Job, uddannelse, A-kasse.. aaarh men altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

dpb

dpb skriver:

Kan så fortælle at de kigger sådan på alle der har børn Så den hende fra din a-kasse kom med holder ikke... Jeg har 3 dejlige drenge, og er stadig i den fødedygtige alder hvilket jeg også er blevet valgt fra pga... og jeg skal IKKE have flere men fordi man er kvinde med børn, så er forudsætningen hos arbejdsgiver at så er det også mig der skal nå at hente, holde barnets første sygedag osv... sådan er det bare ikke hos os jo, det er noget jeg gerne gør, men det er absolut ikke en nødvendighed da farmand ofte er hjemme alligevel...

Arbejdsgivere generelt bør tage og komme ind i samme århundrede som os andre børn er ikke en hindring for at man kan gøre sit arbejde ligeså godt som en kollega uden børn

Qnuz

Forresten vil jeg dog lige sige at det heldigvis ikke er alle arbejdsgivere der ser skævt,når man kun har et barn Mit sidste job hvor jeg nåede at være knap 5år inden krisen og nedskæringerne ramte fik jeg da vi kun havde vores den ældste 

Jeg blev også indirekte spurgt om vores planner om nr.2... jeg svarede at der ikke var nogen planner om det i nærmere fremtid, men at jeg jo ikke kunne afvise at det var noget vi ville på et tidspunkt. og fik jobbet.

(eller  ihvertfald var det noget i den stil jeg svarede, kan ikke huske det ordret)

Men det er helt klart arbejdsgiveren der sidder med det lange strå i disse tider da de let kan vælge og vrage...

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Because we're worth it! (ser en shampoo reklame for mit indre øje)

Men ja! Vi fortjener det sgu. Vi skal også være andet end bare mødre..

NETOP! (kaster lige med håret)

ja, vi vil sørmer! det ku være fedt at se andre voksne

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

dpb skriver:

Forresten vil jeg dog lige sige at det heldigvis ikke er alle arbejdsgivere der ser skævt,når man kun har et barn Mit sidste job hvor jeg nåede at være knap 5år inden krisen og nedskæringerne ramte fik jeg da vi kun havde vores den ældste 

Jeg blev også indirekte spurgt om vores planner om nr.2... jeg svarede at der ikke var nogen planner om det i nærmere fremtid, men at jeg jo ikke kunne afvise at det var noget vi ville på et tidspunkt. og fik jobbet.

(eller  ihvertfald var det noget i den stil jeg svarede, kan ikke huske det ordret)

Men det er helt klart arbejdsgiveren der sidder med det lange strå i disse tider da de let kan vælge og vrage...

Qnuz

Dejligt at høre! Så skal man ikke se helt sort endnu

Anmeld

21. juni 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

NETOP! (kaster lige med håret)

ja, vi vil sørmer! det ku være fedt at se andre voksne

Ja! udover de der mænner

(jeg kan lige se dig for mig med det store hår svingende omkring dit hoved mens du forsøger at skrive svar her i din tråd )

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

MinNoah skriver:

Kender det!!! Blev uddannet sygeplejerske for 2 dage siden... (Wuhu!!! BA er overstået!!) Men hvad er jeg uddannet til - arbejdsløshed???!!!
Synes det er SÅ frustrerende...

Jeg har også søgt en del, men fået afslag. jeg skriver aldrig i min ansøgning at jeg har barn - det må jeg sige til en evt. jobsamtale... Synes IKKE det burde være det der afgør om man får et job eller ej!

Det at have et barn ser jeg både som en fordel og ulempe... Ulemper er flere sygedage osv som i nævner - fordelen er sgu at man er et menneske der er vant til at  tage ansvar, være moden osv. Det må sgu da også tælle!!!

Jeg er ikk engang gået rigtig igang med jobsøgning endnu, men frygter det allerede............ Lige nu har jeg karantæne for DP, så inen penge til mig før 25 august!!!!! :-( 

Først og fremmest TILLYKKE! Det er sku flot!

Men ja! Uddannet til arbejdsløshed.. jeg har rigtig mange veninder der er uddannet på det sidste, og hvad står de med? Alt andet end det de rent faktisk vil!

Måske sku man prøve ikke at skrive det i en ansøgning!! Det er da forsøget værd. Det er sørmer hårdt at være kvinde i den fødedygtige alder, hehe! Skod! Men sådan er det jo!

Men pyyyyh der er længe til d. 25 august så!!!!

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Ja! udover de der mænner

(jeg kan lige se dig for mig med det store hår svingende omkring dit hoved mens du forsøger at skrive svar her i din tråd )

Ja, haha, meget uglet og ikke sat... spaltet! Men hva faen.. men har saftsusemig ikke råd til frisør når man IKKE HAR JOB!!

Anmeld

21. juni 2012

Muffin_girl

HeidiØ skriver:

Ja, det er sikkert det det ender ud i. Vil bare helst undgå SU!! Om ik andet så kombineret ihvertfald..

Hvilke elevpladser søger du? Kæft det er også dårlige odds med 3 ud af 40!

Jeg har fået en elevplads nu, i Salling i Aalborg.. Så det kan lykkes  

JUBiii !!!  

Men det kræver tålmodighed.. Og andre gange kan man bare være heldig..

Anmeld

21. juni 2012

Jupiter

HeidiØ skriver:

Iih tusind tak for dit input, det er måske også det jeg allerhelst vil faktisk.

Hvilket område er du da fra? Kan godt forstå du gerne vil gøre det færdigt..

Jeg er fra Syd/vestjylland

Det er en super spændende uddannelse, med tilpas længde og variation mellem teori/praksis og patient-kontakt.

Ja, jeg kan som sagt KUN anbefale den

Fordelen er også at der de fleste steder er mange tandlæger og klinikker - der findes jo også tandpleje i det offentlige! Så mulighederne for at søge både elevpladser og jobs bagefter er gode.

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

AalborgPigen skriver:

Jeg har fået en elevplads nu, i Salling i Aalborg.. Så det kan lykkes  

JUBiii !!!  

Men det kræver tålmodighed.. Og andre gange kan man bare være heldig..

Åååårh hvor er du vild! TIllykke ! Hvad skal du lave?

Godt tålmodighed er min stærkeste side!

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Stlun07 skriver:

Jeg er fra Syd/vestjylland

Det er en super spændende uddannelse, med tilpas længde og variation mellem teori/praksis og patient-kontakt.

Ja, jeg kan som sagt KUN anbefale den

Fordelen er også at der de fleste steder er mange tandlæger og klinikker - der findes jo også tandpleje i det offentlige! Så mulighederne for at søge både elevpladser og jobs bagefter er gode.

aaarh cool! Måske er det det jeg vil

Hvordann gjorde du til at starte med? Søgte du elevplads? Taler med udd. stedet? Og hvornår starter man?

uh man blir helt hooked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.