Bus chauffører er uansvarlige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Dustmuz

De fleste busselskaber har håndfrie sæt i busserne..

Skiltet hvorpå der står at Chaufføren ikke må have samtale under kørsel, er myntet på passagererne..
det er dem han ikke må snakke med

hvis han har siddet med en alm telefon i hånden og kørt bus samtidig, så er det ikke busselskabet man skal have fat i, men derimod politiet.
Da det er ret udførligt specifiseret i Færselsloven at man ikke må snakke i telefon mens man køre, medmindre dette er et håndfri sæt.

i henhold til Færdselsloven §55 a.
"Førere af køretøjer må under kørsel ikke benytte sig af håndholdte mobiltelefoner."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nettemor skriver:

Nej det ved jeg godt men ofte virker det bare bedre at sige det sådan Med lidt skepsis i stemmen. I stedet for at svine telefon damen til med at det kan fandme ikke passe osv

Den er jeg helt med på. Det var skrevet med et blink i øjet

Anmeld

22. juni 2012

UnderCover37

rikkeregnbue skriver:

Hvordan dælen gør man lige det?

Kontakt busselskabet og informer dem om at den rute plus tidspunktet du var med på, der har de en chauffør der ikke overholder meget vigtige regler under kørslen!

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

PT skriver:

Den er jeg helt med på. Det var skrevet med et blink i øjet

Ja sorry. Læste det lidt hurtigt men da jeg læste det efter jeg havde svaret kunne jeg godt se du bare var enig

Anmeld

22. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Jeg har også oplevet det en enkelt gang, men det er efterhånden nogle år siden...

Du kan jo også skrive en skriftlig klage i stedet for at ringe? 

Ja, det kunne jeg også.

Anmeld

22. juni 2012

TNBC

rikkeregnbue skriver:

Det kan ikke kun være mig der oplever det!

Jeg kører ret ofte i bus med Ida, og oplevet SÅ tit at den chauffør vi kører med snakker i telefon under turen og hvor jeg dog bare synes det er UANSVARLIGT!

Det er ok, at han vil sætte sit eget liv i fare - men det er sgu ikke ok, at han sætter andres liv i fare!

I dag tillod jeg mig faktisk at sige noget til chaufføren, og gud hjælpe mig om han ikke blev vildt hidsig

jeg tror ikke jeg har oplevet det i Danmark, men her i Italien nogle gange. ved ikke hvordan reglerne er hernede. siden man heller ikke behoever at have lys paa cyklen.

men jeg har da oplevet at de koerer lige hurtigt nok, saa man virkelig vaelter.

Anmeld

22. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nettemor skriver:

Ja sorry. Læste det lidt hurtigt men da jeg læste det efter jeg havde svaret kunne jeg godt se du bare var enig

Det er helt ok - sådan er det nogle gange knus

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Yurie skriver:

jeg tror ikke jeg har oplevet det i Danmark, men her i Italien nogle gange. ved ikke hvordan reglerne er hernede. siden man heller ikke behoever at have lys paa cyklen.

men jeg har da oplevet at de koerer lige hurtigt nok, saa man virkelig vaelter.

Man skal da ha lys på cyklen i DK?

Anmeld

22. juni 2012

Dustmuz

Nettemor skriver:

Man skal da ha lys på cyklen i DK?

det er et b¨åde og svar

Det skal man når lygtepælene bliver tændt.

dog skal ALLE motoriserede køretøjer have lys på hele tiden.

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Dustmuz skriver:

det er et b¨åde og svar

Det skal man når lygtepælene bliver tændt.

dog skal ALLE motoriserede køretøjer have lys på hele tiden.

Ja I know men det var bare fordi jeg læste det som at Yurie ikke mente det ? Sorry jeg er ikke så god til at formulere mig idag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.