Bus chauffører er uansvarlige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tusind tak for svar allesammen, vil helt sikkert se om ikke jeg kan få gjort noget ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

DKTiha

Kender det godt herfra Næstved af de kører både sindsygt og snakker i telefon . Vi har oplevet at bussen næsten påkørte en personbil fordi han snakkede i telefon og samtidig kørte 100km i timen på en strækning hvor du må kører 50. Der var en børnehave klasse med i bussen. Og blev simelthen så sur på ham, og børnene blev nærmest kastet rundt selvom de sad ned... Og hvad gjorde chafføren?? Grinte mig op i hovedet og sagde med kæmpe smil på munden "der skete jo ikke noget, jeg leger bare lidt med trafikken"...!!!!!! Nøj... Han blev os meldt til arbejdet og de ville gå videre med det, men har kørt med ham efterfølgende og der er ikke sket en skid forandring. Så overvejer at melde det til politiet det kan sq ikke være rigtigt at man skal frygte for sit liv ...

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

rikkeregnbue skriver:

Det kan ikke kun være mig der oplever det!

Jeg kører ret ofte i bus med Ida, og oplevet SÅ tit at den chauffør vi kører med snakker i telefon under turen og hvor jeg dog bare synes det er UANSVARLIGT!

Det er ok, at han vil sætte sit eget liv i fare - men det er sgu ikke ok, at han sætter andres liv i fare!

I dag tillod jeg mig faktisk at sige noget til chaufføren, og gud hjælpe mig om han ikke blev vildt hidsig

Jeg bor i en midtby, godt og vel 50 meters fugle-flugt fra et af byens største trafikkryds. De historier jeg kan med buschauffører: Gammel dame med rolator kan ikke nå over fordi det grønne lys er tændt ca 20 sekunder og bussemanden beslutter sig for at strategien var at køre meget langsomt, helt op til hende og så dytte. Lille baby taber sin bøllehat i blæsten der dannes ved en husmur, mor skal have den samlet op og skal efterlade barnet alene i sin klapvogn midt i overgangen fordi bussemand beslutter sig for han da lige kan snige sin bus forbi mens hun render febrilsk efter bøllehat i vinden. Ældre mand der bliver nødt til at tage sin ligeså gamle, lille hund op i armene fordi bussemanden ikke har tålmodighed til at vente på ham. Vi fodgængere får jævnligt skråt-op-finger fordi vi skal over længere op af vejen hvor der er fodgænger-overgang men ingen stoplys.

Forstår ikke helt hvad det er der sker...

Anmeld

22. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

HeXeri skriver:

Jeg bor i en midtby, godt og vel 50 meters fugle-flugt fra et af byens største trafikkryds. De historier jeg kan med buschauffører: Gammel dame med rolator kan ikke nå over fordi det grønne lys er tændt ca 20 sekunder og bussemanden beslutter sig for at strategien var at køre meget langsomt, helt op til hende og så dytte. Lille baby taber sin bøllehat i blæsten der dannes ved en husmur, mor skal have den samlet op og skal efterlade barnet alene i sin klapvogn midt i overgangen fordi bussemand beslutter sig for han da lige kan snige sin bus forbi mens hun render febrilsk efter bøllehat i vinden. Ældre mand der bliver nødt til at tage sin ligeså gamle, lille hund op i armene fordi bussemanden ikke har tålmodighed til at vente på ham. Vi fodgængere får jævnligt skråt-op-finger fordi vi skal over længere op af vejen hvor der er fodgænger-overgang men ingen stoplys.

Forstår ikke helt hvad det er der sker...

Anmeld

22. juni 2012

HeXeri

rikkeregnbue skriver:

Anmeld

22. juni 2012

TNBC

Nettemor skriver:

Nåh Undskyld. Som sagt så misforstår jeg vist en del her til aften

Behøver de aldrig kører med lys på deres cykler? Hvad så med scootere osv..

Det kan ogsaa vaere at jeg er daarlig til at formulere mig.. eller bare skriver tingene ind i hinanden.

jeg har kun koert en gang om aftenen, og der var ikke lys paa min cykel(altsaa den jeg laante) Og jeg koerte bare derud af... Det var maerkeligt.

Anmeld

22. juni 2012

cecilie1984

rikkeregnbue skriver:

Det kan ikke kun være mig der oplever det!

Jeg kører ret ofte i bus med Ida, og oplevet SÅ tit at den chauffør vi kører med snakker i telefon under turen og hvor jeg dog bare synes det er UANSVARLIGT!

Det er ok, at han vil sætte sit eget liv i fare - men det er sgu ikke ok, at han sætter andres liv i fare!

I dag tillod jeg mig faktisk at sige noget til chaufføren, og gud hjælpe mig om han ikke blev vildt hidsig

Hej.

Som de andre siger så ring til bus selvskabet og sig hvad du oplever og det er rigtigt der står reg nr bag på bussen og overover chaufføren. Brug det nr og linie nr og tidspunkt.

Men at melde det til politiet hjælper ikke noget, det er noget bus selvskabet skal tage sig af.

Det skal så også lige siges at det ikke er alle bus chaufføre der kører på den måde, jeg er selv gift med en og ved at mange af hans kollegaer kører pænt, tit har de også en meget stram køreplan de skal overholde, sure kunder der brokker sig, meget langsomme kunder som alt i alt forsinker dem endnu mere, ikke at det giver dem ret til at køre grimt, men giver måske en lille forståelse for den måske nogen gange lidt for hurtige hastighed.

Jeg forsvarer ikke nogen i dette men konstatere blot at nogen chauffører går faktisk op i deres job.

Men jo flere klager bus selvskabet får jo større chance er der jo for at den pågældende chauffør får en advarsel eller bliver fyret.

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Yurie skriver:

Det kan ogsaa vaere at jeg er daarlig til at formulere mig.. eller bare skriver tingene ind i hinanden.

jeg har kun koert en gang om aftenen, og der var ikke lys paa min cykel(altsaa den jeg laante) Og jeg koerte bare derud af... Det var maerkeligt.

Ja det må det have været.. Og ubehageligt at vide at bilerne ikke kan se dig..

Anmeld

22. juni 2012

TNBC

Nettemor skriver:

Ja det må det have været.. Og ubehageligt at vide at bilerne ikke kan se dig..

jamen heldigvis korer de ikke ret hurtigt hernede, for de ved jo at der kan vaere cyklister. Og saa er det ligesom en badeby, saa jeg kunne koere nede ved vandet(altsaa ikke helt nede, men oppe paa noget jeg ikke kan huske hvad hedder. Man ser det tit i Amerikanske film, naar de tager til stranden, men det er ogsaa ligemeget. )

men det var en anderledes oplevelse.

Anmeld

22. juni 2012

Dustmuz

cecilie1984 skriver:

Men at melde det til politiet hjælper ikke noget, det er noget bus selvskabet skal tage sig af.

nu vil jeg lige citere dig på noget af det du siger

Det du skriver her er ikke helt rigtigt..

Buschauffører skal overholde færdselsloven på lige fod med alle andre.

derfor vil en buschauffør der ikke overholder loven, som bliver stoppet af politiet, også få en bøde, alt efter forseelsen..

Det er sket et par gange her i århus, at en Chauffør har mistet sit kørekort fordi at han har kørt uforsvarligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.