Hvorfor koster en hund så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2012

Kløver

Babymamma skriver:

Årh stakkels lille vovse  Ja nogle har slet ikke forstand på dyr og hvor var det da overhovedet ikke pænt at far og stedmor  Ville da blive så tosset  ..

Hvor er det dejligt at hører at i gjorde en indsats trods tidligere ejere og hvor er det dejligt at det, i dag, er en dejlig hund i har jer  Kunne aldrig undvære min egen og kun min mormor og morfar må passe ham - han eeeelsker min mormor og morfar  hehe

Snakker af mange årsager heller ikke med min biofar længere

Mine forældre har allergihunde, desværre kan min far (stedfar som har været min far siden jeg var 1.5) ikke tåle hunde, og han reagerer mere og mere når han kommer, selvom vi gør meget rent. Så når han engang ikke er her mere, bliver næste hundemedlem af familien, allergihund. Enten samme race som min mor, men manden er dog ikke meget til små hunde, eller en labradoodle, men den synes han er grim ellers er der af store hunde, næsten kun kongepuddel tilbage. Men labradoodle er også en race som nok koster lidt, men synes den er så sjov og kær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Maja84 skriver:

Snakker af mange årsager heller ikke med min biofar længere

Mine forældre har allergihunde, desværre kan min far (stedfar som har været min far siden jeg var 1.5) ikke tåle hunde, og han reagerer mere og mere når han kommer, selvom vi gør meget rent. Så når han engang ikke er her mere, bliver næste hundemedlem af familien, allergihund. Enten samme race som min mor, men manden er dog ikke meget til små hunde, eller en labradoodle, men den synes han er grim ellers er der af store hunde, næsten kun kongepuddel tilbage. Men labradoodle er også en race som nok koster lidt, men synes den er så sjov og kær

Ej, syntes da ikke man skal købe race efter hvad en anden syntes  Ville jeg aldrig selv gøre. Men uha og ih hvor er jeg glad for at ingen i min familie er allergiske  Ville da gøre mig så ked af det, vi har jo hund på os når vi tager ud osv, det ville være forfærdeligt.

Håber da at i finder ud af det hvis og når i engang skal have en ny 

Anmeld

24. juli 2012

CaWi

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Må jeg egentlig spørge om hvorfor man tager så meget for hunde?

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

Nu er det ikke den bedste forretning at avle dyr. Hverken kat, hund, hest, marsvin osv.
Folk går glædeligt ud og bruger 4-5000 kr på en smartphone, men når det kommer til dyr, vil mange have det såbilligt som muligt. Forstår det simpelthen ikke.

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

Nu er det ikke den bedste forretning at avle dyr. Hverken kat, hund, hest, marsvin osv.
Folk går glædeligt ud og bruger 4-5000 kr på en smartphone, men når det kommer til dyr, vil mange have det såbilligt som muligt. Forstår det simpelthen ikke.

Nu har jeg ikke nogen smartphone eller ipod eller hvad de så end hedder... Har købt en brugt sony ericsson walkman til 150,-... Så det kan jo godt være det er derfor jeg ikke forstår hvorfor folk glædeligt bruger 10-15.000,- på en avlet hvalp når der er så mange søde hunde derude der virkelig mangler et hjem og en ejer de kan stole på resten af den tid de er her.

Anmeld

24. juli 2012

Muhmi

Kongmulle skriver:

Jeg vil bare sige at jeg er helt enig med dig. Syntes det er fuldstændig sindsygt at man vil gi 5000 for en hund eller en kat! Det ville jeg i hvertfald ikke

Anmeld

24. juli 2012

signe.

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Må jeg egentlig spørge om hvorfor man tager så meget for hunde?

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

Nu har jeg ikke set salgsdebatten, men her kommer min mening:

Jeg synes det er vildt dem som forlanger 3000+ kr for en hvalp som er af blandet race. Vi gav 8000 kr. for vores hvalp inkl ALT, lige fra stamtavle til hundepas, plus der så også "medfulgte" det obligatoriske såsom tatovering/chip og de rette vaccinationer/ormekure...

Jeg synes vi har fået utrolig meget for de 8000 kr i og med vi kan spore hans gener mange generationer tilbage hvis han skulle blive syg og vi vil vide hvorfor. Vi skulle også underskrive en kontrakt ved ejeren at vi ville fodre ham korrekt så hans hofter ikke ville vokse for meget i forhold til resten af kroppen(ved for meget protein i foderet) og at de havde forkøbsret hvis vi enten fortrød eller behandlede ham "forkert".

Dermed ikke sagt at "gadekryds" ikke er vidunderlige, sådan en har vi også og han lever gladeligt på sit 12. år og tror de gav 3-500 kr. for ham Grunden til vi ville give så mange penge var fordi vi havde forelsket os i den lille "rævehund" som hannibal nu engang er ; Welsh Corgi Pembroke

Anmeld

24. juli 2012

Kongmulle

come2 skriver:

Jeg synes det er helt ok hvis jeg skulle give 10.000 for min drømmehund.

Har man ikke pengene til at betale prisen SKAL man ikke have dyr. For så har man heller ik penge til dyrlægeregninger og lign.

En hund med tavle er så dyr fordi den er af gode forældre, der har gået til diverse udstillinger og er blevet undersøgt i hoved og røv - hvilket koster kassen. Derudover er det også lovpligtigt de skal have chip ved salg. Det koster også.

Sætter man hundene til underpris, kan alle og enhver gå ud og anskaffe sig en.

Jeg er altså ikke enig i den påstand. Man hører den tit fra folk der sælger dyre hunde. Men for mit vedkommende fx, der VIL jeg ikke give så meget for en hund, men det er da ikke det samme som hende vi har ikke bliver passet i forhold til dyrlæge osv. Hun mangler ikke noget og alt er overholdt, MEN jeg ville bare ikke gi en halv formue for hende.

Anmeld

24. juli 2012

Annette A

Det handler vist om rigtig mange ting. Alt fra afstamning til hundens temperament og adfærd er noget man ofte kan mærke når man køber en dyr eller en billig hund. Det har jeg selv tydeligt kunne mærke på de forskellige hunde vi har haft. Ingen regler er selvfølgelig uden undtagelser og vi har da selv solgt dejlige og søde hundehvalpe til 1200 kr. stk fordi de var blandinger. Vi valgte kun at fokusere på at indhente de penge vi måtte bruge på vaccination og chipning og en mindre fortjeneste.

Visse hunderacer har dog også problemer med selv at føde og får kejsersnit fx chihuahua og det er jo også en dyr omgang, hvilket også gør hvalpene mere kostbare og så er der jo også større efterspørgsel på nogle racer og måske er der ikke så mange af dem.

Men vil godt medgive at det er lidt vilde priser og undrede mig også noget over vores nuværende hunds pris. Den gav vi 2500 for, hvilket jo var billigt, men den ville have kostet 8000, hvis det ikke var fordi den havde et lille medfødt knæk på halen, som ikke ses, men som betyder den ikke kan bruges til avl. Der handler det jo om avlsværdi og udstilling og der kan de mindste fejl betyde et kæmpe prisfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.