Hvis man ikke ønsker at amme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Ok. Tusind tak for svar. Jeg ringer lige og hører lægen af med hvad jeg skal gøre. Så må hun ta stilling

Synes bare, at du skal skynde dig over MME...

Et godt råd, er at gå efter Allomin (grøn), tror jeg den er..
Her brugte vi NAN HA, da det er bedre for deres små maver... og det giver ikke så tit forstoppelse, som det andet...

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Hej alle.
Jeg har født og amningen kørte ret godt indtil der ikke var mere råmælk.. Vi har derfor været nødt til at gi noget mme, da lillefisen var sulten jo.
Nu er mælken løbet til, og jeg føler virkelig inderligt ikke at jeg har lyst til at amme.
Jeg føler mig klam og føler ikke at lillefisen blive tilfreds nok med mælken..
Mine vorter er sat til med sår, så det gør samtidig ENORMT ondt og jeg prøver hele tiden at udsætte det at amme fordi jeg ved hvor ondt det gør. Vil hellere føde end amme.

Hvad gør man lige når man har det sådan?

Brug creme og suttebrikker, og ja amningen gør ondt i starten, sådan er det bare, og du så vil fortsætte eller stoppe bestemmer du selv, jeg bed det i mig dengang og efter ikke så mange dage gjorde det slet ikke ondt mere. og jeg ammede til han var 6 mdr og det var det bedste, for mig. 

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

LevisMor skriver:

Brug creme og suttebrikker, og ja amningen gør ondt i starten, sådan er det bare, og du så vil fortsætte eller stoppe bestemmer du selv, jeg bed det i mig dengang og efter ikke så mange dage gjorde det slet ikke ondt mere. og jeg ammede til han var 6 mdr og det var det bedste, for mig. 

Nej, sådan er det altså ikke bare. Opstart af amning skal ikke gøre ondt, jeg forstår ikke hvem det er der bilder jer det ind. Men synes det er endnu mere synd at det nu er blevet et mantra.

Anmeld

19. juni 2012

Levi&LilysMor

Nej, sådan er det altså ikke bare. Opstart af amning skal ikke gøre ondt, jeg forstår ikke hvem det er der bilder jer det ind. Men synes det er endnu mere synd at det nu er blevet et mantra.

Skrev jeg at det skulle gøre ondt eller hvad ? Nej. Jeg skrev at suttebrikker kunne hjælpe og det ved jeg fordi jeg selv brugte dem.

Hvis man så har så store sår at det bløde osv så synes jeg ikke det er den bedste løsning. men hendes læge ved bedst.

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

LevisMor skriver:

Skrev jeg at det skulle gøre ondt eller hvad ? Nej. Jeg skrev at suttebrikker kunne hjælpe og det ved jeg fordi jeg selv brugte dem.

Hvis man så har så store sår at det bløde osv så synes jeg ikke det er den bedste løsning. men hendes læge ved bedst.

Nej, jeg forventer skam heller ikke at der er nogen der direkte lyver. Men at konstatere at en opstart skal gøre ondt, intet at gøre ved det og man skal bare bide smerten i sig, er heller ikke helt at fortælle sandheden. Som oftest gør opstarten jo ondt fordi vi får elendig vejledning på sygehusene, spen kommer alt for sent og så hører vi alt for meget på løse rygter fra veninder...
Men det nytter bare ikke at vi returnerer den bekymring som ts har, med det mantra der hedder "Det skal gøre ondt - bid det i dig - AM!" Vi bliver nødt til at sætte vores egne erfaringer til side og bare øse af det hav af informationer som vi har samlet os sammen, fordi vi har været igennem det før

Anmeld

19. juni 2012

lenemor77

Som alle andre skriver, gør det der er bedst for jer.

Jeg har aldrig ammet - gjorde et halvhjertet forsøg da jeg havde født - men kunne mærke, at det var ikke lige mig.

Det gode ved flasken er, at far kan deltage - og tage over.... Det giver en utrolig frihed for dig som mor. Du kan godt tage afsted med en veninde - uden at have konstant dårlig samvittighed. For faren er der jo - eller måske en mormor??

Pak den dårlige samvittighed væk - og nyd at du har et glad og mæt barn...

Anmeld

19. juni 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hej alle.
Jeg har født og amningen kørte ret godt indtil der ikke var mere råmælk.. Vi har derfor været nødt til at gi noget mme, da lillefisen var sulten jo.
Nu er mælken løbet til, og jeg føler virkelig inderligt ikke at jeg har lyst til at amme.
Mine vorter er sat til med sår, så det gør samtidig ENORMT ondt og jeg prøver hele tiden at udsætte det at amme fordi jeg ved hvor ondt det gør. Vil hellere føde end amme.

det er ikke sikkert at du SKAL have en pille for at stoppe din mælk min stoppede af sig selv den dag jeg gav flaske istedet for fordi jeg simpelthen rent psykisk var i så stort et underskud at kroppen automatisk stoppede jeg startede på nan pro eller også var det nan ha - ihvertfald var det, det arveste l*&t jeg nogensinde har gjort.. det smagte grimt og hans lort stank af helveds til.. skiftede direkte over på hipp og 7,9,13 han har været PERFEKT med mave og alt sidden.. Kender INGEN der har været 100% tilfredse med mme før de er skiftet på hipp også er hipp jo også økologisk og jeg synes godt man må tænke lidt i de baner når de skal spise så meget af det

Anmeld

19. juni 2012

anynom

Anonym skriver:

Hej alle.

Da jeg stoppede med at amme (efter 5 uger med en skrigende baby, 0 søvn, mange tårer og lysten til at skride fra det hele) stoppede jeg fra den ene dag til den anden, Isabel fik NAN (vi skiftede til syrnet Allomin da hun var omkring 4 måneder fordi hun blev forstoppet af noget andet) og efter en uge havde jeg ikke mere mælk. Jeg var kun nødt til at malke ud en enkelt gang.

Anmeld

19. juni 2012

anynom

HeXeri skriver:

Hvis amningen gør ondt er det netop IKKE naturligt - så er det grundet forkert sutteteknik eller andre ting. Amning skal ikke gøre ondt!

Anmeld

19. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej alle.

Det er bare at tage beslutningen, hvis du har det skidt med det, så lad være.

Ring til lægen og få pillerene, vær opmærksom på at det er helt normalt at det kan gøre ondt til mælken er væk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.