hvornår blev jeres barn passet første gang? og gik det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
77 svar
0 synes godt om
9. juli 2012

MissTas

Ja, jeg står i den situation, at jeg endnu ikke har været væk fra min datter på noget tidspunkt, udover en enkelt gang i 1,5 time, fordi jeg skulle til frisøren, men der var hendes far hjemme ved hende ..

nu står mig og manden og skal hygge os lidt i et par timer, vi skal simpelthen i cirkus i aften og skal derfor have annstacia passet for første gang ... hun er knapt 5 måneder, men er aldrig blevet passet ude før.

Vi skal i cirkus i samme by hvor mine forældre bor og vi skal derfor derud i eftermiddag, spise der og så tager mormor og morfar over mens vi er to timer i cirkus. er SÅ nervøs for hvordan det skal gå, har så svært ved at være væk fra hende

hvordan havde i det første gang? hvor gammel var barnet? og hvordan gik det?

Håber jeg kan få en rolig aften med manden uden at tænke alt for meget over om klare det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

Vidunderligeunger

bare slap HELT af og nyd det! Det skal nok gå godt  

Vi fik vores passet forholdsvis tidligt (kolik) og det gik forrygende. Jeg har samtidig været til skr. eksaminer, så der har det også været nødvendigt at få ham passet men det er gået rigtig godt og det er jo dejlige bagefter at have være lidt ude.. NYD det og prøv at lad være at tænke for meget over det, det er jo kun to timer ikke en halv dag  

MEN hvis du ikke inderst inde føler dig helt klar, så ville jeg nok vente, for så bliver det ikke hyggeligt at være ude med manden, hvis du alligevel tænker på bettepigen konstant

Håber dog du vælger at gøre det og får en dejlig dejlig aften 

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

Vidunderligeunger skriver:

bare slap HELT af og nyd det! Det skal nok gå godt  

Vi fik vores passet forholdsvis tidligt (kolik) og det gik forrygende. Jeg har samtidig været til skr. eksaminer, så der har det også været nødvendigt at få ham passet men det er gået rigtig godt og det er jo dejlige bagefter at have være lidt ude.. NYD det og prøv at lad være at tænke for meget over det, det er jo kun to timer ikke en halv dag  

MEN hvis du ikke inderst inde føler dig helt klar, så ville jeg nok vente, for så bliver det ikke hyggeligt at være ude med manden, hvis du alligevel tænker på bettepigen konstant

Håber dog du vælger at gøre det og får en dejlig dejlig aften 

det er nok også bare her aller første gang man er lidt nervøs.. men hun har set min mormor og morfar mange gange og ved de passer godt på hende, men det er jo ens lille guldklump

jamen tager da helt sikkert afsted.. hvis ikke jeg er klar nu, hvornår blir jeg det så ? :/ tror bare det er første gang der lige skal overstås håber jeg

Anmeld

9. juli 2012

Koen.

Den store var 8 uger gammel da hun blev passet af sin moster i 3 dage fordi jeg havde fået skoldkopper og var dødsyg så kunne ikke tage vare på hende

Det gik super godt, men samvittigheden var SORT!

Anmeld

9. juli 2012

Frk.S

Freja blev passet 1. gang for et par uger siden - kort tid inden hun blev 10 mdr.

Jeg har ikke rigtig været klar før. Men man må også sige vi gik all in når vi nu skulle have hende passet. For vi skulle til fest på Sjælland, så hun blev passet næsten et helt døgn.

Hun blev passet ved mine forældre. Jeg havde det blandet med det. For jeg vidste med sikkerhed, at hun ville have det som blommen i et æg og hun er fuldt ud tryg ved dem. Men det var også underligt at skulle væk fra hende så længe - og så så langt væk.

Men det gik SUPER godt. Hun rå-hyggede sig (og det samme gjorde bedsteforældrene) og havde været så nem at passe.

Da jeg fik et par statusser fra min mor undervejs, at alt bare gik godt, slappede jeg mere af og kunne nyde festen. MEN da jeg vågnede næste morgen kunne det kun gå for langsomt med at komme hjem til hende igen.

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

tanja. skriver:

Den store var 8 uger gammel da hun blev passet af sin moster i 3 dage fordi jeg havde fået skoldkopper og var dødsyg så kunne ikke tage vare på hende

Det gik super godt, men samvittigheden var SORT!

og så pylrer jeg og min er knapt 5 mrd hehe ..

kan jeg godt forstå, sådan tror jeg bare automatisk man har det som mor, hvis sådan noget sker, selvom det ikke er ens egen skyld..

Anmeld

9. juli 2012

TNBC

MissTas skriver:

det er nok også bare her aller første gang man er lidt nervøs.. men hun har set min mormor og morfar mange gange og ved de passer godt på hende, men det er jo ens lille guldklump

jamen tager da helt sikkert afsted.. hvis ikke jeg er klar nu, hvornår blir jeg det så ? :/ tror bare det er første gang der lige skal overstås håber jeg

jeg tror altid at det er svaert med de foerste barn. Men husk paa at mormor og morfar passer paa hende, og nyd tiden sammen med din mand.

jeg har oplevet jo senere boern blive passet foerste gang, jo svaere er det for barnet, naar moren gaar.

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

Frk.S skriver:

Freja blev passet 1. gang for et par uger siden - kort tid inden hun blev 10 mdr.

Jeg har ikke rigtig været klar før. Men man må også sige vi gik all in når vi nu skulle have hende passet. For vi skulle til fest på Sjælland, så hun blev passet næsten et helt døgn.

Hun blev passet ved mine forældre. Jeg havde det blandet med det. For jeg vidste med sikkerhed, at hun ville have det som blommen i et æg og hun er fuldt ud tryg ved dem. Men det var også underligt at skulle væk fra hende så længe - og så så langt væk.

Men det gik SUPER godt. Hun rå-hyggede sig (og det samme gjorde bedsteforældrene) og havde været så nem at passe.

Da jeg fik et par statusser fra min mor undervejs, at alt bare gik godt, slappede jeg mere af og kunne nyde festen. MEN da jeg vågnede næste morgen kunne det kun gå for langsomt med at komme hjem til hende igen.

hold da op.. så var hun også "gammel" inden hun blev passet første gang .. men kan sq godt forstå du havde det svært med det.. ved bare hvordan jeg selv har det nu .. men det skal nok gå er jeg sikker på

Anmeld

9. juli 2012

Koen.

MissTas skriver:

HHiHih

og så pylrer jeg og min er knapt 5 mrd hehe ..

kan jeg godt forstå, sådan tror jeg bare automatisk man har det som mor, hvis sådan noget sker, selvom det ikke er ens egen skyld..

Hihi ja altså ej tror os bare det er den første gang der er værst!

Lillebror.er 8 uger i morgen og kunne slet ikke forstille mig at han sku passes allerede

Anmeld

9. juli 2012

MissTas

Yurie skriver:

jeg tror altid at det er svaert med de foerste barn. Men husk paa at mormor og morfar passer paa hende, og nyd tiden sammen med din mand.

jeg har oplevet jo senere boern blive passet foerste gang, jo svaere er det for barnet, naar moren gaar.

det har jeg også hørt, om det passer ved jeg ikke, men sådan vil vi hvert fald ikke at det skal ende.. glæder mig til alenetid med manden, men uha det blir svært at undvære sin lille pige selvom det kun er 2 timer hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.