:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.451 visninger
53 svar
0 synes godt om
23. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger. Kan man tillade sig at lade sin hund være alene hjemme da man skal op til svigerfamilien - og de ikke ønsker den med, pga deres egen hund blir forvirret og kasper op over vores hund?

' problemet er, at den tisser og skider hvis den er inde.. og havde tænkt mig have ham ude ude i haven men er det ik synd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej piger. Kan man tillade sig at lade sin hund være alene hjemme da man skal op til svigerfamilien - og de ikke ønsker den med, pga deres egen hund blir forvirret og kasper op over vores hund?

' problemet er, at den tisser og skider hvis den er inde.. og havde tænkt mig have ham ude ude i haven men er det ik synd?

det kommer da an på hvor lang tid du har planer om at blive væk. din hund burde meget gerne kunne være alene et par timer - men hvis du har tænkt dig at være væk en hel weekend er det ikke iorden at lade hunden blive alene hjemme!

Anmeld

23. juli 2012

FrkT

Jeg vil sige at det kommer an på hvor længe den selv er vant til at være alene hjemme? Og hvor længe I skal være afsted?

I mine øjne er det meget forkert at have sin hund lukket ude i en have, mens man selv er væk. Det ville jeg aldrig selv gøre! Hvis den er slem til at tisse og ødelægge ting indenfor, så ville jeg sætte den i et rum (fx hvis I har en baggang/et bryggers), hvor gulvet let kan vaskes og der ikke er en masse ting der kan ødelægges, og så sætte dens kurv/pude eller hvad den nu har at sove på derud samt mad og frisk vand.

Anmeld

23. juli 2012

Kris89

hvis ikke den konstant gøer og er til gene for naboerne er det da fint den er i haven... vores hund er i hundegård hver dag mens vi er på arbejde.

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

det kommer da an på hvor lang tid du har planer om at blive væk. din hund burde meget gerne kunne være alene et par timer - men hvis du har tænkt dig at være væk en hel weekend er det ikke iorden at lade hunden blive alene hjemme!

det er kun i en overnatning

Anmeld

23. juli 2012

FrkZier

Anonym skriver:

det er kun i en overnatning

en overnatning, som i et døgn eller som i tager afsted om aften, sover og kommet hjem om morgen?

- fordi jeg synes et døgn er aaalt for lang tid at efterlade en hund alene!

men hvis nu vi siger i tager afsted om aften og går en laaaaaang tur med vuffi, sørger for den har mad vand osv og kommer hjem igen om morgen, ville jeg godt mene det kunne lade sig gøre, da hunden jo meget gerne burde sove om natten.

Anmeld

23. juli 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

en overnatning, som i et døgn eller som i tager afsted om aften, sover og kommet hjem om morgen?

- fordi jeg synes et døgn er aaalt for lang tid at efterlade en hund alene!

men hvis nu vi siger i tager afsted om aften og går en laaaaaang tur med vuffi, sørger for den har mad vand osv og kommer hjem igen om morgen, ville jeg godt mene det kunne lade sig gøre, da hunden jo meget gerne burde sove om natten.

super.. også det jeg havde i tankerne

Anmeld

23. juli 2012

FrkZier

Anonym skriver:

super.. også det jeg havde i tankerne

dog er det jo selvfølgelig ikke det mest optimale, men det er du vel nok selv klar over

men lige en sidenote - hvordan kan de sige de ikke gider have hunden med? de ved i har hund, og en hund er en del af familien, så hvis de vil se jer, er hunden en del af pakken.. ja bare min meningen, så længe det bare er en overnatning, det jo ikke fordi det er 3 uger de skal have jeres hund.. hmm..

Anmeld

23. juli 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Altså der er jo folk der har udendøres hundegårde til deres hunde og der er jo så de kan få vand, mad og tag overhovedet.

Men haven giver vist ikke tag overhovedet - så ja det syntes jeg er forkert. Var det ikke bedre at få en nabo til at kigge til den?

En hund burde sagtens kunne være hjemme alene i mange timer, ikke en hel dag eller flere, men mange timer. Træner i den ikke? 

Anmeld

23. juli 2012

B&J

det er max 8-10 timer de kan være alene så skal de altså ud og tisse så må i finde en hundelufter... ellers syntes jeg det er synd for hunden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.