Har haft besøg og shit aldrig igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

MKuhr

Mathias Villads skriver:

Hold nu op, hvor der er nogle der tænker pædagogisk korrekt... WOW en indsigt i har...

Selvfølgelig har drengen ikke noget ansvar, men som menneske handler man forskelligt i situationen...

Og jeg synes sku ærligt, at i har svært ved at sætte jer i andres sted...

Tænker lidt, om i så perfekte mennesker ville reagere pædagogisk korrekt, når i er Graviide, aboteret 4 gange (dermed mega angst for at miste), åbner sit hjem og ind kommer den voldsomme dreng, som ingen konsekvenser får... Gad godt være en flue på væggen og se, om i er så skide perfekte..!!!

Lovede mig selv jeg ikke ville læse flere kommentarer men hold da op.. tusind tak for sin det hjalp meget på humøret og tusind tak fordi du kunne sætte dig i mit sted, sidder helt med tårer i øjnene for det sidste jeg ville var at blive misforstået.

ville bare lige sige tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mrs. skriver:

TAK TIL JER ALLE

NU VIL JEG NYDE RESTEN AF MIN SØNDAG I FRED OG SVARER IKKE PÅ FLERE UNØDVENDIGE BESKYLDNINGER OM HVORDAN JEG HAR KLARET DET!

TAK

Jeg tror, de fleste er "med dig" - og blot pointerer, at det er morens, ikke drengens skyld. 

Dine sidste linjer om bilen kan misforstås, hvis man vil - jeg tog det som sort humor, men selvfølgelig kan det virke provokerende. 

Anmeld

17. juni 2012

fairlady

Kan godt forstå din fustration. Det er svært at vide hvordan man skal håndtere situationen, når man ikke selv har børn.

Derfor synes jeg sagtens at du kan f.eks. sige til din veninde at hun bliver nød til at sige noget til at hendes dreng puffer dig i maven, for du bliver bange og ked, ellers må de tage hjem. Samtidig synes jeg også at det er helt i orden at du siger noget til hendes dreng. Det er dit hjem, det ville jeg også selv  gøre. Synes ikke det er alle ting du bør blande dig i (så som maden) -Men vi kan jo alle være for hurtige på aftrækkeren, især hvis vi er under pres.

Jeg vil ikke irettesætte dig, bare give dig nogle råd.

Anmeld

17. juni 2012

Kløver

Kamulla skriver:

har ikke skrevet hvad jeg ikke havde gjort af delene.. den med maden studsede jeg meget over fordi at det ikke er TS´s job at få ham til at spise maden og om han skulle spise det brød moderen kom med.. det syntes jeg ikke er iorden.. så kan man skumme så meget man ahr lyst til over ungen ikke gider smage og moderen ikke tager "kampen" med sin søn..

self skal hun bede drengen om ikke at slå hende i maven, ødelægge noget derhjemme og om ikke drille hundene.. det havde jeg selv gjort.. men den med maden er jeg dybt uenig i med hvor meget man kan blande sig i andres børn og opdragelse (eller manglen på samme)

Anmeld

17. juni 2012

sne190810

Mrs. skriver:

Aner ikke hvordan han er derhjemme har aldrig set ham før.

jeg spurgte om vi skulle gå en tur eller lave noget for at aktiviterer ham for kunne godt se at han skulle af med en masse energi og prøvede at snakke med ham og virkelig aktiverer ham da han var her i det hans mor fuldstændig ignorerede ham og ikke ville nogen steder.

Ja jeg har også virkelig ondt af ham. og det er så synd hun ikke magter opgaven. han kom til mig og vi hyggede os så et kort øjeblik så skulle han lave ballade igen. og ja aner ikke hvor den tålmodighed kom fra men som sagt det er et barn på tre så hvad var der at gøre. nævnte det med negativ opmærksomhed til hende. men tror ikke hun forstod det.

Jeg er forvirret

Her skriver du at du aldrig har set/mødt drengen før ..

Anmeld

17. juni 2012

sne190810

Mrs. skriver:

holder virkelig af hende og han er sp dejlig en dreng når man kan nå ind til ham, men han begynder at lukke af når man vil snakke med ham. det er jo klart når han ikke ha fået den opmærksomhed før. det er rigtig rigtig synd og ked af det ikke bliver en anden gang. havde hun bare deltaget så havde det ikke været et problem og så havde jeg ikke behøvet sige noget er så ked af det besøg her.

... Men i næste indlæg her indikerer du da lidt at du kender ham?!

Anmeld

17. juni 2012

L&V

Mor og meget mere skriver:

Helt enig. Den hænger på moren og kun hende - drengen er da det største offer i dette. 

Det er helt sikkert og hvis det er hendes måde at være mor på så vil det altid være sådan..

Anmeld

17. juni 2012

isabellasmor

Mrs. skriver:

Det er for sindssygt det her!!
En veninde spurgte om vi skulle noget den her weekend, skulle vi ikke for Michael er på øvelse og jeg er bare hjemme, jamen om hun og hendes 3 årige dreng så måtte komme forbi fra lørdag til søndag, det måtte de selvfølgelig gerne.....

De kommer kl 15:00 i går... det går fint og vi kommer idenfor og sætter os i sofaen.. MEN!! der går ikke længe... så...

