Hygge hundetråden! Kom glad :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

SS82

Princesspigen skriver:

mors kamp hund.. (og nej hun er på ingen måde kamp hund)

Ida er en fransk bulldog på 4 år, vi har haft hende i 2 år, vi fik hende på et dyre internat hvor du var afleveret fordi hun ikke kunne være alene hjemme hvilke hun har lært nu..

det med kamphunden er fordi der er mange der tror hun er en af de ulovlige racer, siger hun skal have mundkurv på går laaangt uden om hende..

hun er 100% lovlig og har intet med muskel hundene at gøre..

men hun er ihværtifal jordens skønneste hund, lyder som en gris, grynter, snorker, bøvser og prutter som en rigtig franske bulldog skal gøre det og ja er bare skøn, nem og meget energisk..  

Åhr hun ligner min lille buller jeg har her hjemme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

TeamRocket

Masig skriver:

Her er Balto. En Norsk Buhund på 2½ år.

En dejlig rolig hund indenfor, og dejlig livlig og energisk udenfor... Lidt selvstændig til tider, gør lidt som han selv vil, men det ligger til racen... Ellers synes jeg nu generelt han er ganske velopdragen...

Kan med alt og alle (også katte som I kan se - var lige de eneste billeder jeg havde på denne computer), elsker at lege med og hilse på andre hunde, er super god til børn, og er generelt bare en rigtig god og dejlig hund.. Vores lille dreng

Er den opkalt efter hunden fra filmen balto ? Super skøn ser den ihvertfald ud, sådan skal en rigtig hund se ud ville min mand sige- med ben og snude og pels. Han er ikke så meget til den race jeg ønsker mig (mops) "Det er jo bare en fed kat" Selfølgelig sagt med et smil.

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

TbCp skriver:

Har ikke selv hund, men her er Molly, hun er mine forældres dejlige, skøre, fjollede, kærlige hund

Da hun var lille kaldte vi hende Jar Jar Binks, fordi hun tit sad med ørerne hængende og så lidt fjollet ud

Dengang vi hentede hende var hun så nervøs at hun fes hele vejen hjem i bilen, så vi var ved at omkomme

Når vi gik ture med hende, da hun var hvalp, og vi mødte en anden hun, stillede hun sig på bagbenene og hoppede frem som en anden kænguru.

En dag lå et æbleskrog på bordet, Molly gik lige så stille forbi bordet, og nuppede æblet helt uskyldigt med  hjørnetænderne.

Jeg kunne blive ved, hun er så skør! Og så dejlig!

Og kærlig! Første gang hun mødte Mikkel gik hun forsigtigt hen til liften, stak hovedet ned til ham og lagde forsigtigt snuden mod hans mave

Hun er forøvrigt blanding af Labrador/hønsehund (far) dansk/svensk gårdhund (mor)

Haha. Kan lige forstille mig det "Hvis jeg nu liiige så uskyldigt snupper det her æble så ser de det nok ikke, jeg er bare så smart" Hunde er simpelthen fantastiske!

Anmeld

21. juni 2012

Princesspigen

TeamRocket skriver:

Kamphund ? Haha. Min veninde har en og den er nok noget af det kæreste, blideste og mest lalleglade væsen der findes. Hehe. Dejlig hund ihvertfald.

jamen jeg forstår heller ikke hvordan hun kan blive forvekslet med en kamp/muskel hund  for hun er god, blid og skøn som dagen er lang

Anmeld

21. juni 2012

Princesspigen

Slott skriver:

vores er ret slank og ikke så bredt bryst som de franske normalt har..

vi har en midtanke om hun er blandet med bosten terrier..

er jeres rigtig franske ?  

elllsker de franske

Anmeld

21. juni 2012

TeamRocket

Slott skriver:

De er også rigtig søde de små franske. I mit boligselskab var de forbudt på ligefod med de andre bulldogs indtil der var nogle der fik forklaret at der er pænt stor forskel på de forskellige slags der er Men hvis man ikke er til hunde er det måske også svært at vide.

Anmeld

21. juni 2012

SS82

Princesspigen skriver:

vores er ret slank og ikke så bredt bryst som de franske normalt har..

vi har en midtanke om hun er blandet med bosten terrier..

er jeres rigtig franske ?  

elllsker de franske

Ja hun er rigtig fransk men er heller ikke bred. Kan desværre ikke sætte billeder ind fra min ipad  ellers havde du kunnet se hende.

