Vil gerne høre hvor mange der har og ikke har :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

Bella89

MoarHvidovre skriver:

Nej, har aldrig brugt det og har heller ikke ønsket det, da jeg tror, at det stresser kroppen.

Ja det kan være en mulighed :? Har jeg aldrig overvejet..-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Bella89

Masig skriver:

Vi brugte dem de første par måneder for at se hvordan ÆL lå i cyklus. Fandt dog ud af det svingede meget fra måned til måned, men at jeg kunne mærke den hver gang (fik ret slemme mens lignende smerter) så vi sexede bare når jeg kunne mærke den...

Men til trods for både ÆL teste og at jeg kunne mærke den, tog det alligevel 11 mdr at blive gravid

Så det er ikke altid det er løsningen at vide hvornår man har ÆL, det kan skam meget vel trække ud alligevel (og skal lige siges vi absolut intet fejler nogen af os)...

Den første mdr. Brugte vi det ikke fordi vi trodet jeg blev gravid med det samme! Men man blev jo overrasket ;( så brugte vi test i 2 mdr. Og fandt den rigtige dato, og håbet på held. Men fik en minst. Der hadet sit eget liv så måtte starte igen på test.
Jeg har også voldsomme smerter i underlivet ved ægløsning og ca. 2-4 dage efter, og hvert gang uden held. vi er begyndt at tro at de smerter efter ægløsning fortæller os der ik' er noget, da det ikke har taget fejl endnu

Anmeld

9. juli 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Bella89 skriver:

det var da en skøn måde og blive gravid på når man ønsker det

Jeg føler mig skam også meget heldig, kan du tro Første gang inden vi gik i gang, tænkte jeg, at der nok gik det meste af et år, da min søster og min mands bror begge måtte have hjælp - men der var gevinst med det samme.

Anden gang tænkte vi, at vi nok hellere måtte planlægge det lidt, HVIS vi nu skulle være så heldige igen - dog troede jeg ikke på at det ville lykkes så hurtigt igen. Men jeg måtte tidligst få termin i juli, da jeg lige skulle være færdig med mine eksamener først - bum termin d 10. juli

Tredje gang (jeg er gravid nu ) ville vi lige fri af december og januar (i januar er der et par fødselsdage i familien), så vi gik i gang så jeg tidligst kunne få termin i februar... Og jeg har nu termin d 17/2

Men jeg har virkelig ikke troet på, at vi dog kunne være SÅ heldige - nogen af gangene. Første gang begyndte mine symptomer en uge før forventet mens, anden gang begyndte de de faktisk liige efter min ægløsning (?!) og denne gang igen en uge før mens skulle komme. Og hver gang har jeg sagt til mig selv - arh det er bare din krop, der driller, det er kun i dit hovede... Fordi jeg ikke troede, vi kunne være SÅ heldige

Held og lykke til alle jer, der prøver derude

/ Taco78 

Anmeld

9. juli 2012

Masig

Bella89 skriver:

Den første mdr. Brugte vi det ikke fordi vi trodet jeg blev gravid med det samme! Men man blev jo overrasket ;( så brugte vi test i 2 mdr. Og fandt den rigtige dato, og håbet på held. Men fik en minst. Der hadet sit eget liv så måtte starte igen på test.
Jeg har også voldsomme smerter i underlivet ved ægløsning og ca. 2-4 dage efter, og hvert gang uden held. vi er begyndt at tro at de smerter efter ægløsning fortæller os der ik' er noget, da det ikke har taget fejl endnu

Narh jeg havde som sagt også mange smerter og det havde jeg også dengang jeg blev gravid, men man skal jo huske at der "kun" er ca 20% chance for graviditet hver cyklus, så det kan nemt tage lang tid... ved godt der er rigtig mange historier om dem der bliver gravide i første hug, men statistikken siger at det langt fra er alle der bliver gravide hurtigt.... det er helt normalt at der kan gå op til et år før der sker noget... Selvom det er træls....

Anmeld

9. juli 2012

Clisolka

Bella89 skriver:

min kæreste og jeg har snakket om hvor mange der brugte sådan nogle og var bestemt ikke enige
jeg brugte ikke sådan nogle til min datter første gang, da det var uvendet
men til denne gang bruger vi da vi ønsker det og nu har taget os 5 mdr.

hvad gjorde i

Jeg brugte dem ikke og vil heller ikke bruge penge på dem  Her gik der 3 mrd. efter p-pillestop, så kom de 2 streger 

Hvis der kommer en lillebror/søster, så vil jeg heller ikke bruge dem - det stresser mig mere end det gavner 

Anmeld

9. juli 2012

Rsa

Det tog os et år atblive gravid.... Brugte æglæsningstest en gang, efter 10 måneders forsøg og gad ikke mere, da det blev alt for 'baby-making' stræbende og ikke særlig hyggeligt og intimt.

Og da slappede allermest af i hele projektet, skete det!

Anmeld

9. juli 2012

Nadia&Daniel

Jeg smed p-pillerne, og så gik vi bare gik i soveværelset.. Det er dog DYRT i g-test..

Anmeld

9. juli 2012

AJbaby

Hejsa..

Har brugt ÆL tests et par gange, men må ærligt indrømme at jeg synes det er spild af penge.. Min cyklus har været meget uregelmæssig efter ppille stop, samtidig synes jeg at man mister fokus på hinanden og kærligheden jeg var meget opsat på at det bare skulle være her og nu med baby, men har indset at det sker når det sker og ikke et sekund før uanset hvor meget man brændende ønsker det..

Nu vil vi nyde sommeren og ikke mindst hinanden, så er jeg sikker på det nok skal lykkedes, når tiden er rigtig

God sommer til alle på baby.dk - tak for gode debatter

Vh AJ

Anmeld

9. juli 2012

Solstrålebørn

Nogle gange, men kunne aldrig finde ud af hvornår den var positiv, synes det var noget værre bøvl... 

Anmeld

9. juli 2012

morethanperfect

Bella89 skriver:

min kæreste og jeg har snakket om hvor mange der brugte sådan nogle og var bestemt ikke enige
jeg brugte ikke sådan nogle til min datter første gang, da det var uvendet
men til denne gang bruger vi da vi ønsker det og nu har taget os 5 mdr.

hvad gjorde i

Aldrig ..

Da jeg blev gravide begge gange ved 1. forsøg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.