Fortæl om din bryst betændelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.245 visninger
62 svar
0 synes godt om
20. juli 2012

Mor til L&S

Ja som overskriften siger...

Hvordan havde du det?
Hvordan føltes brystet/brysterne?
Hvad gjorde du for at komme af med det?

Håber nogen kan og vil svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2012

L&V

Mor til Liva skriver:

Hvordan havde du det?

Jeg fik feber, havde det som om jeg havde influenza. Mine bryster var varme , hårde og gjorde sååå ondt ved den mindste berøring. Jeg fik nogle piller og ammede alt hva jeg ku selv om det var et smerte helvede hvergang hun suttede

Anmeld

20. juli 2012

fairlady

jeg havde en begyndene brystbetændelse da jeg ammede mit første barn. Mit bryst var nærmest kantet og meget hårdt og rødt. Jeg fik feber og fik det virkelig dårligt.

Det var om aftenen, så jeg og min mand gik i seng. Min meget søde mand masserede mit bryst i 2 TIMER og bagefter var brystet normalt igen.

Jeg lagde mig til at sove og næste dag var der INGENTING. Feberen var væk og jeg var ikke længere dårlig.

Så -MASSÉR, MASSÉR, MASSÉR!!!

Anmeld

20. juli 2012

Leneur

Jeg havde ikke brystbetændelse men svamp og det er også meget smertefuldt.
Det føles som nogle stikkende flammer der startede lige så snart hun tog fat og bredte sig til hele brystet og var meget varmt og ømt i TIMER efter, så frygtede amningen så meget at jeg i ny og næ valgte at give min datter en flaske bare for at udskyde smerten lidt.
Det hjalp så heller ikke at min læge ikke troede det var svamp på trods af SP mente det var det, så først fik behandling ved 8 ugers undersøgelsen ved en anden læge. Jeg fik noget creme jeg skulle smøre på og kæmpede en brav kamp måneden efter, for at få amningen igang igen men desværre havde jeg ikke mælk nok, så til sidst blev det flasken på fuld tid og vi begge var ovenud lykkelige.

Anmeld

20. juli 2012

moppie

Jeg vågnede også om natten med 39.8 i feber og et bryst der var dobbelt så stort og ømt som det andet og var ved læge næste dag og fik penicillin, og dette måtte jeg 2 gange, men desværre hjalp det ikke og bryst betændelsen satte sig til en byld i brystst på størrelse m en appelsin og gjore sindsygt undt, kunne ikke tåle folk så på mig eller rørte mig. Efter at ha rendt til læge i 3 uger, som bare sagde det skulle ammes samt pumpes ud, hvilket ikke hjalp, endte jeg på bryst kiroisk afdeling på OUH hvor jeg 2 gange om ugen (i 4 uger) var inde og få suget infektion ud med en lang kanyle uden bedøvelse og nogle dage kunne de tappe 150ml ud, av av.Afsluttede dette forløb for 2 uger siden og har idag et bryst der er lidt mindre end det andet med en lille knude indeni, men det er ikke ømt mere. Så sørg for at din læge tager det alvorligt når du kommer med bryst betændelse, jeg måtte virkelig slå i bordet samt ha min sundhedsplejereske til at ringe til lægen også

Anmeld

20. juli 2012

Frøken J.

Mor til Liva skriver:

Hvordan havde du det?

Jeg vågnede en morgen, et par dage efter mælken var løbet til, med feber. Rystede og frøs, og mine bryster var meget spændte og især det højre gjorde ondt. Jeg kom til læge, som hurtig kunne konkludere det var brystbetændelse, og hun udskrev penicillin, og at jeg skulle malke toppen ud, og holde brysterne varme og tørre... Så gik det over

Anmeld

21. juli 2012

Mor til L&S

Tak for svar allesammen... Jeg ringede til lægevagten i morges og har fået piller...

Hvor hurtigt virker de?

Nogle der har gode fif, så det ikk gør så ondt?

Anmeld

21. juli 2012

Mor til L&S

Man må godt amme selvom man får de piller, ikk?!

Anmeld

21. juli 2012

LR85

Lægen vil nok gerne se dig (og brysterne)

Har haft samme symptomer som de andre med feber og ondt. 

Du må gerne amme selvom du får medicin. 

Og forebyg ved a massere brystet under amning og i badet. Og hold dem varme, da kirtlerne ellers indsnævres og derved kan der opstå betændelse

Anmeld

21. juli 2012

Annette A

Jeg var tæt på at få det efter sidste fødsel. Et par dage senere hævede de op til nærmest dobbelt størrelse, var røde over det meste af brystet og de var ømme og ubehagelige og det brændte i kroppen.

Jeg ringede til barselsafsnittet og en jordemoder forklarede mig jeg skulle bruge varme omslag på dem, samt massere dem så meget jeg kunne for at frigøre eventuelle mælkeknuder som forhindrede mælken i at løbe frit. Det gjorde jeg jævnt resten af aften og dagen efter var de næsten helt normale igen og det blev aldrig til en brystbetændelse.

Har dog også med mit første barn oplevet en brystbetændelse hveor jeg fik feber og måtte have antibiotika for at tage betændelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.