Far har fortrudt - hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Vi har altid været i tvivl om, om vi ville have børn. Jeg tror det for mit vedkommende skyldes at jeg som meget ung fik beskeden at jeg ikke skulle regne med at jeg kunne få børn, så måske har jeg skånt mig selv. Han derimod ville have haft børn med x-kæresten, og acceptere at jeg ikke ville. Som vi så blev ældre, skulle den endelig beslutning tages. Jeg ville have børn, eller i det mindste barn - så jeg meldte klart ud at sådan havde jeg det, og at vi ikke kunne være sammen hvis han ikke ville. Jeg føler selv det var en fair udmelding, og ikke bondefangeri. Han hoppe med og siger selvfølgelig skal vi have barn, da vi ellers nok vil ende med at fortryde det.

Nu er barnet kommet, og han har sagt at der ikke går 1dag hvor han ikke fortryder, han føler sig bundet osv. og ikke mindst at jeg har tvunget ham til det, ved at give ham et umuligt ultimatum (igen synes jeg det var det der var mest fair fra min side af - han tror ikke på "den eneste ene" og hvorfor så hænge på mig, det er jo heller ikke fordi han viser at han vil mig, ud over stadig at være her) Det gør mig selvfølgelig enormt ked af det, og faktisk som tiden går så føler jeg til tider at jeg midste mine følelser for ham pga det.

Jeg har vores barn, i hvert fald 90% af tiden, og det er endda flaskebarn, så der er rig mulighed for at han kan være lige så meget på banen - altså uden for arbejdstiden. Han synes at barnet er vældig, og kysser det en masse når det er glad og tilpas, som måske er 30min i de 3 timer der er mellem måltiderne. Er der det mindste optakt til utilfredshed (det kan jo være mange ting - det ved i jo) så åhhh så er det besværligt, og så gider han ikke og så er faderens utilfredshed ikke til at skjule.

Feks idag, der skal jeg i byen - så far skal være hjemme og passe vores barn. Men han gør (måske) ganske ubevidst livet surt for mig og der er bare ikke lagt op til en god aften. Far ligger på sofaen, stønner irriteret når barnet brokker sig i babyalarmen, da det er lagt ud for at sove, vi øver stadig rutiner. Han tager det op, hvor jeg fortæller (ikke surt eller noget) at jeg altså øver "du skal sove i barnevognen, fordi det har jeg bestemt og du er træt baby" og bare ved at barnet måske skal puttes optil flere gangen inden det falder ordentlig i søvn. Fars dårligt humør, gør at jeg ikke har lyst til at efterlade vores barn hos ham (men føler han vinder hvis jeg lader være og melder fra - tros lysten til at deltage nu er = nul) Jeg spørger forsigtig indtil hvorfor han er sur, og svaret er at det er det sædvanlige at han er træt, at han røvkeder sig, og at han er træt af at være bundet af at skulle passe vores barn, og at det jo gælder for os begge 2.

Jeg er så mega ked og frustreret over at han, ser flere sorger end glæder over at være blevet far og ikke synes at familielivet er fedt. Han elsker at besøge sine forældre og bror, både med og uden mig - ærligtalt nok mest uden mig, og det gjaldt også før vi blev forældre - der kedede han sig også hvis vi bare skulle have en hygge/slappe af hjemme weekend. Han tager sjældten, omend aldrig initiativ til noget, og gider ofte ikke de forslag jeg kommer med.

Åh hvad vil jeg egentlig med det her?

- Have luft

- Blive bekræftet i at andre fædre også er sådan

- Ikke mindst høre at det nok skal blive bedre når barnet bliver ældre

Jeg ved det ikke, inderst inde frygter jeg at det eneste det ender med er at jeg midster alt for ham fordi han ikke udviser interesse for hans eget barn, og ikke udviser omsorg for mig og bare engang imellem siger "skat nu skal jeg" med et smil og er nød til at gå fordi jeg et eller andet sted allerede er alene, tros vi står med "villa, volvo og vovhund" og det ikke bare sådan lige er at komme ud af.

