
jeg har i det sidste halve år i forbindelse med alt det stress osv jeg har haft, gået til undervisning hos en fantastisk dygtig Psykolog.. jeg har også gået til samtaler hos hende. men undervisningen gav mig allermest syntes jeg..
Det hed. Stresshåndtering, mindfulness og konstruktiv kommunikation.. det var SÅ GODT..
og det har lært mig at tage en slapper... lad være med at sidde og bruge en masse energi på at sidde hjemme og stresse over en bustur du ikke engang er med på før om 5 dage..
det er dårlig underholdning, zap væk fra den dårlige underholdning..
EN GOD TING du kan lære dig selv er måske at begynde at afspænde.. dine skuldre sidder måske helt oppe ved ørene ligenu... google afspænding og se om du kan finde nogle sessions der er måske 30 minutter til 50 minutter lange.. find en der afspænder hele kroppen plus fokus på vejrtrækning..
Det der med at have fokus på vejrtrækning, det er ikke pis. DET HJÆLPER.. når du først ved hvordan du skal gøre det så virker det.
en ting du evt kan gøre er at du simpelthen tager den bustur nu her en af dagene.. du sætter dig ind i bussen på det tidspunkt du har tænkt dig at tage med bussen på, så du oplever det mylder der er i bussen, men uden du skal nå noget... så kigger du på dit ur når du er på bussen og så igen når du er stået af... så har du et tidsinterval du kan bruge til noget på mandag...
du er måske typen der hellere vil sidde og vente der hvor du skal være en time før du skal være der, bare for ikke at komme for sent.. det er jo spild af tid..
jeg syntes du skal gøre noget ved dit problem. og jeg tænker faktisk at du evt skal prøve at se om du kan komme på et mindfulness kursus.. noget hvor du kan få lidt redskaber du kan bruge til når din angst for hvad andre mennesker tænker om dig melder sig..
for til syvende og sidst er det jo fløjtende ligegyldigt hvad andre tænker om dig.. for du kan i sidste ende ikke bruge det til en skid.
så gør de ting du gør for dig selv og ikke for at få anerkendelse...
her kan jeg bla huske den tråd du havde lavet omkring din storebror og hans forventninger til dig.. ham valgte du jo alligevel at lade være med at lytte til og gjorde det DU havde lyst til.. Sådan skal det gerne være hele tiden...

nu kender jeg dig ikke personligt så det jeg har skrevet er kun dannet ud fra det skrevne.. og så lidt fra når du generelt debattere.. er lidt en menneske/typekender åbentbart. så jeg vælger at bruge min mavefornemmelse og instinkt iforhold til mit svar til dig..
OP I BUSSEN MED DIG