Nej, det at man er fertilt udfordret giver ikke fripas til at man må være en kælling. Det giver heller ikke fripas til at man må drukne sig selv i selvmedlidenhed, eller belære resten af verden om hvor utroligt heldige de er at de bare kan få alle de børn de har lyst til.
Nøjagtigt ligesom man ikke har fripas til at være væmmelig mod sine medmennesker hvis man er arbejdsløs, er langtidssyg, hjemløs, har mistet nære familiemedlemmer eller børn, eller hvad som helst andet der er hårdt her i livet.
Men uanset hvad situation man befinder sig i, så fortjener man at resten af verden viser en smule hensyn, og i det mindste gør en ærlig indsats for ikke at såre en yderligere.
Det er i min optik helt ok at diskutere holdninger til forskellige emner et sted som her, fordi jeg tror at det hjælper mange mennesker til at blive klogere på situationer de ikke selv kan sætte sig ind i.- Men ude i den virkelige verden ville det være enormt klædeligt om mennesker generelt blev bedre til at tage hensyn til hinanden frem for at se deres egen smerte som værende værre end alle andres.
Eksempelvis kommer jeg aldrig til at forstå smerten ved at være ufrivilligt gravid, og andre herinde kommer omvendt aldrig til at forstå smerten ved at miste et barn. Fordi jeg aldrig kommer til at opleve smerten ved ufrivillig barnløshed er det en kæmpe fordel at jeg et sted som herinde kan lufte mine tanker og blive udfordret på mine holdninger - og dermed forhåbenligt blive bedre til at tage hensyn til de UB'er jeg kender ude i virkeligheden.
Anmeld