Jeg har forsøgt at få ham til at deltage i noget familieterapi som vores kommune tilbyder - men det har absolut ingen interesse. Jeg har ikke lyst til at gå selv, da jeg ikke kan se at jeg skulle være problemet, og desuden glemmer og tilgiver ved det mindste positive fremgang, en enkelt dag - og derfor ikke vil kunne få talt om de negative ting med mindre det er her og nu jeg kan få talt om det, og det kan man ikke ved det tilbud kommunen tilbyder, der aftaler man blot tiden fra gang til gang.

JEG HÅBER I KAN FORTÆLLE AT DET BLIVER BEDRE og at jeg bare skal hænge i og være stærk..

Årh kan godt forstå du er fortvivlet.

Jeg ville nok blive hjemme hos mit barn, sejr eller ej til ham.

Tror du han har en fødselsdepression? Kan jo også være han bare skal vænne sig til livet som far, mænd kan jo være en anelse barnlige til tider, og det skal han jo lige lærer at lægge til side for barnet.

Mange par går fra hinanden i løbet af det første år som forældre. Måske fordi man først lærer hinanden rigtig at kende der og måske fordi det kan være pænt hårdt at have en baby.

Hvis i ønsker at have et familieliv sammen er der jo ikke andet at gøre end at hænge i. Det skal nok blive bedre, på den ene eller anden måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

"du taber intet ved at vokse op uden en far - men du taber alt ved at vokse op med en far der ikke er god for dig og din mor "

citat slut...

Jeg forstår godt at det er hårdt at gå igennem, men tro mig jeg ville rigtig gerne bytte sko med dig, virkelig gerne, min søn har intet at bruge sin far til men nu skal han trækkes med ham igen, igen have ødelagt sin hverdag og rytmer fordi det behager faren...

Jeg tror på at hvis din mand virkelig er manden for dit barn og dig så skal du forlade ham for at han kan indse det, for du har prøvet at få ham til at samarbejde uden han vil, du har prøvet at få ham til at søge hjælp uden han vil, du har prøvet at overlade barnet til ham uden særlig meget held...

"du taber intet ved at vokse op uden en far - men du taber alt ved at vokse op med en far der ikke er god for dig og din mor "

citat slut...

- Det passer måske for nogle - men bestemt ikke alle.. Jeg har både som barn, teenager, ung voksen, og nu "halv gammel" tænkt OM MIN MOR KUNNE HAV GJORT MERE.. Min far er en nar, men alligevel har jeg alt for ofte tænkt om mit liv havde været anderledes, hvis min far havde været en del af det, om jeg havde følt og oplevet mere kærlighed..

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

taggede bare lige det sidste jeg læste.........

1. omsorgssvigt er ikke kun fysisk, men også psykisk. Et barn kan jo godt mærke at han tager afstand.

2. et barn har bedre af 1 glad forældre, end 2 halv glade.......

Har du prøvet at give ham en opsang så det ringer for hans øre?

Omsorgssvigt, har som jeg også skrev, gjort enormt indtryk på mig - for ja nok er jeg ikke bange for at han gør noget fysisk ved vores barn. Men jeg kan godt være i tvivl om han kan tilbage holde sin egen følelsesmæssige frustration og den er jo ligeså gal.

Jeg gav ham en ordentlig opsang, og sagde ganske enkelt at jeg ville flytte, ikke skilles eller noget, men flytte væk for en længere periode. Men at jeg ville være villig til at give det 1, og kun 1 chance til, og bad han genoverveje det tilbud kommunen har, men familieterapi - hvilket han sagde JA til. HAn ved godt at hans manglende deltagelse er for dårlig, men at han er for doven til at sparke sig selv i røven. Han sagde igen at jeg havde tvunget ham til at få barn, hvor jeg måtte korrigere ham, og senere på aftenen sagde han at han inderst inde ikke mener det, men at han siger det når han er sur. Jeg håber virkelig at denne her familieterapeut kan få prikket hul på denne her modbydelige byld. For jeg mener det, det er absolut den allersidste chance han får.. Jeg gør det, får barnet, hans og min skyld. Jeg elsker ham, og vores barn fortjener en far.

