Hvorfor koster en hund så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2012

come2

B&J skriver:

det syntes jeg bestemt heller ikke og slet ikke hvis man har gode papir på hunden også så man ved der ikke er nogle skjulete ting i den også....

og en hvalpe pakke til en hvalp koster også mange penge for puhh man skal have mange ting

Ja det er ikke bare lige

Jeg gav 500kr for min hund. Men havde lige præcis denne hund stået til flere tusind havde jeg også købt hende.

En hund er sku alle pengene værd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

Muhmi

FrkZier skriver:

jeg kan faktisk ikke huske hvad de endte med at koste, det var mine forældre der havde styr på det hehe, men 12 hundehvalpe kan godt få spist utroolig meget og oveni det kommer der også chip osv.

Kan læse mig frem til at en vaccination x2 + chip kan koste 1500,- nogle steder 850,- og det er jo så derfor jeg undrer mig at en lille hvalp kan spise for ca. 3500,- på fire-fem uger, hvis det altså er for at dække ens underskud pga. det hvalpen spiser

Jeg overvejer ikke at købe hund, så det er ikke fordi jeg er nærrig lige nu Jeg er bare mega nysgerrig

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

B&J skriver:

jeg skal være ærlig og inde rømme jeg vil aldrig give 5000 for en hund uden papir for jeg ved ikke hvad den indholder af sygdomme dårlige lede hofter øjne osv....

der for vil jeg heller vente til en dag jeg har de 10.000kr så jeg kan få en hund jeg ved alt med og en jeg ved kommer fra en god familie jeg kan få en god kontakt med bagefter også...

men hold nu op det er mange penge så vi må vente her hjemme..

selv om det er svært men vi har da to vi giver masser af kærlighed til vores kat og kanin

Ja 10.000,- er min verden så helt absurd at give... Men jeg er nok også én af dem der hellere vil gå til et shelter for hunde og finde én der virkelig har behov for et hjem og ikke fordi den nødvendigvis ser super nuttet ud...

Anmeld

23. juli 2012

come2

Muhmi skriver:

Kan læse mig frem til at en vaccination x2 + chip kan koste 1500,- nogle steder 850,- og det er jo så derfor jeg undrer mig at en lille hvalp kan spise for ca. 3500,- på fire-fem uger, hvis det altså er for at dække ens underskud pga. det hvalpen spiser

Jeg overvejer ikke at købe hund, så det er ikke fordi jeg er nærrig lige nu Jeg er bare mega nysgerrig

Jeg tror overhovedet ikke opdrættere gør det for penge, men for interessen i at avle.

Hvis de gør det for pengenes skyld skulle de ikke have lov ihvertfald.

Det er et kæmpe arbejde at have hvalpe, der er jo også meget slid på boligen ved at have så mange hvalpe til at rende rundt.

Og man skal jo næsten være på hele tiden. Så de penge de tjener dækker nok primært det arbejde de har lagt i det, udstillinger (af forældre), chip, ormekur, vaccine, Lån af hanhund (hvis det er med tavle, osv

Anmeld

23. juli 2012

B&J

Muhmi skriver:

Ja 10.000,- er min verden så helt absurd at give... Men jeg er nok også én af dem der hellere vil gå til et shelter for hunde og finde én der virkelig har behov for et hjem og ikke fordi den nødvendigvis ser super nuttet ud...

det er også en god ting at gøre at få en hjem man kan give et gjodt hjem

men ja de 10.000kr er helt sikkert fordi man har de sygdomme man ved hvad faren og moren indeholder så der ikke opstår noget allergi osv af alle de ting der kan ske. også betaler man jo for at hvis de næste 2-3år alt efter hvad der står i papirne så hvis hunden dør eller der kommer en sygdom jamen så betaler de hvor hunden kommer fra osv.

men vi er jo så forskellige

Anmeld

23. juli 2012

FrkZier

Muhmi skriver:

de fleste vælger nok også at de selv vil tjene lidt på "ulejligheden" - det gjorde vi ikke. og så det rene racer osv osv

Anmeld

23. juli 2012

B&J

come2 skriver:

Ja det er ikke bare lige

Jeg gav 500kr for min hund. Men havde lige præcis denne hund stået til flere tusind havde jeg også købt hende.

En hund er sku alle pengene værd

ja det er de... helt sikkert

Anmeld

23. juli 2012

TeamRocket

Jeg aldrig nogensinde betale mere end 2000 for en hund uden papir. Vores chihuahua blanding kostede 1800kr i alt og det synes jeg er en fair pris når hun nu ikke er ægte. Ville tilgengæld gerne give f.eks 15000 kr for den perfekte mops med fin tavle Men blandinger- nej dem vil jeg ikke give så meget for, selv om vores nu er en fin hund og aldrig syg

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

Jeg synes det er helt ok hvis jeg skulle give 10.000 for min drømmehund.

Har man ikke pengene til at betale prisen SKAL man ikke have dyr. For så har man heller ik penge til dyrlægeregninger og lign.

En hund med tavle er så dyr fordi den er af gode forældre, der har gået til diverse udstillinger og er blevet undersøgt i hoved og røv - hvilket koster kassen. Derudover er det også lovpligtigt de skal have chip ved salg. Det koster også.

Sætter man hundene til underpris, kan alle og enhver gå ud og anskaffe sig en.

Jeg ved ikke om man ikke har råd til en dyrelægeregning hvis man ikke har råd til at give 10.000,- for en hund... Men kan godt se at dem der virkelig bare vil have en hund her og nu, måske er villig til at give den pris...

Hvorfor skal den også være med stamtavle? Kan en hønsehund/labrador ikke være ligeså god som en chiuaua?? Personligt havde vi en labrador/hønsehund da jeg var barn og det var da helt klart den venligste og mest velopdragne hund jeg nogensinde har mødt.. Aner ikke hvad mine forældre gav for ham, men tror da ikke det var oppe i de ti tusinde kroner

Læste mig frem til at en chip + vaccinationer kan koste 1500,- nogle steder 850,- så det er da rimlig voldsomt at det så skal stige til 10.000,- for bekostningerne hjemmefra...

Anmeld

23. juli 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Der er vel flere udgifter end vaccinationer og mad? Personligt kan jeg ikke forestille mig, at vi begge kunne passe vores arbejde - være væk hjemmefra op til 8 timer dagligt - med et kuld "babyer" i huset, og derfor ville det for vores vedkommende skulle være et sommerferieprojekt, hvis vores hund skulle have hvalpe. Den tid, der går med at holde øje med og passe de små, finder jeg det helt rimeligt, at der også kompenseres for ved salget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.