rettigheder som far, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Stivdie

Når pigen er et flaskebarn må man jo antage, at han har "ammet" mindst lige så meget som moderen, medmindre hun har haft al barsel og han derfor ikke har haft lige meget tid med den lille.
Jeg kender til en lignende sag, her var barnet bare små 2 år, og der var udmeldingen fra det offentlige, at det ikke var godt der gik for længe imellem at barnet så den ene af sine forældre. Derfor var en 7/7 ordning ikke god, for det var for lange intervaller, 3-5 dage var bedre.

Har din bror forældremyndighed? Hvis han har, vil jeg bestemt råde han til at ringe til statsforvaltningen/statsamtet og høre om sine rettigheder. Han skal også helt klart få så meget som muligt af deres aftaler på skrift - og det kan være en idé at han fører en dagbog. På den måde vil han have lettere ved at bevise i en retsag (og senere overfor barnet) at hun ikke var samarbejdsvillig, men at han blev ved at kæmpe for at se sit barn!
til din bror!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

charlottekri

Bellas Mor skriver:

Ved ikke hvor meget han kan tillade sig at forlange - men har hørt at tommelfinger-reglen, er:

et år = én overnatning (væk fra mor)

to år = to overnatninger (væk fra mor)

Men om det passer, det ved jeg ikke...

Snak med statsamtet, og få lavet en fast aftale, som ikke må brydes.

den tommelfingerregel kender jeg også, men tænker at den jo nok mest er baseret på amning (ihvertfald det første år) og når hun nu er på flaske? der er jo ingen problemer i at hun overnatter hos familie, hvis moren skal noget, bare ikke hos faren....

Anmeld

18. august 2012

AnnaK89

Jeg kan slet ikke se problemet i at barnet overnatter hos faren ind imellem

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Stivdie skriver:

Når pigen er et flaskebarn må man jo antage, at han har "ammet" mindst lige så meget som moderen, medmindre hun har haft al barsel og han derfor ikke har haft lige meget tid med den lille.
Jeg kender til en lignende sag, her var barnet bare små 2 år, og der var udmeldingen fra det offentlige, at det ikke var godt der gik for længe imellem at barnet så den ene af sine forældre. Derfor var en 7/7 ordning ikke god, for det var for lange intervaller, 3-5 dage var bedre.

Har din bror forældremyndighed? Hvis han har, vil jeg bestemt råde han til at ringe til statsforvaltningen/statsamtet og høre om sine rettigheder. Han skal også helt klart få så meget som muligt af deres aftaler på skrift - og det kan være en idé at han fører en dagbog. På den måde vil han have lettere ved at bevise i en retsag (og senere overfor barnet) at hun ikke var samarbejdsvillig, men at han blev ved at kæmpe for at se sit barn!
til din bror!

jeg mener da at de har fælles forældremyndighed, men ved ikke om hun har snydt ham (ved godt at det også er hans skyld, hvis det er) men hendes kæreste siger at han har skrevet under på at hun får den fulde forældremyndighed og værge, men jeg har virkelig sagt til ham at det må han aldrig gøre, da han mister al ret til prinsessen. men at han godt måtte skrive under på bopælen... håber virkelig ikke han har skrevet under på det med forældremyndigheden

Anmeld

18. august 2012

Marts<3

Bassemor<3 skriver:

Synes ikke en baby på 6 mdr. skal overnatte ude, uden sin mor !! Hvis de stadig var sammen tror jeg heller ikke de havde fået passet hende med overnatning så tidligt. Du skriver at du TROR hun vil gøre sådan og sådan. Jeg synes din bror skal starte med at være åben og samarbejdsvillig i stedet for at gå i total forsvarsposition før i har fundet ud af hvad hun forlanger.

Han skal IKKE forvente at få datteren på overnatning når hun ikke er ældre.

Håber han finder en løsning.

Hvorfor kan en baby på 6 mdr ikke sove hos sin far? Hvis han har været  i hendes liv hverdag siden hun blev født, så er han jo ikke en fremmed? Jeg har selv en 6 mdr gammel dreng. Nok går jeg hjemme på barsel, men der er da ingen tvivl om at faren er mindst ligeså god. Det er jo faren, ikke en fremmed!

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Marts<3 skriver:

Hvorfor kan en baby på 6 mdr ikke sove hos sin far? Hvis han har været  i hendes liv hverdag siden hun blev født, så er han jo ikke en fremmed? Jeg har selv en 6 mdr gammel dreng. Nok går jeg hjemme på barsel, men der er da ingen tvivl om at faren er mindst ligeså god. Det er jo faren, ikke en fremmed!

Anmeld

18. august 2012

FruK

Marts<3 skriver:

Enig - der er da virkelig stor forskel på at skulle passes ude hos andre eller skulle sove hos sin far, som man har boet sammen med.

Hvis man bor sammen og har et barn på 6 mdr som ikke bliver ammet, så kan mor vel godt overnatte ude og lade barnet være hjemme hos far?? Jeg kan ikke se forskellen. Synes det med at det kun er mor der kan være bedst, er en meget gammeldags holdning.

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

Marts<3 skriver:

Jeg har også en søn på 6 mdr. Men jeg ville da ikke sende ham et fremmed sted hen, om så far var med ! Jeg stoler skam på at min mand kan klarer det, men tror ikke min søn er klar til længere tid væk fra mig !

Anmeld

18. august 2012

RGN

Profilbillede for RGN
charlottekri skriver:

jeg mener da at de har fælles forældremyndighed, men ved ikke om hun har snydt ham (ved godt at det også er hans skyld, hvis det er) men hendes kæreste siger at han har skrevet under på at hun får den fulde forældremyndighed og værge, men jeg har virkelig sagt til ham at det må han aldrig gøre, da han mister al ret til prinsessen. men at han godt måtte skrive under på bopælen... håber virkelig ikke han har skrevet under på det med forældremyndigheden

Han mister da overhovedet ikke retten til sin datter, selvom moren skulle have den fulde forældremyndighed.

Samvær og forældremyndighed har INTET med hinanden at gøre.

Forældremyndighed betyder bare, at man kan bestemme hvor barnet skal gå i skole henne, om barnet skal have pas, ret til at deltage i skole/hjem samtale, om barnet skal behandles med medicin, deltage i farlig sport og bestemme barnets religion.

Hvis forældre ikke kan samarbejde, mener jeg bestemt det er en fordel at forældremyndigheden ligger hos den ene part, da man så undgår endnu flere stridigheder, der på ingen måde gavner barnet.

Anmeld

19. august 2012

charlottekri

RGN skriver:

Han mister da overhovedet ikke retten til sin datter, selvom moren skulle have den fulde forældremyndighed.

Samvær og forældremyndighed har INTET med hinanden at gøre.

Forældremyndighed betyder bare, at man kan bestemme hvor barnet skal gå i skole henne, om barnet skal have pas, ret til at deltage i skole/hjem samtale, om barnet skal behandles med medicin, deltage i farlig sport og bestemme barnets religion.

Hvis forældre ikke kan samarbejde, mener jeg bestemt det er en fordel at forældremyndigheden ligger hos den ene part, da man så undgår endnu flere stridigheder, der på ingen måde gavner barnet.

nøj, du har lige lettet mit hjerte, tusind tak!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.