Av for biiib!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2012

Annana89

Dictes_mor skriver:

Hvis din søn ikke får ordentlig fat kan det gøre afsindigt ondt... Det kan føles som om han nærmest er ved at nappe din brystvorte af.. En ting du kan gøre for at undgå dette er, at du tage din brystvorte mellem din pege,- og langefinger, og presse den lang og flad, og mens din søns mund er allermest åben, så fører du dit bryst hen til ham... Og prøv så vidt muligt at få din brystvorte op i hans gane, så han kan mærke den er der... Det skulle meget gerne virke, hvis det er fordi han ikke får ordentligt fat...

Har du sår på dine brystvorter? For da jeg i starten ammede min datter, der fik jeg sår på mine (nærmest tømmerlus), og jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig... Bare udsigten til at skulle amme gjorde mig skidt tilpas... Men jeg smurte dem godt, og jeg helede rigtig hurtigt... Jeg brugte også suttebrik en kort overgang, men den virkede ikke så godt, da det bare gjorde det sværere for hende at tage fat..

Jeg håber virkelig du finder en løsning på det hele.. Ellers er du mere end velkommen til at skrive en PB til mig herinde, hvis der noget du ellers vil spørge om?

Tak! Jeg tror han får rigtig fat, det ser i hvert fald sårn ud! Han får masser af det brune rundt om vorten med ind i hvert fald.

Jeg plejer os at hjælpe ham med ar få godt fat ved at spidse den til for han er meget ivrig i starten og det er først sidst i amningen at han selv kan få fat uden hjælp.

Teor simpekthen at den er slidt, sys det ser ud som om der nogle storerævner i overfladen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

projekt-ønskebarn

Jeg oplevede det samme den første uges tid. Brugte ammebrik for at skåne og gør det stadigvæk. Det gjorde stadig ondt med brikken så jeg sad og græd også og det gør det stadig ind imellem. På apoteket kan man få nogle uld amme indlæg som er guld værd og ellers bruger jeg noget creme som er i en hvid tube med lilla låg, kan ikke lige huske navnet og er ikke hjemme nu så jeg kan tjekke. Det vil gøre ondt i nogle dage også med brikken men prøv at hold ud så skal det nok blive bedre. Jeg havde også store sår så føler din smerte men det er fordi han har sutter forkert og så snart de er helet igen hvilket de får liv til med brikken så bliver det godt. 

Held og lykke med det, håber det snart bliver bedre  

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

KarinaA skriver:

ja okay, jeg havde så smerter uafbrudt.. men prøv at snak med sp imorgen   

det kan ikke være første gang de er ude for det  

Ja det må jeg gøre. Kan være hun kan se om han bare ikke får ordentligt fat.

Men tænker lidt om man kan gøre noget indtil i morgen hvis det bare er for smertefuldt. Altså om jeg kan amme kun på det gode bryst og så hver anden gang gi ham flaske? Eller ville det være virkelig dumt i forhold til produktionen på det dårlige bryst!

Heg vil virkelig gerne kunne holde det ud men det er bare så afsindigt smertefuldt!

Anmeld

30. juli 2012

Mor.til.stjernebørn

Annana89 skriver:

Tak! Jeg tror han får rigtig fat, det ser i hvert fald sårn ud! Han får masser af det brune rundt om vorten med ind i hvert fald.

Jeg plejer os at hjælpe ham med ar få godt fat ved at spidse den til for han er meget ivrig i starten og det er først sidst i amningen at han selv kan få fat uden hjælp.

Teor simpekthen at den er slidt, sys det ser ud som om der nogle storerævner i overfladen!

Ja okai... Så kan det godt ske det bare er slidtage... Jeg undlød så vidt muligt at lægge Dicte til i et par dage, da jeg ville have det helede så hurtigt som muligt... Det kunne du evt. prøve, alt efter om du har nok mælk til det i det andet bryst... Da jeg gjorde det, helede jeg indenfor 4-6 dage... Og jeg smurte det hele tiden, og brugte suttebrik når det blev for spændt...

