Hvordan taler du til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Kloster

Jeg siger aldrig grimme ord som kælling, stodder, idiot, spasser osv osv til nogen som helst. Det er en grim ordbog at få fat i.

Jeg kan sagtens forklare og poientere mit budskab, uden grimme "fyld-ord".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg siger aldrig grimme ord som kælling, stodder, idiot, spasser osv osv til nogen som helst. Det er en grim ordbog at få fat i.

Jeg kan sagtens forklare og poientere mit budskab, uden grimme "fyld-ord".

Helt enig. Jeg har et stort nok ordforråd til ikke at behøve at anvende sådanne ord

Jeg taler til mine børn - og alle andre, som jeg ønsker, de taler til mig.

Anmeld

22. juni 2012

MorDk

PT skriver:

Helt enig. Jeg har et stort nok ordforråd til ikke at behøve at anvende sådanne ord

Jeg taler til mine børn - og alle andre, som jeg ønsker, de taler til mig.

Samme her .... *S*

Anmeld

22. juni 2012

Mother-love

Nu er isabella kun 1 år men tror nu nok jeg vil kunne bede hende holde mund hvis den er helt gal når hun bliver ældre men kunne aldrig i livet finde på at kalde hende sådanne navne. For hvis man gør dette tror de jo det er okay at kalde andre mennesker den slags og det er sgu ikke iorden

Anmeld

22. juni 2012

Carl-Emil's mor

Helt ærligt kvinder : Hvorfor er lukke munden så forfærdeligt?

Jeg vil da mene at hold din kæft, luk røven osv er DYBT FORKERT. Men at sige " Ej nu må du altså holde din mund lukket" ( redigeret i forhold til det org.) er 1 million gange bedre...

Hvis Carl-Emil skulle få den dybt krænkende ide at skulle tale grimt til eller om folk/noget og han flere gange havde fået vil du være sød at stoppe osv, så vil han da nok tilsidst få " Nu er det ikke et valg, nu skal du simpelthen lukke munden for jeg vil ikke høre de ord ud af din mund" - det ser jeg da intet galt i

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Carl-Emil's mor skriver:

Helt ærligt kvinder : Hvorfor er lukke munden så forfærdeligt?

Jeg vil da mene at hold din kæft, luk røven osv er DYBT FORKERT. Men at sige " Ej nu må du altså holde din mund lukket" ( redigeret i forhold til det org.) er 1 million gange bedre...

Hvis Carl-Emil skulle få den dybt krænkende ide at skulle tale grimt til eller om folk/noget og han flere gange havde fået vil du være sød at stoppe osv, så vil han da nok tilsidst få " Nu er det ikke et valg, nu skal du simpelthen lukke munden for jeg vil ikke høre de ord ud af din mund" - det ser jeg da intet galt i

det er måden hun sagde det på. hun var rigtig grov. 

Anmeld

22. juni 2012

mpr

Det var noget af en udtalelse til sit barn!

Kunne aldrig finde på at tale sådan til min bonus datter kunne forestille mig at når hun blev ældre og måske kunne finde på at sige noget grimt hvis det skulle være tilfældet ville jeg måske kunne sige tig stille om ikke andet tal pænt, men aldrig luk munden! og aldrig komme med sådan en bemærkning bagefter!

Anmeld

24. januar 2013

Doffie

Chel1992 skriver:

Det var noget af en udtalelse til sit barn!

Kunne aldrig finde på at tale sådan til min bonus datter kunne forestille mig at når hun blev ældre og måske kunne finde på at sige noget grimt hvis det skulle være tilfældet ville jeg måske kunne sige tig stille om ikke andet tal pænt, men aldrig luk munden! og aldrig komme med sådan en bemærkning bagefter!

Blevogså noget chokeret! 

Anmeld

24. januar 2013

Sabsy

Jeg kan godt finde på at sige; "Thi stille, hvis du kun skal brokke dig" - Og det er efter man pædagogisk har sat sig på knæ i øjenhøjde osv. Vi har pt en mindre kamp omkring hvem der bestemmer og grænser..
Men det sker dog også kun super sjældent..

Anmeld

24. januar 2013

Fenja09

Doffie skriver:

Jeg spørg fordi, at da jeg kom hjem med min datter idag og parkede cyklen - Der kom en anden mor (kender hende) og hendes to børn skændes lidt, hvor til moren siger til den ene.. Luk munden jeg gider ikke høre på det der, du lyder som en kælling! 

Jeg blev helt paf!

Kunne aldrig drømme om at tale sådan til mit barn!

Den måde hvorpå forældrene vælger at tale til sine børn, bliver også den måde børnene kommer til at tale til deres forældre. Og jeg kan ligeså godt være helt ærlig og sige, at kælling og andre ord i den dur ikke hører hjemme nogen steder - slet ikke mellem forældre og børn!

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.