At hækle et tæppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

chas12

mariamiss6 skriver:

nej du skal bare hækle videre fra den luftmaske du vender på. Altså, du skal ikke tage hæklenålen ud af den "ekstra" maske (vendemasken). Du skal bare dreje arbejdet rundt, så du kan starte hvor du sluttede

ja jeg laver den luftmaske og så vender jeg og hækler videre.. Men er vi ikke enige om at jeg stikker hæklenålen ind i den første hele maske efter at have vendt det? Hvis du ser nedsående billede kan det være du kan se hvad jeg mener med første hele maske.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_fast maske.php

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

ja jeg laver den luftmaske og så vender jeg og hækler videre.. Men er vi ikke enige om at jeg stikker hæklenålen ind i den første hele maske efter at have vendt det? Hvis du ser nedsående billede kan det være du kan se hvad jeg mener med første hele maske.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_fast maske.php

Jo jo, så er vi enige, jeg troede du ville slippe den ekstra luftmaske, inden du hæklede videre.... Og det går i hvert fald aldrig godt

Anmeld

17. juni 2012

chas12

mariamiss6 skriver:

Jo jo, så er vi enige, jeg troede du ville slippe den ekstra luftmaske, inden du hæklede videre.... Og det går i hvert fald aldrig godt

Haha nej nej det var ikke planen. om det så sker ved jeg ikke! Men når du nu er i gang med at hjælpe Så fik jeg afvide jeg til slut slutte af med kædemasker og for mig ser det ud som om det er meget bøvlet?!

Anmeld

18. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

Haha nej nej det var ikke planen. om det så sker ved jeg ikke! Men når du nu er i gang med at hjælpe Så fik jeg afvide jeg til slut slutte af med kædemasker og for mig ser det ud som om det er meget bøvlet?!

Du skal afslutte med 1 kædemaske, i næstekommende maske, derefter knækker du din tråd, med en bid tilr est, og trækker hele vejen igennem den løkke som sidder på nålen. så har du låst dit hækletøj

Anmeld

18. juni 2012

chas12

mariamiss6 skriver:

Du skal afslutte med 1 kædemaske, i næstekommende maske, derefter knækker du din tråd, med en bid tilr est, og trækker hele vejen igennem den løkke som sidder på nålen. så har du låst dit hækletøj

hmm det ved jeg ikke helt om jeg forsåtr - men måske Men det er vel også kun til aller sidst jeg skal lave en kædemaske??
Hvad når jeg skifter farve i en række. Skal jeg så lave en luftmaske, vende det og så klippe det gamle garn over, og så bare det nye garn over pegefingeren og hækle videre på normalvis`?

Anmeld

18. juni 2012

Nettemor

Dinna88 skriver:

Nååå Kan jeg ikke se et billede af det?

Har lige hurtigt lavet den her. Prøvede også på din måde men jeg lunge ikke finde ud af det.. Den blev skæv fordi jeg fik færre masker hele tiden selv om jeg i ihærdigt prøvede at undgå det..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. juni 2012

Dinna88

Nettemor skriver:

Har lige hurtigt lavet den her. Prøvede også på din måde men jeg lunge ikke finde ud af det.. Den blev skæv fordi jeg fik færre masker hele tiden selv om jeg i ihærdigt prøvede at undgå det..

Det er ikke skarpt nok til at jeg kan se det /det er nok heller ikke helt tæt på. Men pyt, hvis vi bare fortsætter som vi plejer, så må det jo være fint

Anmeld

18. juni 2012

mariamiss6

chas12 skriver:

hmm det ved jeg ikke helt om jeg forsåtr - men måske Men det er vel også kun til aller sidst jeg skal lave en kædemaske??
Hvad når jeg skifter farve i en række. Skal jeg så lave en luftmaske, vende det og så klippe det gamle garn over, og så bare det nye garn over pegefingeren og hækle videre på normalvis`?

Årh, jeg synes det er svært at forklar hvordan jeg skifter farve midt i et arbejde....

Her er en video Og det er sådan jeg gør selv

http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=131

Og en dansk billedserie, igen samme måde

http://lutteridyl.blogspot.dk/2012/02/vejledning-til-et-skarpt-farveskift-nar.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.