Hvordan taler du til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

wamse

Jeg kan sagtens sige luk munden eller ti stille til mine børn, fordi jeg simpelthen mener, at der er tider, hvor jeg altså ikke står og debatterer alt med dem.

Jeg kalder ikke mine børn for grimme navne

Men ja den kan smutte, og jeg kan endda sige luk røven til min teenager, når han gang på gang overskrider en grænse for, hvordan jeg vil tiltales. Det er helt sikkert forkert, men jeg er heldigvis kun et menneske, og det er ikke den almindelige omgangstone vi har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

betski

december-babyen skriver:

godt så!

Altså børn skal man snakke pænt til og jeg prøver ALTID at være så forstående og anerkendene som muligt men engang imellem skal de have at vide hvor skabet skal stå og de ikke bestemmer.

Så at bede ens børn om at holde mund synes jeg er ok.

Derfor kan man sagten opdrage og behandle dem på en god måde uden at få ødelagte børn.

Kan kun erklære mig enig

Anmeld

24. januar 2013

B&J

Tænk man kan finde på at tale sådan til ens barn/børn jeg er rystet, det ville jeg aldrig kunne drømme om at sige

Anmeld

24. januar 2013

Doffie

B&J skriver:

Tænk man kan finde på at tale sådan til ens barn/børn jeg er rystet, det ville jeg aldrig kunne drømme om at sige

Ja det er rystende !

Anmeld

24. januar 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Doffie skriver:

Jeg spørg fordi, at da jeg kom hjem med min datter idag og parkede cyklen - Der kom en anden mor (kender hende) og hendes to børn skændes lidt, hvor til moren siger til den ene.. Luk munden jeg gider ikke høre på det der, du lyder som en kælling! 

Jeg blev helt paf!

Kunne aldrig drømme om at tale sådan til mit barn!

Jeg kender et søskendepar på 7 og 8 der ofte skændes og når de flere gange har fået vide at de skal tale pænt og stadig ikke høre efter kan deres mor godt finde på at sige "nu holder du din mund, eller du kan sætte dig ind på værelset/ud i bilen" og så plejer de at stoppe - de ved de ryger derind/ud...
jeg kunne dog aldrig finde på at kalde dem eller andre børn kælling eller lignende...

Anmeld

24. januar 2013

Doffie

Ms.Sunshine skriver:

Jeg kender et søskendepar på 7 og 8 der ofte skændes og når de flere gange har fået vide at de skal tale pænt og stadig ikke høre efter kan deres mor godt finde på at sige "nu holder du din mund, eller du kan sætte dig ind på værelset/ud i bilen" og så plejer de at stoppe - de ved de ryger derind/ud...
jeg kunne dog aldrig finde på at kalde dem eller andre børn kælling eller lignende...

Jeg kan også finde på at sige til min datter "Nu holder du mund xxx" Det er måden man siger tingene på og kunne ALDRIG drømme om at kalde hende for grimme ting.

Anmeld

24. januar 2013

smokin

Dinna88 skriver:

Man beder aldrig sit barn om at lukke munden og man sammenligner ikke sit barn med negative ting!

Vil 10 gange hellere sige luk lige munden end hold din kæft (det siger jeg slet ikke!) men tror da ofte når Malou går i raseriudbrud at jeg kunne finde på at sige ej luk lige munden eller hold lige inde....  

så længe der bliver talt pænt kan jeg ikke se problemet i det. Ka derimod godt se problemet i at kalde hende en kælling 

Anmeld

24. januar 2013

Doffie

Zette skriver:

Vil 10 gange hellere sige luk lige munden end hold din kæft (det siger jeg slet ikke!) men tror da ofte når Malou går i raseriudbrud at jeg kunne finde på at sige ej luk lige munden eller hold lige inde....  

så længe der bliver talt pænt kan jeg ikke se problemet i det. Ka derimod godt se problemet i at kalde hende en kælling 

Enig!

Ja det er fuldstændig uhørt at tale sådan til sit barn 

Anmeld

24. januar 2013

Dinna88

Zette skriver:

hehe, jeg havde glemt alt om at jeg svarede i denne tråd... så jeg ved heller ikke om jeg har skrevet mere i den, end det første indlæg. Men der er jo forskel på hvordan man siger det, og jeg mener her, at man ikke siger det negatit ladet!

Anmeld

24. januar 2013

B&J

Doffie skriver:

Ja det er rystende !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.