Nedtur efter mislykket forsøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2012

Kronvald

Jeg har lige fået endnu en dårlig besked fra klinikken, heller ingen befrugtede denne gang. Har det præcist som dig. Er helt nede, græder. Kan ikke meningen med noget, alle bliver gravide. ALLE. Min nevø og hans kæreste efter kun 2 mdr sammen igen og han er 20, jeg er 38 .... Livet er bare SÅ uretfærdigt. For at gøre tingene værre, så er både min mand og jeg ramt af arbejdsløshed (Han bygningskonstruktør, jeg lærer) så det med at tage på ferie er ikke en mulighed for os, kun at gå herhjemme og blive mindet om det vi mangler .....

For os er dette muligheden, kan ikke adoptere, har ej heller 5000o til det private. Så dette er vores eneste mulighed.

Men nu er det 1 uge siden dagen med den dårlige nyhed, og er nu ved at være på vej op mod optimisme igen, bliver ved med at minde mig selv om at det lykkedes for mange, og at jeg gik fra 1 umodent æg i første forsøg til 5 pragtæg i andet forsøg. Nu skal vi bare have dem befrugtede, og vil pt ikke overveje at æggene ikke sætter sig fast eller at jeg aborterer. Måske det er forkert at narre sig selv på den måde, for det gør faldet endnu dybere. Men tror bare, i hvert fald jeg er nødt til at blive fanget af den eufori der er når man går igang, ser æg vokse ...

Vi ved at det kræver en hård psyke, dette barnløsheds helvede, derfor kom ud med det, skrig, tud, skriv det ud ...Brug os andre

Knus

Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2012

Putomanen

Kronvald skriver:

Jeg har lige fået endnu en dårlig besked fra klinikken, heller ingen befrugtede denne gang. Har det præcist som dig. Er helt nede, græder. Kan ikke meningen med noget, alle bliver gravide. ALLE. Min nevø og hans kæreste efter kun 2 mdr sammen igen og han er 20, jeg er 38 .... Livet er bare SÅ uretfærdigt. For at gøre tingene værre, så er både min mand og jeg ramt af arbejdsløshed (Han bygningskonstruktør, jeg lærer) så det med at tage på ferie er ikke en mulighed for os, kun at gå herhjemme og blive mindet om det vi mangler .....

For os er dette muligheden, kan ikke adoptere, har ej heller 5000o til det private. Så dette er vores eneste mulighed.

Men nu er det 1 uge siden dagen med den dårlige nyhed, og er nu ved at være på vej op mod optimisme igen, bliver ved med at minde mig selv om at det lykkedes for mange, og at jeg gik fra 1 umodent æg i første forsøg til 5 pragtæg i andet forsøg. Nu skal vi bare have dem befrugtede, og vil pt ikke overveje at æggene ikke sætter sig fast eller at jeg aborterer. Måske det er forkert at narre sig selv på den måde, for det gør faldet endnu dybere. Men tror bare, i hvert fald jeg er nødt til at blive fanget af den eufori der er når man går igang, ser æg vokse ...

Vi ved at det kræver en hård psyke, dette barnløsheds helvede, derfor kom ud med det, skrig, tud, skriv det ud ...Brug os andre

Knus

Jane

Det lyder som om, I også kæmper en brav kamp. Det er hårdt når kroppen ikke kan finde ud af at gøre det, den skal gøre.

Jeg bruger denne side rigtig meget til at få skrevet alle mine følelser ned. Samtidig er det også rart, at  der er nogle, som følger med i min kamp og hepper med og krydser fingre undervejs. Det betyder utrolig meget for mig!

Jeg snakkede med en sygeplejerske ved mit første forsøg som sagde, at der var en stor chance for, at det ikke lykkes i første forsøg. Jeg blev lidt sur over hendes bemærkning. Men i dag ser jeg det anderledes. Jeg tror at det er godt at være indstillet på, at det kan tage noget tid og der kan komme nogle nederlag undervejs. Jeg har i hvertfald ændret lidt indstilling under forsøgene. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan glæde mig og håbe rigtig meget undervejs i forsøgene.

Det er ærgeligt, at I ikke har penge til at kunne forkæle jer selv lidt. Jeg har fundet ud af, at det er rigtig vigtigt i dette projekt. Men det kan også være små ting som at tage en tur til vandet, spise en is og gå en lang tur mens man holder i hånd og snakker. Det er vigtigt at pleje parforholdet, så det hele ikke kun bliver behandling.

Jeg håber, at næste forsøg bringer held. Heldigvis lærer lægerne en del af hvert forsøg, og de kan dermed justere behandlingen, så de får det bedste resultat ud af det

Anmeld

11. juli 2012

Putomanen

Camillos skriver:

synes også det er så URETFÆRDIGT! .... 

Ja, livet er desværre ikke altid fair

Anmeld

11. juli 2012

Kronvald

Putomanen skriver:

Det lyder som om, I også kæmper en brav kamp. Det er hårdt når kroppen ikke kan finde ud af at gøre det, den skal gøre.

Jeg bruger denne side rigtig meget til at få skrevet alle mine følelser ned. Samtidig er det også rart, at  der er nogle, som følger med i min kamp og hepper med og krydser fingre undervejs. Det betyder utrolig meget for mig!

Jeg snakkede med en sygeplejerske ved mit første forsøg som sagde, at der var en stor chance for, at det ikke lykkes i første forsøg. Jeg blev lidt sur over hendes bemærkning. Men i dag ser jeg det anderledes. Jeg tror at det er godt at være indstillet på, at det kan tage noget tid og der kan komme nogle nederlag undervejs. Jeg har i hvertfald ændret lidt indstilling under forsøgene. Det betyder dog ikke, at jeg ikke kan glæde mig og håbe rigtig meget undervejs i forsøgene.

