Job, uddannelse, A-kasse.. aaarh men altså!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

HeidiØ

Stlun07 skriver:

Du kan læse om uddannelsen her:

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsuddannelsereudveud/sundhedomsorgogpaedagogik/tandklinikassistent.aspx

Jeg ringede til skolen og spurgte hvordan og hvorledes, og vejlederen sagde at jeg bare skulle komme ned og udfylde nogle papirer, så var jeg optaget. På den her skole havde de pligt til at optage alle, kan ikke lige huske hvorfor.

På skolen under det første forløb - grundforløbet - får man SU, og når man har fået praktikplads får man elevløn resten af tiden.

Man søger praktikplads når man er ved at være færdig med grundforløbet, og underviserne på skolerne plejer at have kontakt til rigtig mange klinikker, og hjælper med at søge

Fedt, super, tak .. ej det må jeg undersøge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

HeidiØ

Frk. Himmelblå skriver:

Hvad med en kontorelevplads i kommunen - her efter sommerferien? 

Har godt tænkt på det.. men tal osv er slet ikke mig!! Jeg har virkelig ikke flair for det!!

Anmeld

21. juni 2012

Jupiter

HeidiØ skriver:

Fedt, super, tak .. ej det må jeg undersøge

Anmeld

21. juni 2012

mortilnoahogmelina

ge kender hvordan du har det ..
Jeg har været aktiv jobsøgende siden sidst i april da jeg blev færdig udd der ..
Men for pokker , her er det os afslag afslag afslag og endnu et afslag .. det er såå træls .. Jeg ved godt jeg er gravid , det har jeg selvfølgelig ikk oplyst endnu i mine ansøgninger .. Men jeg synes det er bitter det er såå svært at finde job ..

Jeg er ligeledes udd inde for butik , nærmere toys r us .. Men har os en del erfaring med cafe burgerbar supermarked osv .. Men jeg står stadig uden job , og ja nu ønsker jeg faktisk ikk at finde noget da jeg har termin i oktober ..

Men jeg er ved at være godt træt af at gå hjemme , det er såå kedeligt og træls. . du laver det sammen dag ud og dag ind , man bliver rent ud sagt pisse dovn af at gå hjemme ..

Anmeld

21. juni 2012

K&S

HeidiØ skriver:

Ej, jeg ved godt jeg ikke har været igang med jobsøgning så længe (1½ mdr ca), men jeg får bare afslag på afslag på afslag.. selv indenfor det område jeg er uddannet i og har erhvervserfaring. Det er simpelthen så bittert, synes jeg.

William er så småt startet i dp, da min barsel slutter om en lille måned. Jeg var arbejdsløs før det, og er self nu aktiv jobsøgende. Jeg er uddannet i ILVA møbler og har maaasser af erhvervserfaring indenfor supermarked (kundeservice, kiosk, post osv)! Jeg tænker det måske ikke er det jeg vil med et barn, da arbejdstiderne er så øv.

Sku jeg mon så ta en ny uddannelse? Jeg er over SÅ mange ting, bl.a. ernæringsassistent, klinikassistent, væksthusgartner (eller anden form for gartner) og konditor.. jeg spænder bredt

Nu blev det alligevel langt, og jeg ved ikke hvad jeg vil med indlægget.. sys bare det er så skide enormt frustrerende at søge job, og det er da røv at være på a kassen.. skal ud og lave noget.

Råd, erfaring med nævnte uddannelser... anything..søges!

Har du gjort brug af dine 6 ugers selvvalgt kursus?

Du skal være opmærksom på, at du skal være påbegyndt indenfor en vis tidsperiode eller går retten til det tabt

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Mortil2tiloktober skriver:

ge kender hvordan du har det ..
Jeg har været aktiv jobsøgende siden sidst i april da jeg blev færdig udd der ..
Men for pokker , her er det os afslag afslag afslag og endnu et afslag .. det er såå træls .. Jeg ved godt jeg er gravid , det har jeg selvfølgelig ikk oplyst endnu i mine ansøgninger .. Men jeg synes det er bitter det er såå svært at finde job ..

Jeg er ligeledes udd inde for butik , nærmere toys r us .. Men har os en del erfaring med cafe burgerbar supermarked osv .. Men jeg står stadig uden job , og ja nu ønsker jeg faktisk ikk at finde noget da jeg har termin i oktober ..

Men jeg er ved at være godt træt af at gå hjemme , det er såå kedeligt og træls. . du laver det sammen dag ud og dag ind , man bliver rent ud sagt pisse dovn af at gå hjemme ..

Eeeej hvor træls! Forstår faktisk godt du ikke ønsker finde noget nu .. og hvis du sku komme til en evt samtale, kan arbejdsgiver jo også se du er gravid formentlig.

Men ja! For faen man blir doven af det.. og det er for dyrt i længden osse

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

K&S skriver:

Har du gjort brug af dine 6 ugers selvvalgt kursus?

Du skal være opmærksom på, at du skal være påbegyndt indenfor en vis tidsperiode eller går retten til det tabt

Det vil jeg lige undersøge når jeg ryger tilbage på a kassen fra barselsdagpenge Tak!

Anmeld

21. juni 2012

mortilnoahogmelina

HeidiØ skriver:

Eeeej hvor træls! Forstår faktisk godt du ikke ønsker finde noget nu .. og hvis du sku komme til en evt samtale, kan arbejdsgiver jo også se du er gravid formentlig.

Men ja! For faen man blir doven af det.. og det er for dyrt i længden osse

Jaa der er ingen tvivl o mat de kan se jeg er gravid nu .. Nu synes jeg bare det er røv træls jeg skal søge hver uge , for ja det er sku lidt træls at blive kaldt til en evt samtale , men at man ikk kan få det fordi man venter sig . Men søge skal man jo ..

Jaa det er sku alt for dyrt det kender ejg alt til , det eneste man laver er jo at bruge penge ..

Anmeld

21. juni 2012

Mor til matilde og gustav

piap skriver:

de samtaler jeg har været til.. har de ikke helt direkte spurgt til om jeg skal ha barn nr 2..  men når snakken er kommet på det har jeg altid sagt at det er ikke noget der er planlagt endnu... men har så fået afslaget på jobbet og når jeg så har spurgt til hvorfor jobbet ikke blev mit har jeg fået svaret jamen du er i den føde dygtige alder og har kun 1 barn Så ja det er noget arbjedsgiver kigger på.. siger min erfaring

jeg har prøvet total det samme som dig har været til en del samtaler hvor der også var snak om børn og selv om jeg har sagt det ikke var meningen vi skulle have flere, så har de alligevel valgt mig fra pga det;-( det er simpelthen surt

men så kom jeg i arbejde og nu er jeg blevet gravid

Anmeld

21. juni 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

x 100.000

Right back at ya

Har lige været til samtale på jobcenteret og hun ville prøve at skaffe mig ind i løntilskud på kommunen.. ( For at de så ELSKER mig så de aldrig vil af med mig )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.