Må jeg ikke se billede eller hører lidt om menneskets bedste ven? Hvordan er den i familien, nogle sære vaner eller sjove søde historier? Har i ingen hund men drømmer om det- så nyd andres billeder og fortællinger. Eller vis drømmehunden. Og hvad skulle den hedde?
Jeg er bare fladet pladask for mopsen men pt skal flokken ikke udvides, så må jo få styret min hundeskrukhed andetsteds
Hihi.
En af mine gamle hunde, Charlie, var virkelig IKKE den skarpeste kniv i skuffet..... 3 ting jeg husker om ham er:
1. Vi boede i et sommerhus, og min far havde plantet et lille ungt træ, midt i haven, omkring påske besluttede han at plante nogle påskeliljer, eller andet løg-blomst i en cirkel hele vejen rundt om træet....
Min far lgade alle løgene i en cirkel, om træet. Gravede alle hullerne ved siden af, og gav sig så til at proppe løgene i hullerne, og dække hullerne, et ad gangen....
På et tidspunkt synes han at der er flere af løgene han har begravet mere end een gang. Og han rejser sig, og ser hunden har jord på snuden og poterne...
Han sætter sig igen,og lægger løgene i, men kommer igen til et punkt hvor han synes han bestemt havde begravet dem tidligere, men nu lå de igen ved siden af hullerne....
Hunden går stadig bag ham, og min far har nu lugtet lunten.
Han gik ind og bad mig stå i døren og kigge, hvor på han igen gav sig til at begrave løgene, og så stod jeg der, og så hunden troligt grave hver eneste løg op, og lægge ved siden af hullet, for så at vente på at kunnekomme til det næste 
Min far rejste sig, skældte hunden ud, hunden drejede om sig selv 3 gange, og stillede sig klar til næste grav-ned-grav-op runde 
2. Som sagt var det en meget dum hund ham Charlie her. Men han havde det altid sjovt 
Charlie havde en amerikansk football, som der var tygget et stort flot hul i. Det vil sige en flad football.
I haven havde vi også et lille bassin, beregnet til fisk, men der var kun vand i.
Vi prøvede at lære ham at tage ting i vand en gang, ved at kaste en lille flydebold i bassinet, og det lykkedes ham at få fat i den, ved at daske med poterne, så den kom til kanten, og han kunne tage den.
En dag, da han er lidt ilter, og løber rundt om sig selv, og kaster med sin football, som han altid gør, får han den geniale idé at smide den i bassinet. Som før dasker han til den med poterne, for at få den tættere på kanten, men med det store fine hul i bolden, sker der det at den drukner i stedet for. JEg tænker jeg vil lade den ligge lidt, og se om ikke hnden finder ud af at dykke eller fange den på anden vis (det er et meget lille bassin).
Både hunden og jeg glemmer alt om bolden.
Men 2 dage senere kommer hun springende ind i huset, med bold og det halve bassin i munden, og svinger og kaster stolt med sin nyfundne druknede bold - og oversprøjter hele huset ved samme lejlighed 
3. Nåh, ud over det her sommerhus, var der på grunden også et anneks, som faktisk var sådan et gammel håndværkerskur. DEt vil sige det kunne løftes, og flyttes ved hjælp af en kran. Det stod på sådan nogle betonpiller, og derfor var der en god del luft under huset, som trods alt var ret stort.
Charlie havde de hersens runde bolde, som han også yndede at kaste rundt med, og som han egentlig passede ret godt på...
Men på et tidspuntk fik han endnu en genial idé. Han kunne jos mide bolden ned bag trappen, ind under huset, og stå der hele dagen og hyle efter den.
Vi forbarmede os jo altid over ham, og tog bolden op der fra, og kastede den ud i haven, men inden vi kunne nå at vende ryggen til ham, stod han igen ved trappen og hylede over sin fortabte bold, som han med vilje havde smidt ind under huset :S