Elsker dem også - skal helt sikkert ha en igen efter hende her 

Anmeld

21. juni 2012

SS82

TeamRocket skriver:

De er også rigtig søde de små franske. I mit boligselskab var de forbudt på ligefod med de andre bulldogs indtil der var nogle der fik forklaret at der er pænt stor forskel på de forskellige slags der er Men hvis man ikke er til hunde er det måske også svært at vide.

Ja mange tror det er en kamphund - men det er det langt fra 

Anmeld

21. juni 2012

Princesspigen

Slott skriver:

Ja hun er rigtig fransk men er heller ikke bred. Kan desværre ikke sætte billeder ind fra min ipad  ellers havde du kunnet se hende.

Elsker dem også - skal helt sikkert ha en igen efter hende her 

syndt med billedet, men ja skønne er de

Anmeld

21. juni 2012

mariamiss6

Må jeg ikke se billede eller hører lidt om menneskets bedste ven? Hvordan er den i familien, nogle sære vaner eller sjove søde historier? Har i ingen hund men drømmer om det- så nyd andres billeder og fortællinger. Eller vis drømmehunden. Og hvad skulle den hedde?
Jeg er bare fladet pladask for mopsen men pt skal flokken ikke udvides, så må jo få styret min hundeskrukhed andetsteds Hihi.

En af mine gamle hunde, Charlie, var virkelig IKKE den skarpeste kniv i skuffet..... 3 ting jeg husker om ham er:

1. Vi boede i et sommerhus, og min far havde plantet et lille ungt træ, midt i haven, omkring påske besluttede han at plante nogle påskeliljer, eller andet løg-blomst i en cirkel hele vejen rundt om træet....
Min far lgade alle løgene i en cirkel, om træet. Gravede alle hullerne ved siden af, og gav sig så til at proppe løgene i hullerne, og dække hullerne, et ad gangen....
På et tidspunkt synes han at der er flere af løgene han har begravet mere end een gang. Og han rejser sig, og ser hunden har jord på snuden og poterne...
Han sætter sig igen,og lægger løgene i, men kommer igen til et punkt hvor han synes han bestemt havde begravet dem tidligere, men nu lå de igen ved siden af hullerne....
Hunden går stadig bag ham, og min far har nu lugtet lunten.
Han gik ind og bad mig stå i døren og kigge, hvor på han igen gav sig til at begrave løgene, og så stod jeg der, og så hunden troligt grave hver eneste løg op, og lægge ved siden af hullet, for så at vente på at kunnekomme til det næste
Min far rejste sig, skældte hunden ud, hunden drejede om sig selv 3 gange, og stillede sig klar til næste grav-ned-grav-op runde

2. Som sagt var det en meget dum hund ham Charlie her. Men han havde det altid sjovt
Charlie havde en amerikansk football, som der var tygget et stort flot hul i. Det vil sige en flad football.
I haven havde vi også et lille bassin, beregnet til fisk, men der var kun vand i. 
Vi prøvede at lære ham at tage ting i vand en gang, ved at kaste en lille flydebold i bassinet, og det lykkedes ham at få fat i den, ved at daske med poterne, så den kom til kanten, og han kunne tage den.
En dag, da han er lidt ilter, og løber rundt om sig selv, og kaster med sin football, som han altid gør, får han den geniale idé at smide den i bassinet. Som før dasker han til den med poterne, for at få den tættere på kanten, men med det store fine hul i bolden, sker der det at den drukner i stedet for. JEg tænker jeg vil lade den ligge lidt, og se om ikke hnden finder ud af at dykke eller fange den på anden vis (det er et meget lille bassin).
Både hunden og jeg glemmer alt om bolden.
Men 2 dage senere kommer hun springende ind i huset, med bold og det halve bassin i munden, og svinger og kaster stolt med sin nyfundne druknede bold - og oversprøjter hele huset ved samme lejlighed

3. Nåh, ud over det her sommerhus, var der på grunden også et anneks, som faktisk var sådan et gammel håndværkerskur. DEt vil sige det kunne løftes, og flyttes ved hjælp af en kran. Det stod på sådan nogle betonpiller, og derfor var der en god del luft under huset, som trods alt var ret stort.
Charlie havde de hersens runde bolde, som han også yndede at kaste rundt med, og som han egentlig passede ret godt på... 
Men på et tidspuntk fik han endnu en genial idé. Han kunne jos mide bolden ned bag trappen, ind under huset, og stå der hele dagen og hyle efter den.
Vi forbarmede os jo altid over ham, og tog bolden op der fra, og kastede den ud i haven, men inden vi kunne nå at vende ryggen til ham, stod han igen ved trappen og hylede over sin fortabte bold, som han med vilje havde smidt ind under huset :S

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.