rettigheder som far, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Bassemor<3

trunte24 skriver:

Nu kommer jeg lige til at blande mig her

Men du skrev jo før, at DU ikke var for en 7/7 ordning, hvordan handler det om hvad der er bedst for barnet?

10 dage er rigtig længe at vente før man igen skal se sin far når man er barn. Vi har 7/7 ordning og mit barn er ikke engang 2 endnu, men det har vi fordi det er synd for ham, at der skal gå så mange dage hvor han ikke ser den ene af os. Vi har så delt det op, så det hedder 3-2-2-3-2-2 i stedet for 7-7.

Jeg synes det der med at far kun har barnet hver anden weekend, det er da både synd for barn og mand! Hvilket forhold får man så til hinanden?

Så lad mig omformulerer mig, jeg mener ikke at en 7/7 ordnet er godt for barnet. Den måde i gør det på lyder meget fornuftig. MEN det jeg ikke synes er godt ved en 7/7 er at barnet ikke har et fast holdepunkt ! et "her bor jeg" sted, det er lidt her og lidt der, og det mener jeg godt kan forvirrer barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

HeXeri

charlottekri skriver:

hej tøser

jeg skriver på vegne af min lillebror, der lige er blevet droppet af sin kæreste gennem 16 mdr. sagen er at de jo nåede at få en skøn pige sammen, og han er bange for at han ikke får lov til at se hende, og når han så endelig gør, så vil hun bestemme hvor de skal være og hvad de skal lave, samt overvåge dem (selvom det er hende der ikke er rigtigt skruet sammen foroven)

så jeg lovede ham at spørge jer kloge tøser om hvad hans rettigheder egentlig er, og hvad han kan tillade sig at forlange.

deres skønne pige er fra 21 februar i år, og får flaske (så jeg kan jo ikkese det storeproblem i at hun kan overnatte hos sin far for en enkelt nat, hvor hun forlanger at han skal sove oppe ved hende, hvis det er)

håber på en masse god respons, da jeg ønsker at hjælpe min lillebror mest muligt

knus charlotte

Hvis jeres fornemmelse om "forsømmelse" er der, synes jeg I skulle tage skridt til at kunne bevise det i statsforvaltningen. Skriv op når hun ikke kommer til aflevering i rent tøj, billeder som beviser. Husk ham på at få skrevet alle samtaler op de har om samværd, viser han at han har styr på alt i situationen, vil han stå så meget stærkere.

Idag har mor heldigvis ikke en fortrinsret. Alt handler om barnets tarv og hvis barnet er på flaske og hun alligevel ikke "gør sin halvdel ordentligt" kan barnet ligeså godt få en tilværelse hos sin far.

Jeg ved at foreningen far har kørt og vundet mange af de samværdssager som fædre ellers troede var tabt. Det er bare at holde hovedet koldt, samarbejde til det knirker i knoglerne og få beviser på alle problemer den anden part laver.

Held og lykke

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

trunte24 skriver:

Nu kommer jeg lige til at blande mig her

Men du skrev jo før, at DU ikke var for en 7/7 ordning, hvordan handler det om hvad der er bedst for barnet?

10 dage er rigtig længe at vente før man igen skal se sin far når man er barn. Vi har 7/7 ordning og mit barn er ikke engang 2 endnu, men det har vi fordi det er synd for ham, at der skal gå så mange dage hvor han ikke ser den ene af os. Vi har så delt det op, så det hedder 3-2-2-3-2-2 i stedet for 7-7.

Jeg synes det der med at far kun har barnet hver anden weekend, det er da både synd for barn og mand! Hvilket forhold får man så til hinanden?

her må jeg erklære mig enig

min mnd og jeg er lige gået fra hinanden, og grundet hans arbejdstider, har jeg min datter hos mig i hverdagen, og så er hun hos ham hveranden weekend. hvis det havde kunnet lade sig gøre, så havde vi også valgt en 7/7 ordning, da jeg på ingen måde vil stå imellem far og barn. han har også fået at vide at hvis han har en fridag, skal han endelig komme og hente hende, så de kan tilbringe noget tid sammen der! samt at han kan komme her lige så meget han har lyst til. og især når den lille kommer, da an ikke skal gå glip af noget!

det erjo trods alt ikke børnenes skyld at man ikke kan sammen længere, og det er der alt for mange, der glemmer, tror jeg

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

HeXeri skriver:

Hvis jeres fornemmelse om "forsømmelse" er der, synes jeg I skulle tage skridt til at kunne bevise det i statsforvaltningen. Skriv op når hun ikke kommer til aflevering i rent tøj, billeder som beviser. Husk ham på at få skrevet alle samtaler op de har om samværd, viser han at han har styr på alt i situationen, vil han stå så meget stærkere.

