Hvorfor koster en hund så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.664 visninger
57 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Muhmi

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Må jeg egentlig spørge om hvorfor man tager så meget for hunde?

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

FrkZier

Muhmi skriver:

Jeg ville have stillet det her spørgsmål i den debat der om de søde små han-hvalpe der er til salg, men tænkte at jeg ikke ville "ødelægge" den debat med en debat vi kan tage her i stedet

Så her det jeg ville have spurgt om inde i den anden tråd, men i sidste øjeblik besluttede mig for at lave den her

Altså jeg kan godt se det er en god forretning sådan at få et kuld unger.. Og jeg ved godt at 5000,- faktisk er "billigt" i forhold til hvad andre sætter dem til salg for mht. racen osv.... Men jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor en hund ikke bare koster 1000,- f.eks.??

Hvad er jeres mening og hvorfor synes i at det er rimligt at en hund "skal" koste så meget??

Kan måske godt se det der med, at folk ikke ville give 5000,- for en hund som de ombeslutter sig med tre uger efter, medmindre de ikke skulle have dyr fra starten af, men alligevel... 5000,- det er virkelig mange penge....

da vores hund havde hvalpe, regnede vi alt sammen hvad vi brugte af mad, vacciner osvosvosv og så var prisen på hvalpen det som det havde kostet os at have hvalpen - dvs. vi havde absolut ingen profit på at komme af med 24 hundehvalpe (hun har fået to kuld á 12)

Anmeld

23. juli 2012

B&J

jeg skal være ærlig og inde rømme jeg vil aldrig give 5000 for en hund uden papir for jeg ved ikke hvad den indholder af sygdomme dårlige lede hofter øjne osv....

der for vil jeg heller vente til en dag jeg har de 10.000kr så jeg kan få en hund jeg ved alt med og en jeg ved kommer fra en god familie jeg kan få en god kontakt med bagefter også...

men hold nu op det er mange penge så vi må vente her hjemme..

selv om det er svært men vi har da to vi giver masser af kærlighed til vores kat og kanin

Anmeld

23. juli 2012

come2

Muhmi skriver:

Jeg synes det er helt ok hvis jeg skulle give 10.000 for min drømmehund.

Har man ikke pengene til at betale prisen SKAL man ikke have dyr. For så har man heller ik penge til dyrlægeregninger og lign.

En hund med tavle er så dyr fordi den er af gode forældre, der har gået til diverse udstillinger og er blevet undersøgt i hoved og røv - hvilket koster kassen. Derudover er det også lovpligtigt de skal have chip ved salg. Det koster også.

Sætter man hundene til underpris, kan alle og enhver gå ud og anskaffe sig en.

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

FrkZier skriver:

da vores hund havde hvalpe, regnede vi alt sammen hvad vi brugte af mad, vacciner osvosvosv og så var prisen på hvalpen det som det havde kostet os at have hvalpen - dvs. vi havde absolut ingen profit på at komme af med 24 hundehvalpe (hun har fået to kuld á 12)

Hvor meget tog i så for dem??

For jeg tænker at de spiser vel ikke så meget at de ligefrem vælter ens buget i starten... Der spiser de vel kun hos moren og fra otte ugers alderen begynder de at spise hundemad? Og på fire uger kan de da ikke have spist for ca. 3000,-

Anmeld

23. juli 2012

B&J

come2 skriver:

Jeg synes det er helt ok hvis jeg skulle give 10.000 for min drømmehund.

Har man ikke pengene til at betale prisen SKAL man ikke have dyr. For så har man heller ik penge til dyrlægeregninger og lign.

En hund med tavle er så dyr fordi den er af gode forældre, der har gået til diverse udstillinger og er blevet undersøgt i hoved og røv - hvilket koster kassen. Derudover er det også lovpligtigt de skal have chip ved salg. Det koster også.

Sætter man hundene til underpris, kan alle og enhver gå ud og anskaffe sig en.

godt skrevet

Anmeld

23. juli 2012

FrkZier

Muhmi skriver:

Hvor meget tog i så for dem??

For jeg tænker at de spiser vel ikke så meget at de ligefrem vælter ens buget i starten... Der spiser de vel kun hos moren og fra otte ugers alderen begynder de at spise hundemad? Og på fire uger kan de da ikke have spist for ca. 3000,-

jeg kan faktisk ikke huske hvad de endte med at koste, det var mine forældre der havde styr på det hehe, men 12 hundehvalpe kan godt få spist utroolig meget og oveni det kommer der også chip osv.

Anmeld

23. juli 2012

come2

Jeg synes personligt ikke hverken 10.000 eller 15.000 er mange penge, for alt den glæde en hund kan give en gennem mange år

Anmeld

23. juli 2012

B&J

come2 skriver:

Jeg synes personligt ikke hverken 10.000 eller 15.000 er mange penge, for alt den glæde en hund kan give en gennem mange år

det syntes jeg bestemt heller ikke og slet ikke hvis man har gode papir på hunden også så man ved der ikke er nogle skjulete ting i den også....

og en hvalpe pakke til en hvalp koster også mange penge for puhh man skal have mange ting

Anmeld

23. juli 2012

Muhmi

come2 skriver:

En kat da også give en meget glæde og nogle gange i flere år end en hund kan... Jeg ved godt at en hund er af en helt anden støbning end en kat, for en hund er meget afhængig af dens herre, hvorimod en kat kan komme og gå som den selv har lyst til...

Men en kat kan man nærmest få smidt i nakken hvis man leder de rigtige steder hvorimod, den billigste hund jeg har set til salg kostede 3500,-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.