Hvis man ikke ønsker at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

Hvordan gør man hvis man ønsker at stoppe?

mit det stoppede helt automatisk.. når ikke jeg ammede, så producerede jeg heller ikke mælk.. så allerede efter en uges tid kunne jeg slet ikke presse mere mælk ud.. men havde så heller ikke ret meget i forvejen.. såå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Så man skal rent faktisk bare kontakte lægen?
Han får mme lige nu også fordi han ellers er en skrigeballon uden lige, så tror ikke mælken mætter nok.

Ja, for de er receptpligtige. Det er du ikke meget for, eller?

Han kan sikkert mærke din usikkerhed og ubehag. Så er det helt ærligt og så bedre for jer begge at han kommer på flaske

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

nej..

jeg tor endelig man køber det man selv ønsker...

vores var på nan og andre på noget andet

vi har jo alle forskellige meninger hvad for noget mme vi syntes er godt

Vi har indtil nu brugt nogle små mælkebrikker der hedder noget med allomin, det var det eneste apoteket havde. Så det er vel bare at fortsætte på det?

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Ja, for de er receptpligtige. Det er du ikke meget for, eller?

Han kan sikkert mærke din usikkerhed og ubehag. Så er det helt ærligt og så bedre for jer begge at han kommer på flaske

Jeg troede ærlig talt ikke det var så "let" at gå fra amning til mme med en lille nyfødt. Troede man skulle gennem en masse fordi så mange mener at amning er det rigtige.
Men det kan jeg mærke på ham og mig og kæresten at det er det altså ikke her. Vi er alle tre ude af vores gode skind når jeg ligger i sengen om aftenen og kæmper.
Jeg må vidst lige ringe til lægen og få en hurtig tid. De skal vel lige se
En inden de giver pillerne

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

mit det stoppede helt automatisk.. når ikke jeg ammede, så producerede jeg heller ikke mælk.. så allerede efter en uges tid kunne jeg slet ikke presse mere mælk ud.. men havde så heller ikke ret meget i forvejen.. såå

Ok. Tusind tak for svar. Jeg ringer lige og hører lægen af med hvad jeg skal gøre. Så må hun ta stilling

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Jeg troede ærlig talt ikke det var så "let" at gå fra amning til mme med en lille nyfødt. Troede man skulle gennem en masse fordi så mange mener at amning er det rigtige.
Men det kan jeg mærke på ham og mig og kæresten at det er det altså ikke her. Vi er alle tre ude af vores gode skind når jeg ligger i sengen om aftenen og kæmper.
Jeg må vidst lige ringe til lægen og få en hurtig tid. De skal vel lige se
En inden de giver pillerne

Du er førstegangsmor? Så er det meget, meget svært at sortere i alle de informationer man får. Især lige her i starten, alle vil en det bedste, det kan være uoverskueligt.
Vi rykkede bare drengen far bryst til flaske, ingen indledende øvelser eller noget. Men huskede hans lactulose. Vi oplevede ingen problemer, heller ikke nogen psykiske reaktioner på at både mor og far kunne levere mad.
Min læge ville ikke se mig, hun udskrev bare recepten så jeg kunne hente den på apoteket

Anmeld

19. juni 2012

Sara.

Det lyder som om at det er det rigtige at stoppe amningen i jeres familie!

Om man ammer eller giver mme. gør INGEN forskel på hvor god mor og familie man er! Man gør det der er bedst for hele familien!

Lærke ammede jeg fuldt til hun var 9 mdr, så regnede med jeg nok sku ku finde ud af det da lillebror kom... Men det fungerede slet ikke, han skreg og skreg og skreg, så 5 uger gammel kom han på flaske og vi fik en helt anden hverdag og vigtigst af alt; en glad mor og dreng!

Jeg stoppede bare med at amme... sørgede for at presse det sidste mælk ud af brysterne, men i og med han ikke suttede så blev mælkeproduktionen ikke stimuleret og så stoppede det til sidst. Det gik rigtig nemt. Jeg fik ingen piller.

Min søn fik "bare" mme.... uden andet i... og det gik også helt fint!

Anmeld

19. juni 2012

B&J

Anonym skriver:

Vi har indtil nu brugt nogle små mælkebrikker der hedder noget med allomin, det var det eneste apoteket havde. Så det er vel bare at fortsætte på det?

jaa det syntes jeg men gå over til pulveret for det er meget billigere

Anmeld

19. juni 2012

K&S

Anonym skriver:

Jeg synes bare, du skal fortsætte med Allomin.

Du kan købe pulver (der blandes op med vand) i de fleste supermarkeder (Netto har kun mærket NAN) - det er lidt billigere end på brik fra apoteket

Anmeld

19. juni 2012

Fru.Mäes <3

Søde du 

Hvis du har det sådan, så snakker du bare med lægen om at få nogle piller til at stoppe din mælkeproduktion..

Så går der mellem 3-7 dage også er du mælke-fri 

Også giver du bare lillefisen MME - og du skal IKKE have dårlig samvittighed eller noget som helst!!!

For nogen fungerer det at amme og andre ikke 

Jeg ammede mit først barn i godt 3 uger også stoppede jeg, lidt af samme grund som du skriver.

Venter nu mit andet barn til september og har allerede taget stilling til at lille pigen bliver flaske barn med det samme 

Krams Rikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.