At hækle et tæppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

Bare lige for at svare på det andet - jo, den ene luftmaske erstatter en fastmaske

Du kan jo både springe over og så kan du gøre det jeg gør ved uglerne. Så ved jeg ikke om du kan gøre andet. Min mor er garvet hvad angår hækling og har gjort det i..... det ved jeg ikke.. 40 år? Men hun har aldrig set den måde hvorpå man skal gøre det ved uglerne  

Jeg tager ind ved at stikke igennem 2 masker inden jeg slår om (gav det mening?

Hmm jeg den opskrift jeg har hvor jeg skulle strikke rækker skulle man ikke erstatte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Det var ironi

Men man erstatter vel ikke den først fm? Man laver vel bare en lm som ekstra?

Jo, hvis du har hæklet en række ud, og skal vende arbejdet, så skal du faktisk lave 3 luftmasker, såfremt det er stangmasker du arbejder med. Altså ikke 1, men 3.... Og de 3 gælder for 1 stangmaske.... 

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Hmm jeg den opskrift jeg har hvor jeg skulle strikke rækker skulle man ikke erstatte..

Det er den man skal bruge ved uglerne det bliver ikke særlig pænt. Når jeg kommer dertil i den næste springer jeg een over i stedet for.

Jeg kan ikke huske særlig  meget om at strikke, så det kan jeg ikke sige noget om Men det er det man gør cved hækling. Du kan da ikke lave en stangmaske som det første - det er da ikke muligt.

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

Nettemor skriver:

Når jeg tager ind (ved fastmasker) stikker jeg igennem, slår om, trækker tilbage, stikker igennem næste, slår om, trækker tilbage, slår om, trækker hele vejen igennem...

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Når jeg tager ind (ved fastmasker) stikker jeg igennem, slår om, trækker tilbage, stikker igennem næste, slår om, trækker tilbage, slår om, trækker hele vejen igennem...

Også sådan jeg gør Det var det jeg mente..

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

Det er den man skal bruge ved uglerne det bliver ikke særlig pænt. Når jeg kommer dertil i den næste springer jeg een over i stedet for.

Jeg kan ikke huske særlig  meget om at strikke, så det kan jeg ikke sige noget om Men det er det man gør cved hækling. Du kan da ikke lave en stangmaske som det første - det er da ikke muligt.

Mente hækle Hmm så har jeg nok misforstået det.. Men jeg kunne godt få det til

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

mariamiss6 skriver:

Jo, hvis du har hæklet en række ud, og skal vende arbejdet, så skal du faktisk lave 3 luftmasker, såfremt det er stangmasker du arbejder med. Altså ikke 1, men 3.... Og de 3 gælder for 1 stangmaske.... 

Okay så gør jeg det nok forkert.. Det er nemlig ikke sådan jeg har lært det. .

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Mente hækle Hmm så har jeg nok misforstået det.. Men jeg kunne godt få det til

Nååå Kan jeg ikke se et billede af det?

Anmeld

17. juni 2012

chas12

Nettemor skriver:

Undskuld jeg blander mig Jeg vil bare lige sige at du skal huske at lave en lm når du vender arbejdet Ved ikke om du fik det med dig?

lm?? det skal jeg vidst lige have uddybet.. men det tror jeg ikke for det siger mig ikke noget

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

chas12 skriver:

lm?? det skal jeg vidst lige have uddybet.. men det tror jeg ikke for det siger mig ikke noget

luftmasker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.