Drømme skriver:
Jeg fik brystbetændelse lige efter fødslen.
Havde 39, et-eller-andet i feber, mit bryst var ømt og rødt der hvor betændelsen sad.
Jeg kan anbefale ammebrikker ! Jeg havde brug for det til det bryst, ellers kunne jeg ikke holde ud hun suttede. Sad og græd nogle gange.
Fik piller jeg skulle tage i 10 dage. Husk at sige, du ammer, der er nemlig en slags piller hvor du ikke må amme imens.
Et langt varmt bad hvor du får masseret brystet rigtig godt under det varme vand kan også varmt anbefales. Og så anbefalede min jordemoder kolde klude på brystet bagefter - du må ikke fryse. For mig var de kolde klude en befrielse. De blev bare så hurtigt voldsomt varme - ligesom mit bryst.
Der gik 3 dage hvor jeg kæmpede med at udholde amningen og gjorde ovenstående på livet løst. Derefter var det gået nogenlunde i sig selv 
Hold ud !! Tag en panodil, et varmt bad, og hold ud. Vil du have amningen til at fungere, så kan du. Prøv så vidt muligt at undgå mme, ellers kan du komme til at mangle mælk.
Et
herfra en der har været det igennem..
Hvor mange dage efter du fik piller gik der til det røde bryst og smerten gik væk?
Jeg startede på pillerne i går og havde feber fredag og i går på 39,5, men i dag er jeg feberfri...