Hvordan taler du til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

december-babyen

Doffie skriver:

Må erklære mig helt enig!

I har vist ikke pre-teenager børn

Nogle gange kan det være nødvendigt at bede dem om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Doffie

december-babyen skriver:

Jeg kan nu sagtens bede min søn om at lukke munden, holde kaje eller simpelthen knytte sykten hvis han er ude på ballade med fuldt overlæg
Drengen er næsten 9½ år gammel og en stor provokation på to ben haha

Men kunne aldrig kalde ham grimme navneord og kælling er et meget grimt ord.

Der er også meget stor forskel på HVORDAN man siger tingene Og om det er med et smil på læben.

Men jeg kunne ikke drømme om at bede min datter om at lukke munden, kun hvis hun spiser. Hihi 

Det her blev sagt på en meget sur/vred og nedladende måde 

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, man må nogen gange undres over den tone, som en del forældre anvender over for deres børn .

Det er rigtig ærgerligt, for det er jo skruen uden ende med den slags negativ sproglig arv. 

Men at der indimellem ryger en finke af panden, det synes jeg er helt naturligt og også OK at børn lærer, at slår man tåen hårdt mod stolebenet derhjemme, så pyt med man kommer til at udbryde "Av for helvede!"  - men i andre sammenhænge må man beherske sig. De skal jo lære at begå sig, de små. 

Enig!

Jeg ville blive enormt flov, hvis jeg fik af vide fra min datters vs at hun gik og sagde grimme ord velvidende at hun havde hørt dem herhjemme.

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Stumpen skriver:

Jeg forsøger at tale så anerkendende som muligt til mine børn, men må også erkende at jeg kan tabe hovedet - men sammenigne dem med en kælling eller andet negativt kunne jeg ikke finde på..

Nej vel? 

Jeg er også rystet over den måde det foregik på. 

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

december-babyen skriver:

I har vist ikke pre-teenager børn

Nogle gange kan det være nødvendigt at bede dem om det

Hihi nej det har jeg ikke  

Anmeld

22. juni 2012

december-babyen

Doffie skriver:

Hihi nej det har jeg ikke  

godt så!

Altså børn skal man snakke pænt til og jeg prøver ALTID at være så forstående og anerkendene som muligt men engang imellem skal de have at vide hvor skabet skal stå og de ikke bestemmer.

Så at bede ens børn om at holde mund synes jeg er ok.

Derfor kan man sagten opdrage og behandle dem på en god måde uden at få ødelagte børn.

Anmeld

22. juni 2012

Lovely<3

Jeg har altså ingen problemer med at sige "luk munden" til mine børn For nogle gange  skal de altså bare lukke munden Anser det som ganske harmløst...

Men hvor gamle er disse børn?

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Lenore2009 skriver:

Jeg har altså ingen problemer med at sige "luk munden" til mine børn For nogle gange  skal de altså bare lukke munden Anser det som ganske harmløst...

Men hvor gamle er disse børn?

6 år. Men det her blev sagt på en rigtig ubehagelig måde hvis man kan sige det sådan.

Anmeld

22. juni 2012

Lovely<3

Doffie skriver:

6 år. Men det her blev sagt på en rigtig ubehagelig måde hvis man kan sige det sådan.

Så er det bestemt ikke i orden Hvad havde barnet gjort eller sagt siden hun blev talt til på den måde?

Anmeld

22. juni 2012

Tulle28

Jeg taler til mon datter som jeg gerne vil have andre taler til mig. Jeg skælder sjældent ud og tænker meget over ikke at bruge ord og tonefald som er nedladende.

Jeg var til lægen med min datter for et par uger siden, hvor der var en anden mor med hendes datter til 2 års undersøgelse. Hun skulle løbe og synes ikke det var det sjoveste i verden og det endte med at moderen råbte "løb så for fanden da". Jeg var seriøst helt rystet og pinlig berørt på hendes vegne, men tror ikke hun selv tænkte over det:-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.