Fortæl om din bryst betændelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2012

fairlady

Mor til Liva skriver:

Ih jeg sys det er træls...

Jeg startede på pillerne i går og skal tage dem i 7 dage, så der er længe til endnu.... Overvejer at købe lidt MME, men ved jo godt at det er bedst at han bare sutter ved mig for at få brystet ordenligt tømt..

I dag ammede jeg ham fra den betændte bryst og derefter pumpede jeg resten ud ( så godt som jeg kunne ) og kunne se der kom gule klatter ud og sad på brystvorten - tror du det er betændelsen som kom ud?!

Ih, er ikk særlig sjovt det her

det er jo ikke i mælken der er betændelse. men jeg fandt det her link, der beskriver det. https://www.baby.dk/videnom/6p178/baby-brystbetaendelsemastitis.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2012

Drømme

Jeg fik brystbetændelse lige efter fødslen.

Havde 39, et-eller-andet i feber, mit bryst var ømt og rødt der hvor betændelsen sad.

Jeg kan anbefale ammebrikker ! Jeg havde brug for det til det bryst, ellers kunne jeg ikke holde ud hun suttede. Sad og græd nogle gange.

Fik piller jeg skulle tage i 10 dage. Husk at sige, du ammer, der er nemlig en slags piller hvor du ikke må amme imens.

Et langt varmt bad hvor du får masseret brystet rigtig godt under det varme vand kan også varmt anbefales. Og så anbefalede min jordemoder kolde klude på brystet bagefter - du må ikke fryse. For mig var de kolde klude en befrielse. De blev bare så hurtigt voldsomt varme - ligesom mit bryst.

Der gik 3 dage hvor jeg kæmpede med at udholde amningen og gjorde ovenstående på livet løst. Derefter var det gået nogenlunde i sig selv

Hold ud !! Tag en panodil, et varmt bad, og hold ud. Vil du have amningen til at fungere, så kan du. Prøv så vidt muligt at undgå mme, ellers kan du komme til at mangle mælk.

Et herfra en der har været det igennem.. 

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

Frøken J. skriver:

Er du sikker på det er pillerne? jeg fik at vide det ikke havde nogen videre betydning, og Rose reagerede ikke

Hvor mange dage gik der fra du startede på pillerne til smerte og rødme på bryst var væk?

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

Månsson skriver:

De første par slurker var hun ikke glad for så dem mærkede jeg ud også var det fint.

Hvor mange dage gik der fra du fik pillerne til smerte og det røde bryst forsvandt?

Anmeld

22. juli 2012

Moar2011

Mor til Liva skriver:

Ja som overskriften siger...

Hvordan havde du det?
Hvordan føltes brystet/brysterne?
Hvad gjorde du for at komme af med det?

Håber nogen kan og vil svare

en rød plamage nede under brystet og brand varm .. jeg sørgeret for at massager det når han spiste af det .. og når jeg var i bad..

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

fairlady skriver:

det er jo ikke i mælken der er betændelse. men jeg fandt det her link, der beskriver det. https://www.baby.dk/videnom/6p178/baby-brystbetaendelsemastitis.aspx

Nej det er jeg klar over

Men efter jeg havde pumpet noget tid kom der gule klatter ud af brystvorten som jeg kunne tørre væk...

Anmeld

22. juli 2012

fairlady

Mor til Liva skriver:

Nej det er jeg klar over

Men efter jeg havde pumpet noget tid kom der gule klatter ud af brystvorten som jeg kunne tørre væk...

Prøv at læse linket. Det beskriver også dine gule klatter

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

Storms-Mor skriver:

en rød plamage nede under brystet og brand varm .. jeg sørgeret for at massager det når han spiste af det .. og når jeg var i bad..

Kunne du få det væk ved det??

Anmeld

22. juli 2012

Mor til L&S

fairlady skriver:

Prøv at læse linket. Det beskriver også dine gule klatter

Altså at det er puds?

Hvad er puds?

Anmeld

22. juli 2012

Moar2011

Mor til Liva skriver:

Kunne du få det væk ved det??

ja det kunne jeg sørger for at di ALTID har varme fødder og varme på brysterne.. så kan du undgå brystbetændelse..

jeg opdaget hurtig mit i samarbejde med min SP som så gav mig et amme råd, som du få min søn til at tømme brystet forenden

et par dage efter var det væk.. sikke en helved at have ligeleds svamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.