Hvorfor koster en hund så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

M&N

Men jeg mener dog også at man ikke skal få hvalpe hvis man kun vil tjene penge på det. Man skal gøre det af ren interesse!

Jeg synes personligt det er ekstremt hårdt arbejde. Du skal være på HELE tiden, vi er lige flyttet ind i en nybygget lejlighed og tænk hvor meget slid vi allerede har fået på vores gulve. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Muhmi

kicha skriver:

Vores hund kostede 14000 og hun er selvfølgelig alle pengene værd - der blev ik tænkt på meget på pengene - min kæreste var m en anden ude og købe hund og der sad hun og han blev forelsket med det samme så måtte han betale hvad hun kostede indtil videre har vi haft glæde af hende i 8 år og håber på flere endnu

Jamen hvis man føler at man har pengene til lige nøjagtig den hund man gerne vil have, så synes jeg da også bare at man skal go for den

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

BabyWish2012 <3 skriver:

Hej.

Det kan jeg godt svarer dig på.

Fordi det er på ingen måde billigt at holde hvalpe, her var det ikke selvvagt at få hvalpe og derfor vores eget ansvar! MEN, det koster altså mange penge i vaccinationer, mad, dyrlægetjek, chipning, ormekur og alt det der nu hører til.

Vores hanhund kostede 5500 og vores tæve kostede i sin tid 8000 fordi hun har stamtavle.

Vi har taget 5000 for vores hvalpe, vi tjener intet på at sælge en hvalp for 1000 kr. Det er et kæmpe tab især hvis du er kennelindehaver. Håber det har besvaret dit spørgsmål. 

Det har i hvert fald besvaret det

Tak for svar... Forresten, dine hvalpe er for nuttede

Anmeld

23. juli 2012

mariamiss6

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Må jeg egentlig spørge om hvorfor man tager så meget for hunde?

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

Altsååå, jeg kender ikke dyrlægens priser, jeg  ved kun der er HAMPER....

Anyways, sådan en hund skal i løbet af de 10 uger, eller hvor længe den nu er hos moderen, have omkring 2 ormekure, 2 vacciner (hvis ikke flere), chip, foder, rengøring, startopdragelse, underholdning, og ja jeg ved ikke hvad....

Altså, det er som at få en nyfødt baby... Det koster kassen...

Er hunden hverken chippet, vaccineret, eller har fået ormekur i sin tid hos sælger, så ville jeg liiiige prøve at presse prisen lidt, hvis altså det ikke er en eller anden godkend kennel-halløj...

Privatpersoner bør ikke tage så høj pris, som 5-10.000 for en hvalp, hvis de ikke gider besøge dyrlægen for nogle af evenstående ting. For så har opdrætter (af hul i hæk hund?) jo netop "bare" scoret kassen, men droppet de ting som folk normalt betaler for...

Hos en reel godkendt kennel/opdrætter, kan forældrehundene, eller sæden om ikke andet, meget nemt være importeret, og derfor også dyr, både i indkøb, og rejse. Desuden er alle godkendte opdrættere medlem af diverse klubber, og bruger tid penge og energi, på at vise sine hunde frem til diverse kåringer og så videre, for netop at få de bedste hundes navne højst på listen. Desuden er der jo holdt grundigt øje med avlen i sig selv, når det kommer til indavl og så videre....

Altså, der er RIGTIG mange ting, der koster opdrætter RIGTIG mange penge, og der skal vel også være lidt til lommen? 5000 kroner, hvis en hund har fået alt det jeg har nævnt ovenfor (undtagen godkendt kennelopdræt måske) er faktisk billigt, hvis man nedskriver og regner på forældre-hundens ejere... 

Anmeld

23. juli 2012

Kongmulle

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

Jeg vil bare sige at jeg er helt enig med dig. Syntes det er fuldstændig sindsygt at man vil gi 5000 for en hund eller en kat! Det ville jeg i hvertfald ikke

Anmeld

23. juli 2012

M&N

Muhmi skriver:

Det har i hvert fald besvaret det

Tak for svar... Forresten, dine hvalpe er for nuttede

Det var godt og det var på ingen måde ment at skulle lyde negativt 

Takker, det er de ihvertfald.. 2 af dem er flyttet hjemmefra, den sidste har vi i en måned mere, så tager han også hjemmefra! 

Her bliver helt tomt... 

Anmeld

23. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Muhmi skriver:

Altså, jeg syntes at hunde/dyr skal have en god pris, ellers ville alle købe hund/dyr og mange kan slet ikke finde ud af at have dyr - så det ville være synd.

Mange går af med deres hunde efter de er blevet voksen fordi så er de ikke søde mere, de koster måske mere end regnet osv osv og så sklal de aflives. Syntes det er ***** synd for dyrene  Så ja, syntes det er rimeligt at de forskellige racer har hver sin pris.

En anden ting er at det koster jo også rimelig meget at have det kuld. De nye regler er da vist sådan at de skal chippes inden 8 uger, de skal jo så også have mad og ormekur, ja det løber pludselig op i mange penge. 

Tror vi gav omkring 1000 kr da vores skulle chippes inkl første undersøgelse og vaccination. Måske lidt mere? Kan ikke huske det præcist 

Så det er jo alligevel dyrt at have de små kære til at rende rundt, og hvis man så også gerne vil tjene lidt på det, ja så render det jo op 

Anmeld

23. juli 2012

Kløver

Muhmi skriver:

DDeDetjkokommekommkommeJeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Det kommer jo meget an på racen, men er ikke super god forretning. Der er mad og foder, specielt til hvalpe og moren, vaccination, ormekur, chip osv og det er rigtig meget tid man ofrer på hundene, får man måske et lille kuld kan man risikere det bliver underskudsforretning, og risikoen for ikke at få solgt alle hvalpe ligger der.

