Må man være en kælling hvis man ikke kan blive gravi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.948 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. juni 2012

Giraffen

Inspireret af den anden debat... her en frisk tavle uden et personligt problem indblandet

Men det jeg ved en stor del kunne læse var, at man skulle udvise en rummelighed overfor de, der ikke kunne få børn - fair nok

Men hvis deres opførsel er ussel, nedsættende, direkte hysterisk osv... ja, hvor går grænsen så? Som en enkelt skrev (Wimmie tror jeg) - så findes der bitches alle vegne - og skal de have 100% fripas alene fordi deres situation er hård?

Nu ved jeg dette er en babyside men jeg blev overrasket over hvor uempatisk man faktisk kan blive stemplet hvis man sætter grænsen overfor ubehagelige mennesker såfremt de står i barnløsheds-situationen...

så damer - skal det virkelig gi fripas til dårlig opførsel og i så fald - hvor går jeres egen grænse? jeg ville fx ikke acceptere en titel som egoistisk alene pga en graviditet - ligegyldigt hvor smertefuldt det kan være for andre - altså jeg vil gerne høre på din sorg men den skal ikke inkludere at du kølder mig egoistisk - hvis det gir mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Mettefpigen

Jeg kan godt forstå det kan være hårdt ikk at kunne blive gravid, har selv en moster der har kæmpet..... Men personligt synes jeg allerede min grænse ville blive overskredet når der begynder at blive sagt grimme ting.. Fair nok at personen ikk kan glæde sig men at begynde at sige grimme ting eller at kalde den gravide grimme ting, det synes jeg er uacceptabelt...

Anmeld

30. juni 2012

anynom

Jeg fik blandt andet at vide under min graviditet at "det kunne jeg ikke være bekendt". Øhm... Et drys dårlig samvittighed, tak!

Min grænse er lidt flydende, for den handler ikke så meget om HVAD der bliver sagt, men MÅDEN det bliver sagt på. Synes det er svinsk at forsøge at give dårlig samvittighed - det er jo ikke min skyld?

Anmeld

30. juni 2012

dorthemus

Jeg synes denne debat er totalt unødvendig. Du har tydeligvis ikke læst og forstået hvad der blev skrevet i den anden debat

Anmeld

30. juni 2012

Giraffen

Jeg synes denne debat er totalt unødvendig. Du har tydeligvis ikke læst og forstået hvad der blev skrevet i den anden debat

jeg har læst de første par sider og blev inspireret til at lave en ny debat hvori der kan debatteres grænser (generelt og ikke ud fra en spevifik sag)... så forstår ikke hvordan jeg "tydeligvis ikke læst og forstået hvad der blev skrevet i den anden debat" ud fra det?

Anmeld

30. juni 2012

Giraffen

JulieWH skriver:

Jeg fik blandt andet at vide under min graviditet at "det kunne jeg ikke være bekendt". Øhm... Et drys dårlig samvittighed, tak!

Min grænse er lidt flydende, for den handler ikke så meget om HVAD der bliver sagt, men MÅDEN det bliver sagt på. Synes det er svinsk at forsøge at give dårlig samvittighed - det er jo ikke min skyld?

årh ja måden har nok en rigtig stor betydning, det tror jeg du har helt ret i

Anmeld

30. juni 2012

dorthemus

Giraffen skriver:

jeg har læst de første par sider og blev inspireret til at lave en ny debat hvori der kan debatteres grænser (generelt og ikke ud fra en spevifik sag)... så forstår ikke hvordan jeg "tydeligvis ikke læst og forstået hvad der blev skrevet i den anden debat" ud fra det?

Fordi det handler om følelser...de største af slagsen. Når det er SÅ følsomt så handler man ikke altid hensigtsmæssigt. Den anden debat var fuld af hårde og uempatiske ord der mildest talt overraskede mig og gjorde mig ubehagelig til mode.
Jeg har en dårlig følelse omkring denne her debat der, efter min mening, ikke tilfører noget positivt med sig og kun vil tvære mere rundt i det negative. Så jeg har sagt mit nu.

Anmeld

30. juni 2012

anynom

Giraffen skriver:

årh ja måden har nok en rigtig stor betydning, det tror jeg du har helt ret i

Men det er generelt, ikke kun mht graviditet.
F.eks har jeg et problem med min vægt - i den lette ende. Jeg kæmper hver uge for at holde vægten over 50 kg pga et højt stofskifte, men det møder man satme ikke meget forståelse for "for jeg skal jo bare være glad for at jeg ikke vejer for meget". Jo tak. Det er jeg da også. Men det er heller ikke sjovt at være decideret undervægtig.

Anmeld

30. juni 2012

wamse

Jeg har ikke læst den anden debat igennem, så jeg svarer ud fra de tanker jeg lige pt får.

Selvfølgelig får man ikke fripas for at være led m.m. overfor andre, fordi man er i en situation, hvor man fx ikke kan få børn. Så ville der jo være mange mennesker der af forskellige årsager, kunne være lede overfor hinanden, fordi kan noget, eller har noget, som man ikke selv kan få.

Jeg er klar over, at det må være frygteligt ikke at kunne få et barn, men det er i min verden ingen undskyldning for dårlig opførsel. Jeg ville som mor dog tænke over, hvor meget jeg hev baby/børne emner frem overfor disse mennesker, for der er ingen grund til at gøre dem ondt.

Jeg kender kun 2 par i min omgangskreds, som har børn. Resten har selv fravalgt det, eller kan af den ene eller anden grund ikke.

Anmeld

30. juni 2012

HeXeri

Giraffen skriver:

Inspireret af den anden debat... her en frisk tavle uden et personligt problem indblandet

Men det jeg ved en stor del kunne læse var, at man skulle udvise en rummelighed overfor de, der ikke kunne få børn - fair nok

Men hvis deres opførsel er ussel, nedsættende, direkte hysterisk osv... ja, hvor går grænsen så? Som en enkelt skrev (Wimmie tror jeg) - så findes der bitches alle vegne - og skal de have 100% fripas alene fordi deres situation er hård?

Nu ved jeg dette er en babyside men jeg blev overrasket over hvor uempatisk man faktisk kan blive stemplet hvis man sætter grænsen overfor ubehagelige mennesker såfremt de står i barnløsheds-situationen...

så damer - skal det virkelig gi fripas til dårlig opførsel og i så fald - hvor går jeres egen grænse? jeg ville fx ikke acceptere en titel som egoistisk alene pga en graviditet - ligegyldigt hvor smertefuldt det kan være for andre - altså jeg vil gerne høre på din sorg men den skal ikke inkludere at du kølder mig egoistisk - hvis det gir mening

Det korte svar er jo nej.

Den lange version ville vel lyde noget i retningen af; Når man står der i en svær situation kommer man sommetider til at sige ting man egentligt ikke mener.

Men det burde vi som familie kunne rumme. Ikke at man har carte blanche til at opføre sig som det passer en, men jeg har ret nemt ved at forstå en ufrugtbars reaktion på at familiemedlemmer laver babyer som vi andre laver skidt. Det er vel et fælles ansvar at - i bund og grund - alle oplevelser bliver præsenteret således at selv den svageste af os kan følge med.

Men direkte at forvente at gravide skjuler deres mave er at gå over grænsen, omvendt, gravide kunne sommetider godt lige bruge at få hovedet skuret korrekt på igen; alt behøver ikke omhandle baby, bare fordi du lige er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.