Hvordan taler du til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.970 visninger
50 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Doffie

Jeg spørg fordi, at da jeg kom hjem med min datter idag og parkede cyklen - Der kom en anden mor (kender hende) og hendes to børn skændes lidt, hvor til moren siger til den ene.. Luk munden jeg gider ikke høre på det der, du lyder som en kælling! 

Jeg blev helt paf!

Kunne aldrig drømme om at tale sådan til mit barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Dinna88

Man beder aldrig sit barn om at lukke munden og man sammenligner ikke sit barn med negative ting!

Anmeld

22. juni 2012

Koen.

Doffie skriver:

Jeg spørg fordi, at da jeg kom hjem med min datter idag og parkede cyklen - Der kom en anden mor (kender hende) og hendes to børn skændes lidt, hvor til moren siger til den ene.. Luk munden jeg gider ikke høre på det der, du lyder som en kælling! 

Jeg blev helt paf!

kunne ikke drømme om at tale sådan til mine børn!! Jeg taler til dem præcis som jeg gerne vil have de taler til mig og jeg vil ikke kaldes øgenavne...

Anmeld

22. juni 2012

2721

Hold da op !
Det
Lyder meget som den farmor der i s-toget sagde til sit barnebarn: hold nu kæft, farmor gider
Ikke høre mere på dig!

Anmeld

22. juni 2012

december-babyen

Jeg kan nu sagtens bede min søn om at lukke munden, holde kaje eller simpelthen knytte sykten hvis han er ude på ballade med fuldt overlæg
Drengen er næsten 9½ år gammel og en stor provokation på to ben haha

Men kunne aldrig kalde ham grimme navneord og kælling er et meget grimt ord.

Anmeld

22. juni 2012

Frk. Himmelblå

Doffie skriver:

Jeg blev helt paf!

Ja, man må nogen gange undres over den tone, som en del forældre anvender over for deres børn .

Det er rigtig ærgerligt, for det er jo skruen uden ende med den slags negativ sproglig arv. 

Men at der indimellem ryger en finke af panden, det synes jeg er helt naturligt og også OK at børn lærer, at slår man tåen hårdt mod stolebenet derhjemme, så pyt med man kommer til at udbryde "Av for helvede!"  - men i andre sammenhænge må man beherske sig. De skal jo lære at begå sig, de små. 

Anmeld

22. juni 2012

Stumpen

Jeg forsøger at tale så anerkendende som muligt til mine børn, men må også erkende at jeg kan tabe hovedet - men sammenigne dem med en kælling eller andet negativt kunne jeg ikke finde på..

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Dinna88 skriver:

Man beder aldrig sit barn om at lukke munden og man sammenligner ikke sit barn med negative ting!

Må erklære mig helt enig!

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

tanja. skriver:

kunne ikke drømme om at tale sådan til mine børn!! Jeg taler til dem præcis som jeg gerne vil have de taler til mig og jeg vil ikke kaldes øgenavne...

Enig!

Det er da ikke nogle ord at lære sit barn!

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Puslingen skriver:

Hold da op !
Det
Lyder meget som den farmor der i s-toget sagde til sit barnebarn: hold nu kæft, farmor gider
Ikke høre mere på dig!

Det er bare ikke i orden!!

Hvad tænker sådanne mennesker på!

I dette tilfælde er børnene 6 år gamle  IKKE I ORDEN!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.