Giraffen skriver:
Jeg er virkelig enig i denne bemærkning... men så kom jeg til at tænke på at jeg egentlig ikke selv var lykkelig og helt vildt overskudsagtig i begyndelsen af min graviditet (nu håber jeg ikke dette støder nogle barnløse
men jeg prøver lige at tænke ærligt tilbage på starten af graviditeten)
For hun var planlagt og vi var lykkelige og det skete hurtigt for os... men - vi var også vildt bange og skræmte og nervøse for - hvad hvis noget går galt - hvad hvis der er noget galt med barnet - hvad nu hvis vi ikke kan finde ud af det - hvad nu hvis vi ikke kan holde til det som par.... osv osv osv
Så måske er det også derfor situationen bliver så betændt og svær - fordi den ene er så dybt berørt af ikke at vente sig - og den anden part måske både er lykkelig, har lidt dårlig samvittighed og samtidig er bange og har en masse udefinerede følelser som man ikke føler man kan tillade sig at have
Nu skal jeg på ingen måde sætte et stakkels foran den gravide - jeg prøver bare at belyse hvorfor lige præcis denne situation kan være særligt svær for alle parter 

Du kan have ret i, at det også er en stor mundfuld for den gravide! Jeg tror da også jeg går lidt i panik når vi engang er heldige selv at stå med en positiv test, selvom det er på den knap så romantiske måde vores lille spire forhåbentlig kommer til

Man kunne overveje at vente med at fortælle den barnløse at man er gravid til det lige har bundfældet sig...
Men der er helt sikkert mange følelser på spil for alle parter
Anmeld