rettigheder som far, hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Bassemor<3

jydeinden skriver:

tjaa jeg så jo gerne at man tillod sit barn at lære begge forældre at kende fra start af. Jeg kan ikke se hvorfor den ene skal have særret over den anden.

Jeg mener jo at hvis man vælger at få et barn, så må det også være op til forældrene at enes om forældrerollen. Hvis det så viser sig at farmand slet ikke er i stand til at være farmand, jamen så må man tage den derfra.

Det kan man også sagtens, men det ændre ikke på at der er en person der har barnet mest og det er i de aller fleste tilfælde moderen ! Derfor er hun primær omsorgsperson

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

charlottekri

Bassemor<3 skriver:

Man kan nu godt være en god mor selvom man er 18

i situationer som denne, er modparten altid en idiot men sandheden at at problemet nok ikke er så stort hvis man udelukkende tænker på barnets ve og vel.

hvis barnet virkelig ikke har det godt hos moderen/lider overlast, så skulle din bror nok tag og melde det i stedet for. HAN ER FAR og burde reagerer hvis barnet ikke har det godt. Derfor vurderer jeg at barnet har det fint da han ikke har gjort noget i den dur. .

undskyld, der generaliserede jeg vist en smule, beklager

jeg ved godt at nogle 18 årige sagtens kan være fantastiske mødre, men nu kender jeg hende og kender hendes nye kæreste særdeles godt, så får jo en masse ting at vide, hvor min lillebror har en tendens til at forsvare hende, da han stadig elsker hende (noget værre rod)

det skal siges at prinsessen ikke ser ud til at lide overlast, men man tænker jo bare sit, ikke.. hun er jo min niece, og kan jo ikke lade være med at bekymre mig

Anmeld

18. august 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

Det kan man også sagtens, men det ændre ikke på at der er en person der har barnet mest og det er i de aller fleste tilfælde moderen ! Derfor er hun primær omsorgsperson

i mine øjne er det bare en lidt gammeldags tanke som jeg gerne så man kom fra. Altså hvis min kæreste og jeg fik børn, jamen så er det da mit klare ønske at såfremt at mit barn kan finde rundt i det ( hvis man gik fra hinanden) at så skulle mit barn være lige meget hos mig og faderen, og jeg håber da at det ville være noget man forblev enige om. 

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

charlottekri skriver:

undskyld, der generaliserede jeg vist en smule, beklager

jeg ved godt at nogle 18 årige sagtens kan være fantastiske mødre, men nu kender jeg hende og kender hendes nye kæreste særdeles godt, så får jo en masse ting at vide, hvor min lillebror har en tendens til at forsvare hende, da han stadig elsker hende (noget værre rod)

det skal siges at prinsessen ikke ser ud til at lide overlast, men man tænker jo bare sit, ikke.. hun er jo min niece, og kan jo ikke lade være med at bekymre mig

Kan jeg sagtens forstå, men jeg tror det bedste er at kontakte amtet, hvis der er følelser i klemme. De kender alle hans rettigeder, og kan derfor råde og hjælpe ham bedst.

Det er slet ikke sjovt at være i sådan en situation men man bliver nødt til at slå koldt vand i blodet inden man panikker og beskylder moren for dit og dat.

Håber som sagt han finder en god løsning ! Med tanke på datteren

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

jydeinden skriver:

i mine øjne er det bare en lidt gammeldags tanke som jeg gerne så man kom fra. Altså hvis min kæreste og jeg fik børn, jamen så er det da mit klare ønske at såfremt at mit barn kan finde rundt i det ( hvis man gik fra hinanden) at så skulle mit barn være lige meget hos mig og faderen, og jeg håber da at det ville være noget man forblev enige om. 

Jeg er på ingen måde for en 7/7 løsning! Så hvis min mad og jeg skulle gå fra hinanden så skulle A være hos mig mest, og det er vi begge enige om, selvom vi da ikke regner med at gå fra hinanden

Anmeld

18. august 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

Jeg er på ingen måde for en 7/7 løsning! Så hvis min mad og jeg skulle gå fra hinanden så skulle A være hos mig mest, og det er vi begge enige om, selvom vi da ikke regner med at gå fra hinanden

det er jo bestemt en smagssag

Anmeld

18. august 2012

Bassemor<3

jydeinden skriver:

det er jo bestemt en smagssag

ahhh en smagssag synes jeg ikke det kan være, det handler om barnet

Anmeld

18. august 2012

Janni.

Jeg kan anbefale at din bror kigger på hjemmesiden der hedder

www.enlig-far.dk

Anmeld

18. august 2012

l.kjoeller

charlottekri skriver:

hej tøser

jeg skriver på vegne af min lillebror, der lige er blevet droppet af sin kæreste gennem 16 mdr. sagen er at de jo nåede at få en skøn pige sammen, og han er bange for at han ikke får lov til at se hende, og når han så endelig gør, så vil hun bestemme hvor de skal være og hvad de skal lave, samt overvåge dem (selvom det er hende der ikke er rigtigt skruet sammen foroven)

så jeg lovede ham at spørge jer kloge tøser om hvad hans rettigheder egentlig er, og hvad han kan tillade sig at forlange.

deres skønne pige er fra 21 februar i år, og får flaske (så jeg kan jo ikkese det storeproblem i at hun kan overnatte hos sin far for en enkelt nat, hvor hun forlanger at han skal sove oppe ved hende, hvis det er)

håber på en masse god respons, da jeg ønsker at hjælpe min lillebror mest muligt

knus charlotte

Tror ihvertfald han som minimum har krav på hver anden weekend, når hun ikke ammer. Hvor er det synd for ham... Man skulle da mene det er i barnets trav også at have god kontakt med sin far, så hun tænker da ikke så meget på den lille hvis hun vil stå i vejen for det

Anmeld

18. august 2012

trunte24

Bassemor<3 skriver:

ahhh en smagssag synes jeg ikke det kan være, det handler om barnet

Nu kommer jeg lige til at blande mig her

Men du skrev jo før, at DU ikke var for en 7/7 ordning, hvordan handler det om hvad der er bedst for barnet?

10 dage er rigtig længe at vente før man igen skal se sin far når man er barn. Vi har 7/7 ordning og mit barn er ikke engang 2 endnu, men det har vi fordi det er synd for ham, at der skal gå så mange dage hvor han ikke ser den ene af os. Vi har så delt det op, så det hedder 3-2-2-3-2-2 i stedet for 7-7.

Jeg synes det der med at far kun har barnet hver anden weekend, det er da både synd for barn og mand! Hvilket forhold får man så til hinanden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.