TbCp skriver:
En dag lå et æbleskrog på bordet, Molly gik lige så stille forbi bordet, og nuppede æblet helt uskyldigt med hjørnetænderne.
Jeg kunne blive ved, hun er så skør! Og så dejlig! 
Haha, dte minder mig om en anden episode vi havde, med en anden gammel hund vi havde 
Sofus var 1/4: collie/sibirisk husky/labrador/schäffer, og mange var bange for ham ved første møde, fordi han lignede lidt en ulv, og også godt kunne have en dominerende attitude, hvis det var første gang har mødte folk, eller hvis han var fornærmet på dig (af gud ved hvilken årsag)...
Nåh, men, en dag skulle vi have lagt nogle tagplader på et lille anneks vi havde i baghaven i vores sommerhus. Ham der kom og hjalp med det var sådan en fyr, som man fortryder athave inviteret inden for RIGTIG hurtigt efter han er ankommet. Og han var dum som snot, virkelig... Nåh, men, det var tydeligt at vi andre var lidt hurtigt trætte af ham, men vi bed os jo i tungerne, fordi vi alle skulle arbejde sammen hele dagen... Hunden derimod, den følte ikke rigtig behov for at tækkes manden, så han ignorerede ham hele dagen, altså, efter han havde skræmt ham med sit dominerende blik og nogle seriøse gøen ved ankomst 
Nåh, da vi er færdige med dagens arbejde, fejrer vi det med en gang grillmad. Vi står midt i haven, ud for annekset, og griller, og beundrer arbejdet... Denne her dumme mand, har så sat en tallerken med masser af lækre pølser, på kanten af huset.. En kant som er ca. 0,5 meter høj... Det vil sige lige i hapse højde 
Vi sagde det til ham, det er et dårligt sted at stille tallerkenen. Og han var ligeglad....
Pludselig, mens fjolset står og snakker og viser sig frem, går hunden lige bagom ham, snupper EN pølse, uden at røre de andre, og lister lige så stille videre. Vi andre lod som om vi ikke rigtig så det 
Da han opdagede det, inden hnden havde nået at æde pølsen, gik han helt amok. Hunden stod foran ham og gloede som om den var absolut kold i røven.... Og vi andre gav ham besked på at han var advaret.... 
Nu er det sådan, at jeg i hvert fald så det (og også min far) så vi vidste den bare havde nappet en pølse der stak lidt ud, og altså IKKE havde stået og slikket på hele tallerkenen.... Så han fik pænt besked på IKKE at skælde vores hund ud, for at tage noget der stod og grinede ad den i snudehøjde 
En lille triumf, men vi kan grine af det den dag i dag, og det er ellers mange år siden
Manden er i øvrigt fortsat snot dum, og kunne have fundet på det igen 
Og så skal det lige siges, for hundes skyld... at den ellers ALDRIG tog noget der ikke lå på jorden, selvom det faktisk var i snudehøjde, og selv om vi måske var gået fra hund og hjem... Der var aldrig en skål slik eller lignende på sofabordet, som havde været rørt...