At hækle et tæppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

chas12

Dinna88 skriver:

Jaaa, det er da fedt. Og det er så afslappende at hækle. Jeg er igang med disse  http://www.hendesverden.dk/handarbejde/hakling/Haklet-ugle/

nej puha det ser svært ud!! men de er godt nok søde
kunne være fedt hvis jeg kunne lære sådan rigtig at hækle eller et eller andet sjovt! Det er så hyggeligt når man er kreativ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Dinna88

chas12 skriver:

nej puha det ser svært ud!! men de er godt nok søde
kunne være fedt hvis jeg kunne lære sådan rigtig at hækle eller et eller andet sjovt! Det er så hyggeligt når man er kreativ

det er slet ikke svært, man hækler bare rundt og rundt Men hornene drillede mig, men jeg er dårlig til sådan noget småt noget! Det skal nok komme - når først du kan maskerne og de små tricks, så kører det bare. Det er så suverænt nemt at hækle!

Anmeld

17. juni 2012

chas12

Dinna88 skriver:

det er slet ikke svært, man hækler bare rundt og rundt Men hornene drillede mig, men jeg er dårlig til sådan noget småt noget! Det skal nok komme - når først du kan maskerne og de små tricks, så kører det bare. Det er så suverænt nemt at hækle!

Lad mig starte på tæppet og lad os så snakkes ved om det så også er så nemt Men nej når man lige har det i hænderne er det sikkert slet ikke så svært! Jeg ser helt frem til at komme i gang, hvis det da bare ikke driller for så har jeg tendens til bare at smide det væk!!

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

chas12 skriver:

Lad mig starte på tæppet og lad os så snakkes ved om det så også er så nemt Men nej når man lige har det i hænderne er det sikkert slet ikke så svært! Jeg ser helt frem til at komme i gang, hvis det da bare ikke driller for så har jeg tendens til bare at smide det væk!!

hehe Ej, jeg var også frustreret i starten. Det ville bare ikke funke. men når man så har det - så kan man lave alt!

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

chas12 skriver:

Undskuld jeg blander mig Jeg vil bare lige sige at du skal huske at lave en lm når du vender arbejdet Ved ikke om du fik det med dig?

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Undskuld jeg blander mig Jeg vil bare lige sige at du skal huske at lave en lm når du vender arbejdet Ved ikke om du fik det med dig?

Hvor vil du placere den luftmaske? Efter den sidste stangmaske? Eller hvordan? Det har jeg nemlig aldrig gjort, så er lige nysgerrig 

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

Uhh du er der tit når det gælder om at være kreativ - det sætter jeg pris på Rigtig fint tæppe du laver men jeg må vidst hellere holde mig til den enkelte.. hehe

Og tak for linkene Hvilken maske tænker du vil være nemmest - og hvilken maske vil se pænest ud til sådan et tæppe?

Fastmasker laver det tætteste du kan komme til, når det gælder hækling. 

Halve stangmasker tror jeg vil være pænt. Fast, men ikke totalt lukket....

stangmasker tror jeg også er pænt, men det bliver så ikke helt tæt.

Jeg ville foreslå at lave en firkant, i samme størrelse, af alle 3 slags, så kan du se hvad du synes bedst om Du kan altid pille det op jo

Og hvis du bliver rigtig modig, kan du lave et mænster i stedet for bare at lave det lige op og ned Det er ikke så svært som det ser ud til De fleste mønstre er bare noget med at lave en eller flere af de samme masker som beskrevet ovenfor, og så en gang i mellem springe en over For eksempel, 3 stangmasker i samme. Det giver små vifter, i stedet for bare 1 stangmaske  

Øv dig lidt, og se hvad du synes om

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

Hvor vil du placere den luftmaske? Efter den sidste stangmaske? Eller hvordan? Det har jeg nemlig aldrig gjort, så er lige nysgerrig 

Ja altså ligesom når du laver 3 ekstra første gang. Så skal du gøre det hver gang. 3 ved stangmasker og 1 ved fast masker. Det siger min svigermor Når man laver de vende masker skulle det være meget nemmere at få en pæn lige kant.. Så når du kommer til vejs ende så laver du en lm (eller 3 eller hvad der nu passer til de masker du laver) og så vender du arbejdet og fortsætter som før i den fm eller stg du lavede før Giver det mening? Prøv det af om det er rigtig

Anmeld

17. juni 2012

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Jeg tror det er i stedet for at starte en omgang med 3 luftmasker. Altså, så slutter hun med 1 luftmaske, og går direkte til en rigtig stangmaske, i først maske...

Anmeld

17. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Ja altså ligesom når du laver 3 ekstra første gang. Så skal du gøre det hver gang. 3 ved stangmasker og 1 ved fast masker. Det siger min svigermor Når man laver de vende masker skulle det være meget nemmere at få en pæn lige kant.. Så når du kommer til vejs ende så laver du en lm (eller 3 eller hvad der nu passer til de masker du laver) og så vender du arbejdet og fortsætter som før i den fm eller stg du lavede før Giver det mening? Prøv det af om det er rigtig

Nååå, på DEN måde! yes yes - det var det jeg mente med at hun i første omgang laver det antal luftmasker hun skal bruge til breden, og så tre ekstre, som den første (det var da det var stangmasker) men ja, det er det samme vi mener 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.