At hækle et tæppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

Nååå, på DEN måde! yes yes - det var det jeg mente med at hun i første omgang laver det antal luftmasker hun skal bruge til breden, og så tre ekstre, som den første (det var da det var stangmasker) men ja, det er det samme vi mener 

Nåh Jamen det var bare for at jeg var sikker på at hun var med på at det skulle laves i slutningen af hver række Gør du ikke også det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Dinna88

mariamiss6 skriver:

Jeg tror det er i stedet for at starte en omgang med 3 luftmasker. Altså, så slutter hun med 1 luftmaske, og går direkte til en rigtig stangmaske, i først maske...

I hvert fald forstår jeg nu - og det gør jeg også Eller, altså, jeg starter jo så omgangene med det antal luftmasker tilsvarende den maske jeg arbejder med

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Nåh Jamen det var bare for at jeg var sikker på at hun var med på at det skulle laves i slutningen af hver række Gør du ikke også det?

nej, jeg gør det i starten af hver række Laver jeg standmasker starter jeg hver række med tre luftmasker, fastmasker så starter jeg hver omgang med en luftmaske osv

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

nej, jeg gør det i starten af hver række Laver jeg standmasker starter jeg hver række med tre luftmasker, fastmasker så starter jeg hver omgang med en luftmaske osv

Ejjjj så bliver det jo heeeeelt forkert

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

haha, undskyyyyyyyyyyyyld Men jeg har aldrig læst en opskrift, hvor det var lavet på den måde. Men okay, på uglerne der, skal man hækle to masker sammen på en måde jeg ikke er stødt på før. Der er altid plads til nye udfordringer

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

haha, undskyyyyyyyyyyyyld Men jeg har aldrig læst en opskrift, hvor det var lavet på den måde. Men okay, på uglerne der, skal man hækle to masker sammen på en måde jeg ikke er stødt på før. Der er altid plads til nye udfordringer

Der stod det til starten eller? Jamen jeg tænker at det er vel begrænset for hvor mange måder man kan tage ind på ? eller hvad?

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

, det er rigtig nok. Når man skal starte fra en ende af, og man starter med stangmasker, så skal man først lave 3 luftmasker (altså i en kæde) for at "nå op i den rigtige højde".  

Når du vender på halve stangmasker, erstatter man den første, på en række, eller startende omgang, med 2 lufmasker.

Og en fastmaskevending gøres med 1 luftmaske. 

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

, det er rigtig nok. Når man skal starte fra en ende af, og man starter med stangmasker, så skal man først lave 3 luftmasker (altså i en kæde) for at "nå op i den rigtige højde".  

Når du vender på halve stangmasker, erstatter man den første, på en række, eller startende omgang, med 2 lufmasker.

Og en fastmaskevending gøres med 1 luftmaske. 

Det var ironi

Men man erstatter vel ikke den først fm? Man laver vel bare en lm som ekstra?

Anmeld

17. juni 2012

Levi&LilysMor

chas12 skriver:

Hej

Er der nogle der har lidt forstand på hækling?
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at kaste mig ud i et projekt når jeg skal på barsel, og har fundet dette søde tæppe fra Sebra:

http://www.minimums.dk/product.asp?product=6536

Til jer der har forstand på det, er det så svært at hækle sådan et tæppe når man aldrig har hæklet før?
Håber der er nogle der kan hjælpe lidt

Jeg er selv igang med et andet tæppe til min søn, men ja det er svært at hækle når du ikke ved hvad forkortelserne betyder osv. Så hvis du kender en som kan hjælpe dig lidt igang så du forstår det som står i opskriften kan du selv gå videre bagefter, jeg fik hjælp til den første fikant jeg lavede og nu laver jeg det hele selv uden hjælp

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Der stod det til starten eller? Jamen jeg tænker at det er vel begrænset for hvor mange måder man kan tage ind på ? eller hvad?

Bare lige for at svare på det andet - jo, den ene luftmaske erstatter en fastmaske

Du kan jo både springe over og så kan du gøre det jeg gør ved uglerne. Så ved jeg ikke om du kan gøre andet. Min mor er garvet hvad angår hækling og har gjort det i..... det ved jeg ikke.. 40 år? Men hun har aldrig set den måde hvorpå man skal gøre det ved uglerne  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.