Av for biiib!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.550 visninger
44 svar
0 synes godt om
30. juli 2012

Annana89

Jeg har ammet min søn nu i 2 1/2 ca. Og nu har heg så pisse ondt i den ene brystvorte når jeg ligger ham til at jeg faktisk ikke kan holde smerten ud! Ammede hAm så på den sidealligevel for 2 timer siden ned meget ubehag ig bagefter sveg det helt vildt omkring vorten. 

Men bare tanken om at amme på den side igen gør mig dårligt tilpads for av det gjorde alt for ondt. 

Heg har smurt den med salve og prøvet ned diebrik men det gør stadig alt for ondt:0(

Min Sundhedsplejeske kommer i morgen så kan jeg tale med hende om det men hvad Søren kan jeg gøre indtil da? Min søn skal jo ha sin mad?!

Brklager hvis jeg ikke får svaret men jeg har armene fuld af baby men alle råd bliver læst med glæde!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2012

LLN

Annana89 skriver:

Jeg har ammet min søn nu i 2 1/2 ca. Og nu har heg så pisse ondt i den ene brystvorte når jeg ligger ham til at jeg faktisk ikke kan holde smerten ud! Ammede hAm så på den sidealligevel for 2 timer siden ned meget ubehag ig bagefter sveg det helt vildt omkring vorten. 

Men bare tanken om at amme på den side igen gør mig dårligt tilpads for av det gjorde alt for ondt. 

Heg har smurt den med salve og prøvet ned diebrik men det gør stadig alt for ondt:0(

Min Sundhedsplejeske kommer i morgen så kan jeg tale med hende om det men hvad Søren kan jeg gøre indtil da? Min søn skal jo ha sin mad?!

Brklager hvis jeg ikke får svaret men jeg har armene fuld af baby men alle råd bliver læst med glæde!!!

Det kan være han ikke har fået rigtigt fat om vorten. Det kan godt komme til at gøre rigtig ondt.

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

LLN skriver:

Det kan være han ikke har fået rigtigt fat om vorten. Det kan godt komme til at gøre rigtig ondt.

Jeg sys den ser sprukket ud! Tror ikke det er fordi han får forkert fat for det føles rigtigt, der er intet på den anden side og selv med diebrikken gør det hamrende ondt:0(

Anmeld

30. juli 2012

KarinaA

Annana89 skriver:

tror ikke der er så meget andet at gøre end at holde det ud, 

jeg sad nærmest og tuede de første 2½ måned hvor jeg ammede, det gjorde simpelthen så ondt at jeg måtte sidde og bidde i noget imens for ikke at skrige af smerte.. men ammes det skulle hun...

efter ca 2½ måned begyndte det at være helt behageligt, og ømheden var væk. jeg smurte dem med fedtcreme .. og ellers fugtigheds creme.. det hjælper lige kort .. 

det er ritig hårdt i starten, og synes faktisk det er lidt for dårligt at man ikke bliver informeret ordenligt om hvor ondt det egentlig gør inden man faktisk sidder i det.. bare så man var frberedt.. 

Anmeld

30. juli 2012

Team Putte

Annana89 skriver:

Det kan være ganske alm "slidtage" af brystvorten.. Det led jeg oz af til jeg lærte at ligge lillefisen rigtigt til.. Hun fik simpelthen kun fat i det yderste af vorten og så går det hurtigt galt og det gør bare naller når de tager fat!

Anmeld

30. juli 2012

Mor.til.stjernebørn

Hvis din søn ikke får ordentlig fat kan det gøre afsindigt ondt... Det kan føles som om han nærmest er ved at nappe din brystvorte af.. En ting du kan gøre for at undgå dette er, at du tage din brystvorte mellem din pege,- og langefinger, og presse den lang og flad, og mens din søns mund er allermest åben, så fører du dit bryst hen til ham... Og prøv så vidt muligt at få din brystvorte op i hans gane, så han kan mærke den er der... Det skulle meget gerne virke, hvis det er fordi han ikke får ordentligt fat...

