Hvis man ikke ønsker at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Det lyder som om at det er det rigtige at stoppe amningen i jeres familie!

Om man ammer eller giver mme. gør INGEN forskel på hvor god mor og familie man er! Man gør det der er bedst for hele familien!

Lærke ammede jeg fuldt til hun var 9 mdr, så regnede med jeg nok sku ku finde ud af det da lillebror kom... Men det fungerede slet ikke, han skreg og skreg og skreg, så 5 uger gammel kom han på flaske og vi fik en helt anden hverdag og vigtigst af alt; en glad mor og dreng!

Jeg stoppede bare med at amme... sørgede for at presse det sidste mælk ud af brysterne, men i og med han ikke suttede så blev mælkeproduktionen ikke stimuleret og så stoppede det til sidst. Det gik rigtig nemt. Jeg fik ingen piller.

Min søn fik "bare" mme.... uden andet i... og det gik også helt fint!

Tusind tak for svar.
Her har det ikke stået på så længe med amning, men han har allerede været utilfreds fra råmælken af. Og selv da mælken løb til og jeg pumpede ud, masserede bryst, brugte ammebrikker, hjalp intet. Han har skreget indtil han har fået mme.
Så er helt sikker på det er det bedste for ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Fru.Mäes <3 skriver:

Søde du 

Hvis du har det sådan, så snakker du bare med lægen om at få nogle piller til at stoppe din mælkeproduktion..

Så går der mellem 3-7 dage også er du mælke-fri 

Også giver du bare lillefisen MME - og du skal IKKE have dårlig samvittighed eller noget som helst!!!

For nogen fungerer det at amme og andre ikke 

Jeg ammede mit først barn i godt 3 uger også stoppede jeg, lidt af samme grund som du skriver.

Venter nu mit andet barn til september og har allerede taget stilling til at lille pigen bliver flaske barn med det samme 

Krams Rikke 

Tusind tak for svar.
Herhjemme er vi bleve enige om at han kun skal ha mme, for det er det bedste for ham.
Jeg ringede til lægen og snakkede med sekretæren som vil få lægen til at ringe tilbage. Så må vi se om han siger jeg skal ha en pille eller om de skal stoppe af sig selv.

Anmeld

19. juni 2012

K&S

Anonym skriver:

Og så er det bare det samme når det er blandet op eller?

Ja, det er det samme :-) 

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

lenemor77 skriver:

Som alle andre skriver, gør det der er bedst for jer.

Jeg har aldrig ammet - gjorde et halvhjertet forsøg da jeg havde født - men kunne mærke, at det var ikke lige mig.

Det gode ved flasken er, at far kan deltage - og tage over.... Det giver en utrolig frihed for dig som mor. Du kan godt tage afsted med en veninde - uden at have konstant dårlig samvittighed. For faren er der jo - eller måske en mormor??

Pak den dårlige samvittighed væk - og nyd at du har et glad og mæt barn...

Tusind tak for svar.
Vi er blevet enige om det er bedst helt at kvitte det, så jeg ikke går og er trist forsi jeg ved jeg skal amme og det er så smertefuldt. Vil satme hellere føde igen...
Så jeg har snakket med lægesekretæren som får lægeb til at ringe senere. Og så må vi se om han vil gi mig en pille eller om det skal gå i sig selv uden.

Anmeld

19. juni 2012

isabellasmor

HeXeri skriver:

Nej, sådan er det altså ikke bare. Opstart af amning skal ikke gøre ondt, jeg forstår ikke hvem det er der bilder jer det ind. Men synes det er endnu mere synd at det nu er blevet et mantra.

amning GØR ondt på mange i starten, men det bliver næsten altid bedre, hvis bare man givver det en chance.

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvis du ønsker at stoppe kan du enten få en recept ved lægen til at stoppe mælken, eller du kan nedtrappe, enten via amning eller ved at malke ud. Nedtrap er at der går længere og længere imellem, og du malker mindre og mindre pr gang. For til sidst at stoppe helt. Jeg har helt brugt sidste metode, begge gange, den ene gang efter 3 måneder 2 gang efter ca 1 uge

Tusind tak for info.
Jeg har snakket med lægehuset og lægen ringer mig op og så tar vi den derfra, om det skal være pille eller ej

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Det lyder lidt som mit forløb med isabella. Jeg havde heller ikke nok råmælk så på anden dagen fik hun mme på hospitalet. Da vi kom hjem og mælken var løbet til gik det fint nok med nok mælk i en uge. Hvorefter jeg havde mindre og mindre. Jeg hadede det også for det gjorde så modbydeligt ondt pga sår, mine vorter kløede af h til fordi jeg var nødtil at ammeindlæg ellers rendte mælken ud af mine bryster. Kunne ikke sove ordentligt om natten fordi mine bryster gjorde så ondt. Følte mig også klam. Men ville rigtig gerne amme isabella og tænkte det nok skulle blive bedre. Men efterhånden som jeg løb tør tidligere og tidligere på dagen og isabella skreg konstandt. Gik jeg over på mme og der har intet været siden og isabella græder sjældent.
Jeg ringede til lægen og fik sådan nogle piller jeg skulle tage. De første dage er man nødtil at trykke lidt mælk ud engang imellem for ens bryster gør så modbydelig ondt. Og huske og masser når du er i bad da du får rigtig mange mælkeknuder indtil mælken er helt væk.

Men man skal også synes om at amme ellers går det ikke.
Så få ringet til lægen.

Tusind tak for svar. Jeg venter på lægen ringer mig op, så må vi se om det skal stoppe vha pille eller naturligt
Jeg er helt lettet nu, fordi beslutningen er taget..

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Ja, det er det samme :-) 

Okay. Tusind tak for dine svar

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

isabellasmor skriver:

amning GØR ondt på mange i starten, men det bliver næsten altid bedre, hvis bare man givver det en chance.

Det er muligt det gør ondt på nogen, men det er ikke en naturlig del af processen. Gør det ondt er det pga forkert vejledning, ikke fordi amning er lig med smerte. I bliver nødt til at stoppe med jeres messen, det nytter ikke noget vi har førstegangsmødre der tillader sig selv et smertehelvede fordi der er nogen der har en forkert opfattelse.

Anmeld

19. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg venter på lægen ringer til mig. Kæresten og jeg blev helt enige om at det her ikke skal fortsætte

Dejligt han støtter dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.