Hvis man ikke ønsker at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Kløver

Hvis du ønsker at stoppe kan du enten få en recept ved lægen til at stoppe mælken, eller du kan nedtrappe, enten via amning eller ved at malke ud. Nedtrap er at der går længere og længere imellem, og du malker mindre og mindre pr gang. For til sidst at stoppe helt. Jeg har helt brugt sidste metode, begge gange, den ene gang efter 3 måneder 2 gang efter ca 1 uge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Mother-love

Det lyder lidt som mit forløb med isabella. Jeg havde heller ikke nok råmælk så på anden dagen fik hun mme på hospitalet. Da vi kom hjem og mælken var løbet til gik det fint nok med nok mælk i en uge. Hvorefter jeg havde mindre og mindre. Jeg hadede det også for det gjorde så modbydeligt ondt pga sår, mine vorter kløede af h til fordi jeg var nødtil at ammeindlæg ellers rendte mælken ud af mine bryster. Kunne ikke sove ordentligt om natten fordi mine bryster gjorde så ondt. Følte mig også klam. Men ville rigtig gerne amme isabella og tænkte det nok skulle blive bedre. Men efterhånden som jeg løb tør tidligere og tidligere på dagen og isabella skreg konstandt. Gik jeg over på mme og der har intet været siden og isabella græder sjældent.
Jeg ringede til lægen og fik sådan nogle piller jeg skulle tage. De første dage er man nødtil at trykke lidt mælk ud engang imellem for ens bryster gør så modbydelig ondt. Og huske og masser når du er i bad da du får rigtig mange mælkeknuder indtil mælken er helt væk.

Men man skal også synes om at amme ellers går det ikke.
Så få ringet til lægen.

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

det er ikke sikkert at du SKAL have en pille for at stoppe din mælk min stoppede af sig selv den dag jeg gav flaske istedet for fordi jeg simpelthen rent psykisk var i så stort et underskud at kroppen automatisk stoppede jeg startede på nan pro eller også var det nan ha - ihvertfald var det, det arveste l*&t jeg nogensinde har gjort.. det smagte grimt og hans lort stank af helveds til.. skiftede direkte over på hipp og 7,9,13 han har været PERFEKT med mave og alt sidden.. Kender INGEN der har været 100% tilfredse med mme før de er skiftet på hipp også er hipp jo også økologisk og jeg synes godt man må tænke lidt i de baner når de skal spise så meget af det

Vi bruger lige pt noget der hedder anonin eller sådan, fordi det var det eneste apoteket havde da vi stod og skulle bruge det.
Vidste ikke hipp lavede mme troede kun de lavede grød heeh..

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Du er førstegangsmor? Så er det meget, meget svært at sortere i alle de informationer man får. Især lige her i starten, alle vil en det bedste, det kan være uoverskueligt.
Vi rykkede bare drengen far bryst til flaske, ingen indledende øvelser eller noget. Men huskede hans lactulose. Vi oplevede ingen problemer, heller ikke nogen psykiske reaktioner på at både mor og far kunne levere mad.
Min læge ville ikke se mig, hun udskrev bare recepten så jeg kunne hente den på apoteket

Ja det er første barn så vi bliver jo lidt triste når lillefisen er så ulykkelig, så nu er vi blevet enige om at amning skal stoppe, fordi det er det der er bedst for ham.

Jeg snakkede med lægehusets sekretær som lige ville få lægen til at ringe til mig. Så må vi se hvad han siger når han ringer

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jaa det syntes jeg men gå over til pulveret for det er meget billigere

Ja det så jeg godt man kunne få også.
Er det det samme når det bliver blandet?

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg synes bare, du skal fortsætte med Allomin.

Du kan købe pulver (der blandes op med vand) i de fleste supermarkeder (Netto har kun mærket NAN) - det er lidt billigere end på brik fra apoteket

Og så er det bare det samme når det er blandet op eller?

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Synes bare, at du skal skynde dig over MME...

Et godt råd, er at gå efter Allomin (grøn), tror jeg den er..
Her brugte vi NAN HA, da det er bedre for deres små maver... og det giver ikke så tit forstoppelse, som det andet...

Knus Mette

Er det en grøn pakke eller hedder den grøn?
De brikker vi bruger nu hedder allomin 1 og er blå brikker?

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Brug creme og suttebrikker, og ja amningen gør ondt i starten, sådan er det bare, og du så vil fortsætte eller stoppe bestemmer du selv, jeg bed det i mig dengang og efter ikke så mange dage gjorde det slet ikke ondt mere. og jeg ammede til han var 6 mdr og det var det bedste, for mig. 

Jeg har prøve de der brikker men det gør stadig ondt.
Han græder også når han bliver ammet, som om han er utilfreds med maden.. Han falder ikke til ro før han får noget mme

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Da jeg stoppede med at amme (efter 5 uger med en skrigende baby, 0 søvn, mange tårer og lysten til at skride fra det hele) stoppede jeg fra den ene dag til den anden, Isabel fik NAN (vi skiftede til syrnet Allomin da hun var omkring 4 måneder fordi hun blev forstoppet af noget andet) og efter en uge havde jeg ikke mere mælk. Jeg var kun nødt til at malke ud en enkelt gang.

Jeg bliver ringet op af lægen idag, og så vil han nok fortælle om hvad jeg skal gøre for at stoppe.
For et er sikkert, det her piner både mig og baby. Han græder under amning og skriger efter en time ved brystet lige indtil han får noget mme. Det er ikke fordi der ikke kommer mælk ud, så det må være fordi det ikke mætter ham nok.
Men i hans frustrationer over ikke at få nok mad går han jo endnu mere amok på brystet og jeg sidder jo dælme og tuder fordi det gør så ondt. Ammebrikker eller ej. Selv brystpumpen gør ondt på mig nu

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Det er bare at tage beslutningen, hvis du har det skidt med det, så lad være.

Ring til lægen og få pillerene, vær opmærksom på at det er helt normalt at det kan gøre ondt til mælken er væk

Jeg venter på lægen ringer til mig. Kæresten og jeg blev helt enige om at det her ikke skal fortsætte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.