Har du sår på dine brystvorter? For da jeg i starten ammede min datter, der fik jeg sår på mine (nærmest tømmerlus), og jeg havde det på nøjagtig samme måde som dig... Bare udsigten til at skulle amme gjorde mig skidt tilpas... Men jeg smurte dem godt, og jeg helede rigtig hurtigt... Jeg brugte også suttebrik en kort overgang, men den virkede ikke så godt, da det bare gjorde det sværere for hende at tage fat..

Jeg håber virkelig du finder en løsning på det hele.. Ellers er du mere end velkommen til at skrive en PB til mig herinde, hvis der noget du ellers vil spørge om?

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

KarinaA skriver:

tror ikke der er så meget andet at gøre end at holde det ud, 

jeg sad nærmest og tuede de første 2½ måned hvor jeg ammede, det gjorde simpelthen så ondt at jeg måtte sidde og bidde i noget imens for ikke at skrige af smerte.. men ammes det skulle hun...

efter ca 2½ måned begyndte det at være helt behageligt, og ømheden var væk. jeg smurte dem med fedtcreme .. og ellers fugtigheds creme.. det hjælper lige kort .. 

det er ritig hårdt i starten, og synes faktisk det er lidt for dårligt at man ikke bliver informeret ordenligt om hvor ondt det egentlig gør inden man faktisk sidder i det.. bare så man var frberedt.. 

Det har bare slet ikke gjort ondt før, eller lidt lige da mælken løb til, men ja det er sku så slemt at jeg græd.

Men tænker lidt at det da heller ikke kan være en god måde at få mad på hvis mor sidderoOg tuder og spænder?! 

Jeg har smurt med det der hedder purelan brystvortecreme sys bare slet ikke det hjælper!

Anmeld

30. juli 2012

Annana89

Team Putte skriver:

Det kan være ganske alm "slidtage" af brystvorten.. Det led jeg oz af til jeg lærte at ligge lillefisen rigtigt til.. Hun fik simpelthen kun fat i det yderste af vorten og så går det hurtigt galt og det gør bare naller når de tager fat!

Jeg er ret sikker på at han får godt fat for han får fat så en god del af det brune rundt om os forsvinder ind i munden.

Jeg blev os lidt ekstra på barselsgangen fordi jeg havde svært ved at få amningen til at virke så har haft rigtig mange "proffer" til at hjælpe mig med hvordan de skulke ligges til og hvordan de suttede rigtig osv.

Tror simpelthen at den er slidt eller noget:0(

Anmeld

30. juli 2012

KarinaA

Annana89 skriver:

Det har bare slet ikke gjort ondt før, eller lidt lige da mælken løb til, men ja det er sku så slemt at jeg græd.

Men tænker lidt at det da heller ikke kan være en god måde at få mad på hvis mor sidderoOg tuder og spænder?! 

Jeg har smurt med det der hedder purelan brystvortecreme sys bare slet ikke det hjælper!

ja okay, jeg havde så smerter uafbrudt.. men prøv at snak med sp imorgen   

det kan ikke være første gang de er ude for det  

Anmeld

30. juli 2012

Team Putte

Annana89 skriver:

Jeg er ret sikker på at han får godt fat for han får fat så en god del af det brune rundt om os forsvinder ind i munden.

Jeg blev os lidt ekstra på barselsgangen fordi jeg havde svært ved at få amningen til at virke så har haft rigtig mange "proffer" til at hjælpe mig med hvordan de skulke ligges til og hvordan de suttede rigtig osv.

Tror simpelthen at den er slidt eller noget:0(

Okay ja så er det nok ik det

Hvis du koger blade fra hvidkål og køler dem ned i køleskabet så lindrer de rigtig meget på ømme vorter og så er det helt naturligt frem for cremer og sådan Man skal finde sig i at lugte lidt af kål men det virker!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.