Job, uddannelse, A-kasse.. aaarh men altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Ja lige præcis. Og jeg vil ikke skynde mig ud og få en bebs fordi det MÅSKE vil forbedre chancerne for arbejde. Det skal ligesom ikke være grundlaget for en baby

Præcis! .. og hva så hvis man tager lang tid om at få en bebs? .. huha, jungle..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

Præcis! .. og hva så hvis man tager lang tid om at få en bebs? .. huha, jungle..!

Ja mega belastende faktisk..

Jeg er bare mega træt af at gå på dagpenge. Jeg savner at have et job jeg kan kalde MIT! At komme ud og møde andre mennesker. Bare det at komme hjemmefra noget mere. Det at man ikke behøver at stå til ansvar og rådighed overfor akassen og jobcenteret. Det at tjene bare lidt mere end nu. Det at have muligheden for at tage ekstra arbejde i en periode hvis det er nødvendig.. Årh jeg kunne blive ved..

Anmeld

21. juni 2012

Muffin_girl

HeidiØ skriver:

Ej, jeg ved godt jeg ikke har været igang med jobsøgning så længe (1½ mdr ca), men jeg får bare afslag på afslag på afslag.. selv indenfor det område jeg er uddannet i og har erhvervserfaring. Det er simpelthen så bittert, synes jeg.

William er så småt startet i dp, da min barsel slutter om en lille måned. Jeg var arbejdsløs før det, og er self nu aktiv jobsøgende. Jeg er uddannet i ILVA møbler og har maaasser af erhvervserfaring indenfor supermarked (kundeservice, kiosk, post osv)! Jeg tænker det måske ikke er det jeg vil med et barn, da arbejdstiderne er så øv.

Sku jeg mon så ta en ny uddannelse? Jeg er over SÅ mange ting, bl.a. ernæringsassistent, klinikassistent, væksthusgartner (eller anden form for gartner) og konditor.. jeg spænder bredt

Nu blev det alligevel langt, og jeg ved ikke hvad jeg vil med indlægget.. sys bare det er så skide enormt frustrerende at søge job, og det er da røv at være på a kassen.. skal ud og lave noget.

Råd, erfaring med nævnte uddannelser... anything..søges!

Jeg kan sagtens forstå din frustration .. Det er skide skod at være job søgende..

Hvad med at tage en ny uddannelse som du siger ??  

Jeg tror jeg søgte 40 elevpladser, og hørte fra 3.. Så kender udemærket din irretation. Det er belastende.

Anmeld

21. juni 2012

dpb

de samtaler jeg har været til.. har de ikke helt direkte spurgt til om jeg skal ha barn nr 2..  men når snakken er kommet på det har jeg altid sagt at det er ikke noget der er planlagt endnu... men har så fået afslaget på jobbet og når jeg så har spurgt til hvorfor jobbet ikke blev mit har jeg fået svaret jamen du er i den føde dygtige alder og har kun 1 barn Så ja det er noget arbjedsgiver kigger på.. siger min erfaring

Kan så fortælle at de kigger sådan på alle der har børn Så den hende fra din a-kasse kom med holder ikke... Jeg har 3 dejlige drenge, og er stadig i den fødedygtige alder hvilket jeg også er blevet valgt fra pga... og jeg skal IKKE have flere men fordi man er kvinde med børn, så er forudsætningen hos arbejdsgiver at så er det også mig der skal nå at hente, holde barnets første sygedag osv... sådan er det bare ikke hos os jo, det er noget jeg gerne gør, men det er absolut ikke en nødvendighed da farmand ofte er hjemme alligevel...

Arbejdsgivere generelt bør tage og komme ind i samme århundrede som os andre børn er ikke en hindring for at man kan gøre sit arbejde ligeså godt som en kollega uden børn

Qnuz

Anmeld

21. juni 2012

Jupiter

Jeg har været klinikassistent elev i 2 år og jeg ELSKEDE faget.

Den eneste grund til at jeg stoppede var uenigheder med chefen.

Tandlæger er nogle specielle ledere, så man skal lige gøre sig klart om man kan leve med det

I mit område har det ikke været svært at få praktikpladser, alle på mit hold fik plads, og dem efterfølgende har også fået. Flere steder vil de også gerne beholde eleverne hvis de er glade for dem.

Så jeg kan bestemt godt anbefale den uddannelse, selvom jeg aldrig blev færdig. Jeg overvejer da at gøre den færdig en dag hvis alt andet glipper

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Ja mega belastende faktisk..

Jeg er bare mega træt af at gå på dagpenge. Jeg savner at have et job jeg kan kalde MIT! At komme ud og møde andre mennesker. Bare det at komme hjemmefra noget mere. Det at man ikke behøver at stå til ansvar og rådighed overfor akassen og jobcenteret. Det at tjene bare lidt mere end nu. Det at have muligheden for at tage ekstra arbejde i en periode hvis det er nødvendig.. Årh jeg kunne blive ved..

Åh kan godt forstå dig!!  ..For os! Fordi vi fortjener det!

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

AalborgPigen skriver:

Jeg kan sagtens forstå din frustration .. Det er skide skod at være job søgende..

Hvad med at tage en ny uddannelse som du siger ??  

Jeg tror jeg søgte 40 elevpladser, og hørte fra 3.. Så kender udemærket din irretation. Det er belastende.

Ja, det er sikkert det det ender ud i. Vil bare helst undgå SU!! Om ik andet så kombineret ihvertfald..

Hvilke elevpladser søger du? Kæft det er også dårlige odds med 3 ud af 40!

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Stlun07 skriver:

Jeg har været klinikassistent elev i 2 år og jeg ELSKEDE faget.

Den eneste grund til at jeg stoppede var uenigheder med chefen.

Tandlæger er nogle specielle ledere, så man skal lige gøre sig klart om man kan leve med det

I mit område har det ikke været svært at få praktikpladser, alle på mit hold fik plads, og dem efterfølgende har også fået. Flere steder vil de også gerne beholde eleverne hvis de er glade for dem.

Så jeg kan bestemt godt anbefale den uddannelse, selvom jeg aldrig blev færdig. Jeg overvejer da at gøre den færdig en dag hvis alt andet glipper

Iih tusind tak for dit input, det er måske også det jeg allerhelst vil faktisk.

Hvilket område er du da fra? Kan godt forstå du gerne vil gøre det færdigt..

Anmeld

21. juni 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

Åh kan godt forstå dig!!  ..For os! Fordi vi fortjener det!

Because we're worth it! (ser en shampoo reklame for mit indre øje)

Men ja! Vi fortjener det sgu. Vi skal også være andet end bare mødre..

Anmeld

21. juni 2012

MinNoah

Kender det!!! Blev uddannet sygeplejerske for 2 dage siden... (Wuhu!!! BA er overstået!!) Men hvad er jeg uddannet til - arbejdsløshed???!!!
Synes det er SÅ frustrerende...

Jeg har også søgt en del, men fået afslag. jeg skriver aldrig i min ansøgning at jeg har barn - det må jeg sige til en evt. jobsamtale... Synes IKKE det burde være det der afgør om man får et job eller ej!

Det at have et barn ser jeg både som en fordel og ulempe... Ulemper er flere sygedage osv som i nævner - fordelen er sgu at man er et menneske der er vant til at  tage ansvar, være moden osv. Det må sgu da også tælle!!!

Jeg er ikk engang gået rigtig igang med jobsøgning endnu, men frygter det allerede............ Lige nu har jeg karantæne for DP, så inen penge til mig før 25 august!!!!! :-( 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.