At hækle et tæppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Det er den man skal bruge ved uglerne det bliver ikke særlig pænt. Når jeg kommer dertil i den næste springer jeg een over i stedet for.

Jeg kan ikke huske særlig  meget om at strikke, så det kan jeg ikke sige noget om Men det er det man gør cved hækling. Du kan da ikke lave en stangmaske som det første - det er da ikke muligt.

Jo, det kan du sagtens, såfremt det er på mere end 1. omgang/række... det eneste du skal bruge for at kunne lave en stangmaske, er jo i bund og grund en gammel maske at stikke ned i  

Og jeg kan også sagtens finde på det, for tiden gør jeg det dog ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

chas12

Nettemor skriver:

luftmasker

Okay så skal jeg lige se om jeg forstår det rigtigt. Idet jeg nu vil lave det med fastmasker så starter jeg med at lave f.eks 50 luftmasker + 1 ekstra luftmaske. så vender jeg det og laver igen 50 luftmasker, skal jeg så vende det igen og lave en lufmaske og køre videre eller skal jeg lave luftmasken inden jeg vender det?? Hvis jeg altså har forstået hvad du mener

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

mariamiss6 skriver:

Jo, det kan du sagtens, såfremt det er på mere end 1. omgang/række... det eneste du skal bruge for at kunne lave en stangmaske, er jo i bund og grund en gammel maske at stikke ned i  

Og jeg kan også sagtens finde på det, for tiden gør jeg det dog ikke

Det har jeg prøvet før, da jeg var nybegynder, og det så helt forkert ud. Det blev virkelig ikke pænt  Så jeg holder mig bestemmt til luftmaskerne!

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Det har jeg prøvet før, da jeg var nybegynder, og det så helt forkert ud. Det blev virkelig ikke pænt  Så jeg holder mig bestemmt til luftmaskerne!

Hehe  

Jeg så lige, at en af de opskrifter jeg ville lægge idn i den nye tråd, opsamlingsråden, slet ikke var lagt på min blog  Det er jo nærmest en katastrofe, så det skal jeg lige have taget mig sammen til... Faktisk havde jeg slet ikke fået den skrevet ned til mig selv, så jeg måtte ind i en gammel hækletråd og finde den frem lol...

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

Okay så skal jeg lige se om jeg forstår det rigtigt. Idet jeg nu vil lave det med fastmasker så starter jeg med at lave f.eks 50 luftmasker + 1 ekstra luftmaske. så vender jeg det og laver igen 50 luftmasker, skal jeg så vende det igen og lave en lufmaske og køre videre eller skal jeg lave luftmasken inden jeg vender det?? Hvis jeg altså har forstået hvad du mener

Du skal lave den ekstra luftmaske inden du vender Det er pænest, men i bund og grund betyder det ikke det store, blot du husker den sidst eller først

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

mariamiss6 skriver:

Hehe  

Jeg så lige, at en af de opskrifter jeg ville lægge idn i den nye tråd, opsamlingsråden, slet ikke var lagt på min blog  Det er jo nærmest en katastrofe, så det skal jeg lige have taget mig sammen til... Faktisk havde jeg slet ikke fået den skrevet ned til mig selv, så jeg måtte ind i en gammel hækletråd og finde den frem lol...

haha, men så længe det hele gik

jeg vil bestemt smide nogle flere opskrifter ind

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

haha, men så længe det hele gik

jeg vil bestemt smide nogle flere opskrifter ind

God idé... Jeg synes at de dersens opsamlingstråde er lækre... Både fordi de viser hvad andre mennesker bruger tid på at fordybe sig i, og vise frem i sit hjem, men også fordi der jo så ligesom er samling på en masse afprøvede ting

Anmeld

17. juni 2012

chas12

mariamiss6 skriver:

Du skal lave den ekstra luftmaske inden du vender Det er pænest, men i bund og grund betyder det ikke det store, blot du husker den sidst eller først

Ahh okay super! Så tror jeg næsten jeg er med.. Så når jeg så har lavet en luftmaske vender jeg stykket og så stikker jeg pinden ind i første hele maske og laver en fastmaske?? (undskyld sproget men ved jo ikke hvad man kalder det )

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

mariamiss6 skriver:

God idé... Jeg synes at de dersens opsamlingstråde er lækre... Både fordi de viser hvad andre mennesker bruger tid på at fordybe sig i, og vise frem i sit hjem, men også fordi der jo så ligesom er samling på en masse afprøvede ting

Ja, helt sikkert! nu ser de bamser i lægger ind ret store ud, så det kan være at jeg forsøger. Jeg HADER at hækle alle de små dyr. Det er forfærdeligt. 

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

Ahh okay super! Så tror jeg næsten jeg er med.. Så når jeg så har lavet en luftmaske vender jeg stykket og så stikker jeg pinden ind i første hele maske og laver en fastmaske?? (undskyld sproget men ved jo ikke hvad man kalder det )

nej du skal bare hækle videre fra den luftmaske du vender på. Altså, du skal ikke tage hæklenålen ud af den "ekstra" maske (vendemasken). Du skal bare dreje arbejdet rundt, så du kan starte hvor du sluttede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.