rettigheder som far, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

charlottekri

Denisep skriver:

Altså han burde nok tage en tur i stats forvaltningen og søge samvær. Ellers vil jeg lige nævne der er noget der hedder Foreningen Far
www.foreningenfar.dk/
Det bruge min bror meget da han stod i sådan noget.
De er super gode til råd og vejlede om lige sådan nogle ting. Ellers bed ham om at kigge på siden der mange spørgsmål og svar

var lige inde og lure, og det ser ud til at være en rigtig god side, mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

Bassemor<3

jydeinden skriver:

hvis det TS skriver er sandt, så giver det for mig ingen mening at man forsvarer moderen eller siger pr automatik at datteren SKAL være hos sin mor konstant.der er jo rent faktisk tilfælde hvor faderen er en bedre rollemodel og forældre end moderen ( siger ikke at det er tilfældet her) men jeg forstår ikke at man på forhånd siger at moderen er den bedste for barnet fordi hun har født det, dén tankegang har jeg aldrig forstået.

Jeg har ikke skrevet at mor er bedre end far, jeg har skrevet at når barnet ikke er ældre synes jeg IKKE at det skal overnatte ude uden sin mor. Man kan sige hvad man vil, men mor er nu engang den omsorgsperson barnet er mest knyttet til når det ikke er ældre

Anmeld

18. august 2012

Dianaaa

charlottekri skriver:

jamen hvad har han egentlig ret til at forlange?? også når barnet ikke er ældre?

puha.. må inderømme at jeg ikke er alt for meget inde i alt det der, men han har ihvertfald ret til at have samvær med sin datter, jeg tænker også lidt at en overnatning evt. skal vente til hun er lidt ældre. Jeg håber de finder en god løsning for deres datters skyld

Anmeld

18. august 2012

Pinkrose

charlottekri skriver:

var lige inde og lure, og det ser ud til at være en rigtig god side, mange tak

Så lidt det hjælp ihvertfald min bror meget

Anmeld

18. august 2012

GUSO

charlottekri skriver:

altså uden at give for meget forhistorie, så tager min lillebror sig noget bedre af tøsen, end moren gør... prinsessen får ikke engang rent tøj på hver dag selvom hun gylper ned af sig selv og savler helt vildt pgs. tænder... så har faktisk efterhånden den indstilling at tøsen faktisk har det bedre ved sin far fremfor sin mor... selvom jeg er ked af at sige det

Det er svært i de situationer hvor det ikke fungerer for forældrene håber de kan finde en løsning

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

jydeinden skriver:

hvis det TS skriver er sandt, så giver det for mig ingen mening at man forsvarer moderen eller siger pr automatik at datteren SKAL være hos sin mor konstant.der er jo rent faktisk tilfælde hvor faderen er en bedre rollemodel og forældre end moderen ( siger ikke at det er tilfældet her) men jeg forstår ikke at man på forhånd siger at moderen er den bedste for barnet fordi hun har født det, dén tankegang har jeg aldrig forstået.

super indlæg

jeg har det nemlig på samme måde i dette tilfælde... hun er trods alt kun 18 og han er 20 og en del mere moden hvad angår barnet

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Bassemor<3 skriver:

Jeg har ikke skrevet at mor er bedre end far, jeg har skrevet at når barnet ikke er ældre synes jeg IKKE at det skal overnatte ude uden sin mor. Man kan sige hvad man vil, men mor er nu engang den omsorgsperson barnet er mest knyttet til når det ikke er ældre

altså, moren virker faktisk til at være lidt træt af tøsen, fordi hvis der er andre i lejligheden end hende, bliver de sat til at passe hende

Anmeld

18. august 2012

FrkRaarup

jydeinden skriver:

Helt enig!!!!

Fædre kan sku være lige så fantastiske, som mødre!!!

Drop de gamle mønstre, og indse, at fædre også KAN og VIL!!!!

Håber I finder ud af det

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

charlottekri skriver:

super indlæg

jeg har det nemlig på samme måde i dette tilfælde... hun er trods alt kun 18 og han er 20 og en del mere moden hvad angår barnet

Man kan nu godt være en god mor selvom man er 18

i situationer som denne, er modparten altid en idiot men sandheden at at problemet nok ikke er så stort hvis man udelukkende tænker på barnets ve og vel.

hvis barnet virkelig ikke har det godt hos moderen/lider overlast, så skulle din bror nok tag og melde det i stedet for. HAN ER FAR og burde reagerer hvis barnet ikke har det godt. Derfor vurderer jeg at barnet har det fint da han ikke har gjort noget i den dur. .

Anmeld

18. august 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

tjaa jeg så jo gerne at man tillod sit barn at lære begge forældre at kende fra start af. Jeg kan ikke se hvorfor den ene skal have særret over den anden.

Jeg mener jo at hvis man vælger at få et barn, så må det også være op til forældrene at enes om forældrerollen. Hvis det så viser sig at farmand slet ikke er i stand til at være farmand, jamen så må man tage den derfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.