Fortæl om din bryst betændelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

HeidiØ

Mor til Liva skriver:

Ja som overskriften siger...

Hvordan havde du det?
Hvordan føltes brystet/brysterne?
Hvad gjorde du for at komme af med det?

Håber nogen kan og vil svare

Rigtig skidt! Influenza lignende symptomer - der var feber, en smule ondt i halsen og al berøring alle steder gjorde ondt. Derudover var brystet helt varmt og knaldrødt!

Massér godt, f.eks. når du er i bad..

Jeg fik penicillin for det, altså i pilleform, som jeg tog en uges tid. Så forsvandt det. Men man skal VIRKELIG huske at malke ud og amme ofte, da mælkeproduktionen kan falde. Det gjorde den ved mig. Havde det tog gange på de 4 mdr jeg ammede :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Mor til L&S

Drømme skriver:

Jeg fik brystbetændelse lige efter fødslen.

Havde 39, et-eller-andet i feber, mit bryst var ømt og rødt der hvor betændelsen sad.

Jeg kan anbefale ammebrikker ! Jeg havde brug for det til det bryst, ellers kunne jeg ikke holde ud hun suttede. Sad og græd nogle gange.

Fik piller jeg skulle tage i 10 dage. Husk at sige, du ammer, der er nemlig en slags piller hvor du ikke må amme imens.

Et langt varmt bad hvor du får masseret brystet rigtig godt under det varme vand kan også varmt anbefales. Og så anbefalede min jordemoder kolde klude på brystet bagefter - du må ikke fryse. For mig var de kolde klude en befrielse. De blev bare så hurtigt voldsomt varme - ligesom mit bryst.

Der gik 3 dage hvor jeg kæmpede med at udholde amningen og gjorde ovenstående på livet løst. Derefter var det gået nogenlunde i sig selv

Hold ud !! Tag en panodil, et varmt bad, og hold ud. Vil du have amningen til at fungere, så kan du. Prøv så vidt muligt at undgå mme, ellers kan du komme til at mangle mælk.

Et herfra en der har været det igennem.. 

Hvor mange dage efter du fik piller gik der til det røde bryst og smerten gik væk?

Jeg startede på pillerne i går og havde feber fredag og i går på 39,5, men i dag er jeg feberfri...

Brystet er stadig rødt og gør ondt....

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Rigtig skidt! Influenza lignende symptomer - der var feber, en smule ondt i halsen og al berøring alle steder gjorde ondt. Derudover var brystet helt varmt og knaldrødt!

Massér godt, f.eks. når du er i bad..

Jeg fik penicillin for det, altså i pilleform, som jeg tog en uges tid. Så forsvandt det. Men man skal VIRKELIG huske at malke ud og amme ofte, da mælkeproduktionen kan falde. Det gjorde den ved mig. Havde det tog gange på de 4 mdr jeg ammede :/

Jeg får også piller og feberen er væk nu.

Hvor mange dage der gik fra du startede på pillerne til det røde forsvandt? Og til smerten forsvandt?

Ammer en del og malker ud på det betændte bryst efter amningen, men får ikk meget mælk ud...

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

Storms-Mor skriver:

ja det kunne jeg sørger for at di ALTID har varme fødder og varme på brysterne.. så kan du undgå brystbetændelse..

jeg opdaget hurtig mit i samarbejde med min SP som så gav mig et amme råd, som du få min søn til at tømme brystet forenden

et par dage efter var det væk.. sikke en helved at have ligeleds svamp

Ja tak havde svamp med min store datter og nu brystbetændelse med lillebror...

Ih det er ikk sjovt

Kan være jeg skalbruge varmepuden lidt mere...

Anmeld

22. juli 2012

HeidiØ

Mor til Liva skriver:

Jeg får også piller og feberen er væk nu.

Hvor mange dage der gik fra du startede på pillerne til det røde forsvandt? Og til smerten forsvandt?

Ammer en del og malker ud på det betændte bryst efter amningen, men får ikk meget mælk ud...

Nej, det er helt normalt mælkeproduktionen daler en del! Den skal du nok få op at køre igen.

Tror der gik en lille uges tid til det røde var helt forsvundet - lidt mindre end en uge. Heldigvis er pillerne så effektive at feber og influenzasymptomer forsvinder rimelig hurtigt!

God bedring - det er virkelig æv!

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Nej, det er helt normalt mælkeproduktionen daler en del! Den skal du nok få op at køre igen.

Tror der gik en lille uges tid til det røde var helt forsvundet - lidt mindre end en uge. Heldigvis er pillerne så effektive at feber og influenzasymptomer forsvinder rimelig hurtigt!

God bedring - det er virkelig æv!

Ja nemlig - startede som sagt på pillerne i går morges og feber og influenza er næsten helt væk i dag
Har jo piller til en hel uge...

Hvordan kan deT være at mælkeproduktionen falder?

Jeg sys ikke at han bliver mæt ved 1 bryst som han gjorde før og han er jo kun en uge gammel.... Han har lige spist ved begge bryster og alligevel virker han ikk helt tilfreds....

Anmeld

22. juli 2012

MortilCilas

Mor til Liva skriver:

Ja som overskriften siger...

Hvordan havde du det?
Hvordan føltes brystet/brysterne?
Hvad gjorde du for at komme af med det?

Håber nogen kan og vil svare

Jeg ved ikke om jeg havde brystbetændelse, men havde feber i fjorten dage, grundet at jeg havde så meget mælk i brysterne, og de var meget hårde. Min kur var Cilas! Han spiste løs

Anmeld

22. juli 2012

HeidiØ

Mor til Liva skriver:

Ja nemlig - startede som sagt på pillerne i går morges og feber og influenza er næsten helt væk i dag
Har jo piller til en hel uge...

Hvordan kan deT være at mælkeproduktionen falder?

Jeg sys ikke at han bliver mæt ved 1 bryst som han gjorde før og han er jo kun en uge gammel.... Han har lige spist ved begge bryster og alligevel virker han ikk helt tilfreds....

Det aner jeg faktisk ikke Det er lidt mærkeligt.. men det føles også ret spændt, altså brystet, når det er.. måske det så er sværere for baby at sutte ud! ? ..

Nej, havde samme problem - men jeg har altid supp med mme, da jeg ikke følte jeg ku mætte ham, så det fungerede for mig. Ellers er der næsten ikke andet for end at amme amme amme.. lænket til sofaen

Anmeld

22. juli 2012

Frøken J.

Mor til Liva skriver:

Hvor mange dage gik der fra du startede på pillerne til smerte og rødme på bryst var væk?

Det kan jeg desværre ikke huske

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

HeidiØ skriver:

Det aner jeg faktisk ikke Det er lidt mærkeligt.. men det føles også ret spændt, altså brystet, når det er.. måske det så er sværere for baby at sutte ud! ? ..

Nej, havde samme problem - men jeg har altid supp med mme, da jeg ikke følte jeg ku mætte ham, så det fungerede for mig. Ellers er der næsten ikke andet for end at amme amme amme.. lænket til sofaen

SP kommer på tirsdag så må jeg lige høre hende af

Har købt MME i dag - bare så jeg har det i reserve, hvis det går helt galt, men som du siger er det jo bare bedst at amme amme amme... Bare svært når man både har ondt og man ikk føler der er mere mælk til sidst....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.