Hvordan taler du til dine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Doffie

Lenore2009 skriver:

Så er det bestemt ikke i orden Hvad havde barnet gjort eller sagt siden hun blev talt til på den måde?

hun små skændtes med sin tvilling 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Doffie

Tulle28 skriver:

Jeg taler til mon datter som jeg gerne vil have andre taler til mig. Jeg skælder sjældent ud og tænker meget over ikke at bruge ord og tonefald som er nedladende.

Jeg var til lægen med min datter for et par uger siden, hvor der var en anden mor med hendes datter til 2 års undersøgelse. Hun skulle løbe og synes ikke det var det sjoveste i verden og det endte med at moderen råbte "løb så for fanden da". Jeg var seriøst helt rystet og pinlig berørt på hendes vegne, men tror ikke hun selv tænkte over det:-(

Kunne aldrig drømme om at tale sådan til mit barn!

Jeg bliver selv enormt ked af det når jeg bliver tiltalt grimt 

Så det gør børn jo også.

Anmeld

22. juni 2012

2721

Jeg harvningen anelse.
Drengen var vel 3 år gammel og meget optaget af hvornår de ville nå frem told et stop hvor de skulle af og farmor, var klart ikke giret til et spørgelysten barnebarn.jeg var så tæt på at sige noget, men samtidig ved jeg jo også at jeg ikke kan tillade at blande mig!
Men hvis nogen talte sådan til mit barn, vat jeg blevet hammertosset!
6år?
Hvad tænker sådan en mor på!

Anmeld

22. juni 2012

B&J

pUHH et ord hun kom ud med der

jeg taler til daniel som han skal tale til mig

Anmeld

22. juni 2012

MariaKyedDK

Doffie skriver:

Jeg spørg fordi, at da jeg kom hjem med min datter idag og parkede cyklen - Der kom en anden mor (kender hende) og hendes to børn skændes lidt, hvor til moren siger til den ene.. Luk munden jeg gider ikke høre på det der, du lyder som en kælling! 

Jeg blev helt paf!

Kunne aldrig drømme om at tale sådan til mit barn!

tænk man taler sådan til sit et og alt.

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

Puslingen skriver:

Jeg harvningen anelse.
Drengen var vel 3 år gammel og meget optaget af hvornår de ville nå frem told et stop hvor de skulle af og farmor, var klart ikke giret til et spørgelysten barnebarn.jeg var så tæt på at sige noget, men samtidig ved jeg jo også at jeg ikke kan tillade at blande mig!
Men hvis nogen talte sådan til mit barn, vat jeg blevet hammertosset!
6år?
Hvad tænker sådan en mor på!

OMG 

Ja, det er et godt spørgsmål.

Synes sgu det synd for de børn der bliver tiltalt på den måde.

Anmeld

22. juni 2012

Doffie

MariaKyedDK skriver:

tænk man taler sådan til sit et og alt.

Ja det er sørgeligt

Anmeld

22. juni 2012

Clisolka

Dinna88 skriver:

Man beder aldrig sit barn om at lukke munden og man sammenligner ikke sit barn med negative ting!

Enig!!

Anmeld

22. juni 2012

DitteFisk

Jeg taler ikke TIL mit barn, jeg taler MED mit barn .

Og så synes jeg det er dybt usageligt og ganske forkert at tale ned til sine børn på den måde - hvordan kan man så forvente at få et respektfuldt, næste-kærligt barn?

Anmeld

22. juni 2012

TeamRocket

Når min datter snakker grimt f.eks som igår- hun gad ikke hører efter hvad far siger og tilsidst får hun besked på at 'tie stille nu eller gå på værelset for vi gider ikke hører på de grimme ord' men ville da aldrig tilføje et kælling. Jeg havde en matamatiklære i de små klasser i skolen der kaldte en af pigerne for kælling. Synes det er et grimt ord at bruge mod børn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.