Men prøv det... Jeg mener at have hørt at D-vitamin-creme skulle kunne gøre underværker for heling af huden.. Men ved ikke hvad det koster

Anmeld

30. juli 2012

CaWi

Jeg havde også revner i min ene brystvorte allerede efter en uge.
Jeg gned bare den ind i mælk og lod den luft tørre. Det gjorde jeg i to dage. I mellemtiden fik han kun fra det "raske" bryst, men jeg malkede ud på det andet bryst, som han så fik fra flaske.

Anmeld

30. juli 2012

KarinaA

Annana89 skriver:

Ja det må jeg gøre. Kan være hun kan se om han bare ikke får ordentligt fat.

Men tænker lidt om man kan gøre noget indtil i morgen hvis det bare er for smertefuldt. Altså om jeg kan amme kun på det gode bryst og så hver anden gang gi ham flaske? Eller ville det være virkelig dumt i forhold til produktionen på det dårlige bryst!

Heg vil virkelig gerne kunne holde det ud men det er bare så afsindigt smertefuldt!

produktionen skal du ikke være bange for, det kommer op igen når du starter med at amme på brystet igen  

men mht. flaske i ny og næ fraråder jeg det altid da jeg var en af de uheldige som blev fravalgt til fordel for flaske  

så det er ikke en dårlig ide, men pas på ed at barnet ikke finder ud af at det er nemmere på den måde .. jeg måtte opgive efter 5 måneder .. hun ville ikke mere, så måtte pumpe ud, og det soppede også stille og roligt da produktionen stoppede stille og roligt øv øv 

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

Dictes_mor skriver:

Ja okai... Så kan det godt ske det bare er slidtage... Jeg undlød så vidt muligt at lægge Dicte til i et par dage, da jeg ville have det helede så hurtigt som muligt... Det kunne du evt. prøve, alt efter om du har nok mælk til det i det andet bryst... Da jeg gjorde det, helede jeg indenfor 4-6 dage... Og jeg smurte det hele tiden, og brugte suttebrik når det blev for spændt...

Men prøv det... Jeg mener at have hørt at D-vitamin-creme skulle kunne gøre underværker for heling af huden.. Men ved ikke hvad det koster

Jeg tror der er rigeligt i det andet bryst! Og kan være det var det jeg skulle gøre, bare indtil i morgen ig SP hR været her. Så kan hun lige hjælpe mig til om det er fordi han sutter forkert eller hvad!

Tak!!!

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

CAWI skriver:

Jeg havde også revner i min ene brystvorte allerede efter en uge.
Jeg gned bare den ind i mælk og lod den luft tørre. Det gjorde jeg i to dage. I mellemtiden fik han kun fra det "raske" bryst, men jeg malkede ud på det andet bryst, som han så fik fra flaske.

Tak!! Tror jeg vil prøve det så! Bare indtil SP har været her i morgen!

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

KarinaA skriver:

produktionen skal du ikke være bange for, det kommer op igen når du starter med at amme på brystet igen  

men mht. flaske i ny og næ fraråder jeg det altid da jeg var en af de uheldige som blev fravalgt til fordel for flaske  

så det er ikke en dårlig ide, men pas på ed at barnet ikke finder ud af at det er nemmere på den måde .. jeg måtte opgive efter 5 måneder .. hun ville ikke mere, så måtte pumpe ud, og det soppede også stille og roligt da produktionen stoppede stille og roligt øv øv 

Okay godt nok så hvis det bare er til i morgen hvor SP kommer og måske kan hjælpe mig til hvad præcist der er galt går det nok.

Øv trist at det skulke gå sårn og fair du så ikke ville råde til  det!! I samråd med SP får min søn i forvejen en flaske i ny og næ hvis vi skal nogle steder hvor det ikke er hensigtsmæssigt at amme og det har der ikke været problemer med. Jeg foretrækker dog at han får så lidt flaske som muligt!!!

Anmeld

30. juli 2012

malenemusen

Av av jeg ved hvor ondt det kan gøre. Her viste det sig at være brystsvamp (ikke trøske) - jeg fik en recept af lægen på Brentan 2% og så smurte jeg det på vorterne, det hjalp allerede efter et par timer, og var helt smertefri efter et par dage :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.