Idag har mor heldigvis ikke en fortrinsret. Alt handler om barnets tarv og hvis barnet er på flaske og hun alligevel ikke "gør sin halvdel ordentligt" kan barnet ligeså godt få en tilværelse hos sin far.

Jeg ved at foreningen far har kørt og vundet mange af de samværdssager som fædre ellers troede var tabt. Det er bare at holde hovedet koldt, samarbejde til det knirker i knoglerne og få beviser på alle problemer den anden part laver.

Held og lykke

tak for dit indlæg, jeg giver det videre

Anmeld

18. august 2012

wamse

Bassemor<3 skriver:

Så lad mig omformulerer mig, jeg mener ikke at en 7/7 ordnet er godt for barnet. Den måde i gør det på lyder meget fornuftig. MEN det jeg ikke synes er godt ved en 7/7 er at barnet ikke har et fast holdepunkt ! et "her bor jeg" sted, det er lidt her og lidt der, og det mener jeg godt kan forvirrer barnet.

Er helt enig med dig i det, for jeg tror at det er rigtig vigtig at barnet har en fast base

Anmeld

18. august 2012

Carl-Emil's mor

wamse skriver:

Er helt enig med dig i det, for jeg tror at det er rigtig vigtig at barnet har en fast base

fuldstændig enig!!!

kan slet ikke forstå at man kan tro det er i barnets interesse at have 7-7 ordning eller 3-2-2-3-2-2- eller hvad forslaget var er da ihvertfald glad for jeg ikke er barn i sådan en forestilling  ( beklager sidesporet til ts )

Jeg synes din bror skal kontakte allerede foreslået steder og ellers så tage det i statsamtet....

han skal sørge for at ALT der bliver kommunikeret er på skrift - så helst kommunikere via email ( trust me det tager lang tid at hive beskeder ud fra en mobil ) og hvis de kommer for en dommer kan han være heldig at de vil se noget materialer også er det godt at have

Anmeld

18. august 2012

charlottekri

Carl-Emil's mor skriver:

fuldstændig enig!!!

kan slet ikke forstå at man kan tro det er i barnets interesse at have 7-7 ordning eller 3-2-2-3-2-2- eller hvad forslaget var er da ihvertfald glad for jeg ikke er barn i sådan en forestilling  ( beklager sidesporet til ts )

Jeg synes din bror skal kontakte allerede foreslået steder og ellers så tage det i statsamtet....

han skal sørge for at ALT der bliver kommunikeret er på skrift - så helst kommunikere via email ( trust me det tager lang tid at hive beskeder ud fra en mobil ) og hvis de kommer for en dommer kan han være heldig at de vil se noget materialer også er det godt at have

det siger jeg videre, tak

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

Carl-Emil's mor skriver:

fuldstændig enig!!!

Anmeld

18. august 2012

Carl-Emil's mor

charlottekri skriver:

det siger jeg videre, tak

selv tak...

også skal han sørge for ikke at diskutere alt muligt og holde sig til emnet : Hans datter når det er han snakker med sin eks..

men jeg vil råde ham til hurtigt at få taget kontakt så han kan få noget prof og juridisk vejledning til hvordan han bedst forholder sig..

Anmeld

18. august 2012

Bellas Mor

Ved ikke hvor meget han kan tillade sig at forlange - men har hørt at tommelfinger-reglen, er:

et år = én overnatning (væk fra mor)

to år = to overnatninger (væk fra mor)

Men om det passer, det ved jeg ikke...

Snak med statsamtet, og få lavet en fast aftale, som ikke må brydes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.