rikkeregnbue skriver:
Det kan ikke kun være mig der oplever det!
Jeg kører ret ofte i bus med Ida, og oplevet SÅ tit at den chauffør vi kører med snakker i telefon under turen og hvor jeg dog bare synes det er UANSVARLIGT!
Det er ok, at han vil sætte sit eget liv i fare - men det er sgu ikke ok, at han sætter andres liv i fare! 

I dag tillod jeg mig faktisk at sige noget til chaufføren, og gud hjælpe mig om han ikke blev vildt hidsig 

Hej.
Som de andre siger så ring til bus selvskabet og sig hvad du oplever og det er rigtigt der står reg nr bag på bussen og overover chaufføren. Brug det nr og linie nr og tidspunkt.
Men at melde det til politiet hjælper ikke noget, det er noget bus selvskabet skal tage sig af.
Det skal så også lige siges at det ikke er alle bus chaufføre der kører på den måde, jeg er selv gift med en og ved at mange af hans kollegaer kører pænt, tit har de også en meget stram køreplan de skal overholde, sure kunder der brokker sig, meget langsomme kunder som alt i alt forsinker dem endnu mere, ikke at det giver dem ret til at køre grimt, men giver måske en lille forståelse for den måske nogen gange lidt for hurtige hastighed.
Jeg forsvarer ikke nogen i dette men konstatere blot at nogen chauffører går faktisk op i deres job.
Men jo flere klager bus selvskabet får jo større chance er der jo for at den pågældende chauffør får en advarsel eller bliver fyret.
Anmeld