Anmeld

20. august 2012

Frk. Himmelblå

Manden fortryder jeres barn. Hver dag.

Det er, hvad jeg læser.

Jeg bryder mig egentlig ikke om generaliserende og ultimative råd her på baby.dk, MEN ud fra, hvad jeg læser, tænker jeg:

UD MED HAM.

Og NEJ, sådan er mænd ikke!

Sådan er umodne, egoistiske personer, der ikke aner, hvilken gave, de har fået.

Min mening. Vel som sådan ikke noget råd... 

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

Først får du lige et
Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, men kan det måske tænkes han har fået en depression?
Der er jo nogle mænd der bliver ramt af det når de bliver fædre, det er måske værd at undersøge?
Min kæreste var næsten ved at falde i det "hul", han fik en dårlig oplevelse med vores dreng og efterfølgende ville han slet ikke røre ham, fordi han mente at han ikke kunne gøre det godt nok...
Jeg støttede alt hvad jeg kunne mht at de skulle være
Sammen, og gav ham nogle tricks til at holde ham, trøste osv...
Idag er det ca fem uger siden, og har nu en far der ikke kan komme hjem uden lige at skulle hen og hilse på bebs.. De leger sammen på legetæppet osv...

Jeg håber du finder en løsning på det hele..

Jo jeg tror og et eller andet sted håber på at han har fået en form for fødselsdepression (barnet er ca 3måneder gammelt), og derfor er jeg rigtig glad og nu lidt mere håbefuld over at han har sagt ja til at deltage i kommunens tilbud om familieterapi - så nu skal jeg bare ringe og få en tid. Så håber jeg at alt snart bliver godt igen, han var så stolt og "på" og fik ros af sygeplejerskerne på sygehuset for det - jeg tror på det findes derinde, og at jeg bare ikke har været eller er istand til at få det frem.

Anmeld

20. august 2012

RiUL

Normalt er jeg ikke typen der svarer på denne slags indlæg med ; "gå fra ham" - Men helt ærligt, jeg kan ikke svare dig på om han vil ændre sig. Men hvis det var mig så havde jeg sagt til ham direkte at han skulle ændre sin måde at være på lige NU. Og hvis der ikke var forbedringer inden for den første uge, så var jeg flyttet. Det virker jo ikke som om han gider, selvfølgelig er det at få børn en stor ændring i ens liv, men ved heller ikke hvor gammel jeres barn er, men det skulle da ikke tage mere end 2 mdr at "vænne sig" til det.

Anmeld

20. august 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Omsorgssvigt, har som jeg også skrev, gjort enormt indtryk på mig - for ja nok er jeg ikke bange for at han gør noget fysisk ved vores barn. Men jeg kan godt være i tvivl om han kan tilbage holde sin egen følelsesmæssige frustration og den er jo ligeså gal.

Jeg gav ham en ordentlig opsang, og sagde ganske enkelt at jeg ville flytte, ikke skilles eller noget, men flytte væk for en længere periode. Men at jeg ville være villig til at give det 1, og kun 1 chance til, og bad han genoverveje det tilbud kommunen har, men familieterapi - hvilket han sagde JA til. HAn ved godt at hans manglende deltagelse er for dårlig, men at han er for doven til at sparke sig selv i røven. Han sagde igen at jeg havde tvunget ham til at få barn, hvor jeg måtte korrigere ham, og senere på aftenen sagde han at han inderst inde ikke mener det, men at han siger det når han er sur. Jeg håber virkelig at denne her familieterapeut kan få prikket hul på denne her modbydelige byld. For jeg mener det, det er absolut den allersidste chance han får.. Jeg gør det, får barnet, hans og min skyld. Jeg elsker ham, og vores barn fortjener en far.

kanon god ide med den rådgiver!