Det er ærgeligt, at I ikke har penge til at kunne forkæle jer selv lidt. Jeg har fundet ud af, at det er rigtig vigtigt i dette projekt. Men det kan også være små ting som at tage en tur til vandet, spise en is og gå en lang tur mens man holder i hånd og snakker. Det er vigtigt at pleje parforholdet, så det hele ikke kun bliver behandling.

Jeg håber, at næste forsøg bringer held. Heldigvis lærer lægerne en del af hvert forsøg, og de kan dermed justere behandlingen, så de får det bedste resultat ud af det

Helt sikkert, lærer vi alle af hvert forsøg. Ved os, da både æg og sæd var perfekte, blev det besluttet at mikroinseminere næste gang ....

Så går bare og håber på den mens ... utroligt at man skal gå og ønske sig at den kommer

Anmeld

11. juli 2012

Putomanen

Kronvald skriver:

Helt sikkert, lærer vi alle af hvert forsøg. Ved os, da både æg og sæd var perfekte, blev det besluttet at mikroinseminere næste gang ....

Så går bare og håber på den mens ... utroligt at man skal gå og ønske sig at den kommer

Jeg håber, at det er vejen frem for jer!

Ja, det er sjovt som man nogle gange ønsker den langt væk, mens man andre gange ønsker den skal komme. Det må være et had/kærlighedsforhold.

Anmeld

11. juli 2012

Kronvald

Synes tit jeg oplever det her had/kærlighed. For første gang fik vi kun et æg ud, på den ene side ville jeg jo helst have det blev befrugtet og at det blev til et lille barn, og dog, for ville jo gerne have nogle æg til fryseren ...

En ting har jeg dog lært om min mand, han er meget mere nærtagende end jeg måske lige troede, han tog beskeden i onsdags meget hårdere end jeg gjorde ...

Anmeld

11. juli 2012

Putomanen

Kronvald skriver:

Synes tit jeg oplever det her had/kærlighed. For første gang fik vi kun et æg ud, på den ene side ville jeg jo helst have det blev befrugtet og at det blev til et lille barn, og dog, for ville jo gerne have nogle æg til fryseren ...

En ting har jeg dog lært om min mand, han er meget mere nærtagende end jeg måske lige troede, han tog beskeden i onsdags meget hårdere end jeg gjorde ...

Ja, jeg har også tit blandede følelser omkring det hele, hvor mange æg der kommer ud, hvor længe de dyrker dem osv.

Min kæreste er mere afslappet i forhold til behandlingen end jeg er. Han bekymrer sig faktisk mere for mig og hvordan jeg reagerer. Hvis et forsøg er mislykket er han blevet mere irriteret over det, end han er blevet ked af det.

Jeg håber, at I kan støtte hinanden, og få snakket godt ud om det. Det kan hjælpe en hel del

Anmeld

11. juli 2012

tarkoflen

Åhh søde, hvor er det hårdt!

Vi har kun et mislykket forsøg bag os, og det var også så hårdt, men slet ikke i samme grad som dig!

Mit var jo så at jeg gik ned med stress bagefter, og i starten var noget af det mest beroligende for mig at tage til stranden og bare sidde og glo ud over vandet... Fuldstændig tåbeligt, men der er bare et eller andet roligt og rart over lyden af vand! Måske det også kan hjælpe dig til at finde lidt overskud igen? Det var i hvert fald et af de steder jeg havde det bedst! Og vejret var ligegyldigt, bare der var vand!

Kan l komme afsted på ferie inden næste forsøg, for at lade lidt op? Eller vil I bare igang igen hurtigst muligt?

Åhh altså hvor jeg for at næste forsøg lykkedes for jer!

Kæmpe stort

Anmeld

11. juli 2012

Maalene

Ér tom for ord

Det er så uretfærdigt, at I skal kæmpe sådan for jeres store drøm!

En sagde engang til mig, at en fantastisk mor ikke får lov til at gå fri - og det er præcis det du bliver en dag

Håber og beder til, at du inden længe bærer på et skønt, lille vidunder

Anmeld

12. juli 2012

ønskebørn74

Putomanen skriver:

Hej alle I skønne damer

Vores 3. ICSI forsøg mislykkes for nyligt. Det var et hårdt slag, og vi står nu højst sandsynligt overfor vores sidste forsøg i det offentlige.

Det har ramt mig hårdt, og jeg har været ret nede efterfølgende. Mit liv føles meningsløst, og jeg kan få en følelse af total tomhed, når jeg kommer hjem fra arbejde. Jeg tænker på, hvad meningen med livet skal være... Bare at gå på arbejde, komme hjem, surfe på nettet, lave mad og gå i seng.

Det rammer mig altid hårdest lige efter et forsøg, og det er blevet værre for hvert forsøg. Nogle gange føler jeg mig enormt alene, og at der ikke er nogen som kan forstå, hvordan det føles.

Mellem behandlinger og i vores pauser har jeg fået arbejdet mig op igen, og jeg har igen fået en glæde ved livet og alle dens fornøjelser.

Jeg tror mit spørsgmål er, om I andre får det på samme måde? Skal i også genvinde jeres glæde ved livet efterfølgende?

Hilsen en trist Putoman

Har samme følelse efter mislykkede forsøg.. Og især efter vi mistede her.. Havde nermest lyst til ikke at være til.. Kan slet ikke tænke mig at leve uden at blive forældre.. En familie med børn er det eneste jeg nogensinde har ønsket mig..

Ikke karriere og lign.. Kun at blive ægtefælle og mor.. Og jeg bliver ved at kæmpe for det!!!!

KÆMPE KRAMMER OG TANKER TIL JER!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.