Min mor fik kuld med 4 hvalpe, måtte sætte prisen ned, og kom kun af med 3 ud af 4, den ene til Min moster, og en til min søster, søster gav så kun til udgifterne, men der var meget arbejde i det, og det var med nød og næppe hun fik skrabet sammen til alle de udgifter det havde kostet hende, så var ingen fortjeneste

Anmeld

23. juli 2012

Kløver

Babymamma skriver:

Altså, jeg syntes at hunde/dyr skal have en god pris, ellers ville alle købe hund/dyr og mange kan slet ikke finde ud af at have dyr - så det ville være synd.

Mange går af med deres hunde efter de er blevet voksen fordi så er de ikke søde mere, de koster måske mere end regnet osv osv og så sklal de aflives. Syntes det er ***** synd for dyrene  Så ja, syntes det er rimeligt at de forskellige racer har hver sin pris.

En anden ting er at det koster jo også rimelig meget at have det kuld. De nye regler er da vist sådan at de skal chippes inden 8 uger, de skal jo så også have mad og ormekur, ja det løber pludselig op i mange penge. 

Tror vi gav omkring 1000 kr da vores skulle chippes inkl første undersøgelse og vaccination. Måske lidt mere? Kan ikke huske det præcist 

Så det er jo alligevel dyrt at have de små kære til at rende rundt, og hvis man så også gerne vil tjene lidt på det, ja så render det jo op 

Det er så synd, når folk ikke tænker på dyrene
Vores hund fik vi da han var 1 år gammel. Vi er 3 ejer, og han skal ikke videre herfra. Første ejer ombestemte sig da han var 14 dage gammel. Næste ejer var et par, de gik fra hinanden og i en periode boede han i et lille bryggers alene, da han var langtidschauffør, hun kom bare forbi og gav mad for at køre igen. Han var afkræftet og mega tynd da vi fik ham, bange og stresset, og fyldt med orm og syg, med hjælp fra dyrlægen og hårdt arbejde, fik vi verdens dejligste familiehund, som er yderst trofast og kærlig, dog lidt uopdragen på nogle punkter, feks svært ved at gå pænt i snor, og hopper op når folk kommer, men vi måtte prioritere.
Det er så frygteligt nogle ikke overvejer grundigt og lader dyret lide under det. Det giver også traumer. Feks skulle vores hund passes ved min biofar og stedmor, og sagde han ikke skulle lukkes inde i bryggers. Ingen problem, men da vi kom hjem, havde han været lukket inde, han var fjern da vi kom fredag, syg og der sagde de han ikke havde ville drikke siden onsdag og havde kastet op. Jeg var tosset, for de synes det var pjat ikke at lade ham sove i bryggers alene. De sagde vi skulle lade være at give kødben da det svinede. Det var 1 og sidste han blev passet hos dem. Gik flere uger før han var sig selv igen, men det var aldrig gået sådan hvis ikke han havde de traumer i bagagen. Han var i starten så bange for min svoger at han kravlede baglens op af trappen, dyrlægen mente en med samme kropsbygning havde mishandlet ham, pga reaktionerne, gik 3 år før de var rimelig ok, og Mange godbidder.

Håber de får indført de hundekørekort man har snakket om, i stedet for den nye hundelov fra 2010

Anmeld

23. juli 2012

Kløver

Babymamma skriver:

Det er så synd, når folk ikke tænker på dyrene
Vores hund fik vi da han var 1 år gammel. Vi er 3 ejer, og han skal ikke videre herfra. Første ejer ombestemte sig da han var 14 dage gammel. Næste ejer var et par, de gik fra hinanden og i en periode boede han i et lille bryggers alene, da han var langtidschauffør, hun kom bare forbi og gav mad for at køre igen. Han var afkræftet og mega tynd da vi fik ham, bange og stresset, og fyldt med orm og syg, med hjælp fra dyrlægen og hårdt arbejde, fik vi verdens dejligste familiehund, som er yderst trofast og kærlig, dog lidt uopdragen på nogle punkter, feks svært ved at gå pænt i snor, og hopper op når folk kommer, men vi måtte prioritere.
Det er så frygteligt nogle ikke overvejer grundigt og lader dyret lide under det. Det giver også traumer. Feks skulle vores hund passes ved min biofar og stedmor, og sagde han ikke skulle lukkes inde i bryggers. Ingen problem, men da vi kom hjem, havde han været lukket inde, han var fjern da vi kom fredag, syg og der sagde de han ikke havde ville drikke siden onsdag og havde kastet op. Jeg var tosset, for de synes det var pjat ikke at lade ham sove i bryggers alene. De sagde vi skulle lade være at give kødben da det svinede. Det var 1 og sidste han blev passet hos dem. Gik flere uger før han var sig selv igen, men det var aldrig gået sådan hvis ikke han havde de traumer i bagagen. Han var i starten så bange for min svoger at han kravlede baglens op af trappen, dyrlægen mente en med samme kropsbygning havde mishandlet ham, pga reaktionerne, gik 3 år før de var rimelig ok, og Mange godbidder.

Håber de får indført de hundekørekort man har snakket om, i stedet for den nye hundelov fra 2010

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.