rettigheder som far, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.022 visninger
50 svar
0 synes godt om
18. august 2012

charlottekri

hej tøser

jeg skriver på vegne af min lillebror, der lige er blevet droppet af sin kæreste gennem 16 mdr. sagen er at de jo nåede at få en skøn pige sammen, og han er bange for at han ikke får lov til at se hende, og når han så endelig gør, så vil hun bestemme hvor de skal være og hvad de skal lave, samt overvåge dem (selvom det er hende der ikke er rigtigt skruet sammen foroven)

så jeg lovede ham at spørge jer kloge tøser om hvad hans rettigheder egentlig er, og hvad han kan tillade sig at forlange.

deres skønne pige er fra 21 februar i år, og får flaske (så jeg kan jo ikkese det storeproblem i at hun kan overnatte hos sin far for en enkelt nat, hvor hun forlanger at han skal sove oppe ved hende, hvis det er)

håber på en masse god respons, da jeg ønsker at hjælpe min lillebror mest muligt

knus charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Dianaaa

hvis der er fælles forældremyndighed, kan hun ikke gøre som hun gør. jeg vil sige i måske skal en tur i statsamtet og få lavet en fast aftale omkring samvær, hvis de ikke kan finde en god løsning selv.

Anmeld

18. august 2012

GUSO

charlottekri skriver:

hej tøser

jeg skriver på vegne af min lillebror, der lige er blevet droppet af sin kæreste gennem 16 mdr. sagen er at de jo nåede at få en skøn pige sammen, og han er bange for at han ikke får lov til at se hende, og når han så endelig gør, så vil hun bestemme hvor de skal være og hvad de skal lave, samt overvåge dem (selvom det er hende der ikke er rigtigt skruet sammen foroven)

så jeg lovede ham at spørge jer kloge tøser om hvad hans rettigheder egentlig er, og hvad han kan tillade sig at forlange.

deres skønne pige er fra 21 februar i år, og får flaske (så jeg kan jo ikkese det storeproblem i at hun kan overnatte hos sin far for en enkelt nat, hvor hun forlanger at han skal sove oppe ved hende, hvis det er)

håber på en masse god respons, da jeg ønsker at hjælpe min lillebror mest muligt

knus charlotte

Uha det er et meget følsomt men jeg syntes personligt ikke at en baby på 6 mdr kan overnatte uden sin mor, men det er blot min mening, håber han får et rigtig godt forhold til sin datter og de finder en god løsning for alle parter ikke mindst pigen.. Camilla

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

GUSO skriver:

Uha det er et meget følsomt men jeg syntes personligt ikke at en baby på 6 mdr kan overnatte uden sin mor, men det er blot min mening, håber han får et rigtig godt forhold til sin datter og de finder en god løsning for alle parter ikke mindst pigen.. Camilla

altså uden at give for meget forhistorie, så tager min lillebror sig noget bedre af tøsen, end moren gør... prinsessen får ikke engang rent tøj på hver dag selvom hun gylper ned af sig selv og savler helt vildt pgs. tænder... så har faktisk efterhånden den indstilling at tøsen faktisk har det bedre ved sin far fremfor sin mor... selvom jeg er ked af at sige det

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Dianaaa skriver:

hvis der er fælles forældremyndighed, kan hun ikke gøre som hun gør. jeg vil sige i måske skal en tur i statsamtet og få lavet en fast aftale omkring samvær, hvis de ikke kan finde en god løsning selv.

jamen hvad har han egentlig ret til at forlange?? også når barnet ikke er ældre?

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

Synes ikke en baby på 6 mdr. skal overnatte ude, uden sin mor !! Hvis de stadig var sammen tror jeg heller ikke de havde fået passet hende med overnatning så tidligt. Du skriver at du TROR hun vil gøre sådan og sådan. Jeg synes din bror skal starte med at være åben og samarbejdsvillig i stedet for at gå i total forsvarsposition før i har fundet ud af hvad hun forlanger.

Han skal IKKE forvente at få datteren på overnatning når hun ikke er ældre.

Håber han finder en løsning.

Anmeld

18. august 2012

Pinkrose

charlottekri skriver:

jamen hvad har han egentlig ret til at forlange?? også når barnet ikke er ældre?

Altså han burde nok tage en tur i stats forvaltningen og søge samvær. Ellers vil jeg lige nævne der er noget der hedder Foreningen Far
www.foreningenfar.dk/
Det bruge min bror meget da han stod i sådan noget.
De er super gode til råd og vejlede om lige sådan nogle ting. Ellers bed ham om at kigge på siden der mange spørgsmål og svar

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Bassemor<3 skriver:

Synes ikke en baby på 6 mdr. skal overnatte ude, uden sin mor !! Hvis de stadig var sammen tror jeg heller ikke de havde fået passet hende med overnatning så tidligt. Du skriver at du TROR hun vil gøre sådan og sådan. Jeg synes din bror skal starte med at være åben og samarbejdsvillig i stedet for at gå i total forsvarsposition før i har fundet ud af hvad hun forlanger.

jeg skriver ikke at jeg tror at hun vil gøre sådan og sådan....

men han er netop åben og samarbejdsvillig, og lader det hele foregå på morens præmisser, men han føler sig trukket rundt i manegen af hende, da hun bryder aftaler gang på gang, og det kan jo ikke passe...

Anmeld

18. august 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

hvis det TS skriver er sandt, så giver det for mig ingen mening at man forsvarer moderen eller siger pr automatik at datteren SKAL være hos sin mor konstant.der er jo rent faktisk tilfælde hvor faderen er en bedre rollemodel og forældre end moderen ( siger ikke at det er tilfældet her) men jeg forstår ikke at man på forhånd siger at moderen er den bedste for barnet fordi hun har født det, dén tankegang har jeg aldrig forstået.

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

charlottekri skriver:

jeg skriver ikke at jeg tror at hun vil gøre sådan og sådan....

men han er netop åben og samarbejdsvillig, og lader det hele foregå på morens præmisser, men han føler sig trukket rundt i manegen af hende, da hun bryder aftaler gang på gang, og det kan jo ikke passe...

Hvis jeg var ham havde jeg nok bare kontaktet amtet så !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.