Håber for jer alle, at når der pludselig sidder en 3. part som ikke holder mere med den ene, end den anden, at han så får øjenen op for hvad han sender af signaler.

pøj pøj til jer!! for at han går ind i det med et åbent sind.

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Årh kan godt forstå du er fortvivlet.

Jeg ville nok blive hjemme hos mit barn, sejr eller ej til ham.

Tror du han har en fødselsdepression? Kan jo også være han bare skal vænne sig til livet som far, mænd kan jo være en anelse barnlige til tider, og det skal han jo lige lærer at lægge til side for barnet.

Mange par går fra hinanden i løbet af det første år som forældre. Måske fordi man først lærer hinanden rigtig at kende der og måske fordi det kan være pænt hårdt at have en baby.

Hvis i ønsker at have et familieliv sammen er der jo ikke andet at gøre end at hænge i. Det skal nok blive bedre, på den ene eller anden måde.

Jeg valgte at tage afsted, mod at han lovede at ringe efter mig hvis barnet havde brug for mig. Det sov da jeg tog afsted, og det var far der havde puttet det, og jeg kunne fra badeværelset høre at det gik uden en forfærdelig masse gråd. Barnet græder jo også tiltider når det er hos mig, og jeg ikke kan læse dets behov og ønsker. Desuden er det et relativ nemt barn, som får mad ved 7tiden, og kræver at komme i seng, inden kl 8 og som om natten får sin mad, og falder i søven af sig selv igen.

Det viste sig heldigvis også at det var gået rigtig godt, og dagen efter kunne jeg høre at han pralede til hans forældre om hvordan de havde leget og snakket og han barnet havde været herlig at være sammen med samt at det var gået nemt da barnet skulle ligges til at sove til natten. Det giver mig følelsen af at der er lyst forude, specielt nu hvor han har sagt JA til at deltage i kommunenen tilbud om familieterapi.

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Manden fortryder jeres barn. Hver dag.

Det er, hvad jeg læser.

Jeg bryder mig egentlig ikke om generaliserende og ultimative råd her på baby.dk, MEN ud fra, hvad jeg læser, tænker jeg:

UD MED HAM.

Og NEJ, sådan er mænd ikke!

Sådan er umodne, egoistiske personer, der ikke aner, hvilken gave, de har fået.

Min mening. Vel som sådan ikke noget råd... 

Enig, han HAR vitterlig ikke forstået hvilken gave han har fået - DET skal han bare have øjnene op for, og DET skal han måske bare have hjælp til. Jeg lever nu i håbet, særligt efter hans accept til deltagelse i kommunens familie terapi.

Anmeld

20. august 2012

SaNiNa

Jeg kan virkelig ikke fortælle dig hvad du skal gøre.

Men var det sin mand som ikke troede på den eneste ene, ikke gad vores børn ikke hjalp til og kede sig i mit samvær og kun syntes jeg var problemet ja så var han nok blevet sat for døren.

du gav ham i sin tid muligheden for at vælge dig og barn fra og han valgte dig og barn som han har jo sådan set hold dig for nar.

Du bliver nød til at se indad og gøre op med dig selv om du kan leve sådan i 30 år endnu.

At i har villa, volvo og vose skal ikke hindre dig i at flytte. Der vil blive mange svære timer, men er også sikker på de gode timer stille vil komme igen.

Så for mig lyder det som om han ikke gider dig og jeres barn.

Så følg dit hjerte og lad være at forsvare ham når han ikke behandler dig ordenligt.

må jeg spøger om hvor gammelt jeres barn er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.