Hendes dreng hopper i min sofa, løber rundt om spisebordet og skriger samtidig.. hun undskylder hans opførsel med at fortælle mig at de jo lige har været hjemme hos en af hendes veninder før mig og hun har selv to drenge som så havde hidset ham op.. fint, hun reagerer ikke på hans opførsel..

vi har fået sat myggenet på for nogle tusinde kr, ja det er ikke ligefrem billigt, men vi har en dør ud til teressen med myggenet, den stod han og bankede på, hun sagde INTET! så jeg tog fat i ham efter han havde stået og banket på den flere gange også efter jeg havde advaret ham og sagt stop, så står ungen og griner af mig. fint jeg tager fat i ham og fortæller ham at det ikke er iorden, Hun siger stadig ikke noget.

Han afbrød vores samtale mindst 10 gange på 5 minutter med at han skulle have mere at drikke... uha.. det fik han selvfølgelig, så stiller han sig op foran døren ud til gangen på hundene kan se ham og han banker på ruden MANGE GANGE OG GRINER når jeg beder ham op at stoppe!!! det går op for mig på dette tidspunkt at drengen kommer til at gå mig på nerverne resten af dagen og tænker der at jeg havde lyst til at bede dem om at tage hjem.

Hun fortæller så sin unge at jeg har en baby inde i maven, det tror han ikke på men så går der lidt tid.. så slår man min mave.......... jeg tager hårdt fat i hans arm og siger klart og tydeligt det skal han ikke, hun reagerer stadig ikke og kender vores historier mht aborter osv så det mindste kan pisse mig af hvis det går ud over mit ufødte barn!!! han nåede at slå mig i maven 4 gange i den tid de var her!!

Til aftensmad siger han at han ikke kan lide min mad før han har smagt på den, jeg gider ham ikke mere så jeg holder min kæft, lige indtil han siger at han vil have et brød og hun så giver ham det og han ikke behøver spise det andet, så bliver jeg gal.... jeg tager brøddet fra ham og siger at der ikke er brød før han spiser den mad jeg har lavet, hun ser helt underligt på mig og han begynder at spise, men prøver mig af konstant med at sige: jeg vil kun have to bider, jeg siger: du spiser bare. han skriger og græder og slår når han ikke får sin vilje og hun kan ikke lide at se ham være ked af det siger hun så alt er godt igen så snart han begynder at skabe sig.

I nat brugte hun to timer på at få ham til at sove, kl var 23:15 da jeg var på vej i seng der havde hun været deroppe i en time. jeg kunne ikke holde mig vågen længere og hun kommer ned som jeg er på vej op, og spørger om jeg er på vej i seng, ja kl er mange og jeg plejer ikke at gå så sent i seng.

Hele dagen har hun ikke kunne mærke på mig at det var for meget og at hun skulle ha taget sine ting og sin søn og kørt hjem, jeg var for sød og kunne ikke bede hende om det! hva jeg ikke fatter!! er sur på mig selv over at lade mig selv blive behandlet på den måde.

til morgen varmer jeg brød og sætter på bordet, han skal have chokoladepålæg selvfølgelig, han tager et stykke og putter det i munden, hun beder ham putte det på brødet og gør det for ham da han ignorere hende som han har gjort hele tiden, han skriger og siger at han vil have et stykker mere, gør han i 10 minutter, så tager jeg chokoladen og lægger ud i køleskabet igen og siger at nu får han det slet ikke fordi han opfører sig sådan. han skriger videre så tager jeg al mad fra ham da han hun kan tude. så kigger han på mig og siger han gerne vil have sin mad... så får han den på den betingelse at han spiser det ellers er det slut. han får det og han spiser uden problemer resten af tiden.

færdig med at spise, kan begynder at lege med lyset og han stopper jo ikke når jeg beder ham om det..... uha jeg er færdig der!!!

alle der her ting gentager sig over flere gange og hun gør ingenting udover at komme med tomme trusler om at han bliver sat ud i bilen og hun prøver at få fat i ham når jeg kigger på hende og siger nu er det nok, tag fat i ham... så skriger han: nu er jeg sød, så ER DET HELE ÅBENBART GLEMT IGEN!!! og han fortsætter når hun slipper ham. vi sidder og snakker en times tid hvor han ser tegnefilm og indimellem pisser mig af ved de forskellige ting som er skrevet ovenover, så siger jeg stop, jeg kan ikke mere, nu må i gerne tage hjem.....

Hun pakker deres ting og de står ude i gangen og er klar.. så løber han ind i mig med begge hænder på min mave og griner i det han rammer mig... jeg tager fat i ham, slæber ham ud til deres bil og hun pakker bilen. hun er skide ligeglad hun lader mig styrer det total, hun siger stadig intet efter alle de gange han har ramt min mave bevidst nu. så står vi og snakker og han begynder at sparke til nogle sten vi har liggende udenfor, jeg er ligeglad nu hvis han kommer til skade så er det bare ærgeligt, gid han ville løbe ud på vejen da der kom en bil med høj fart tænker for mig selv... er så træt og så skuffet over det besøg

Sorry det lange indlæg men måtte lige ud med det.

Sys det er trist at du så åbenlyst ikke kan sætte dig ind i drengens sted.. Kan godt forstå du bliver vred over det med maven, det var jeg bestemt selv blevet. Men sådan er børn! Det lyder nærmest som om du bager nag over det denne lille 3-årig dreng har gjort, og det kan jeg slet ikke sætte mig ind i.. Det lyder ikke som om du er vant til børn i den alder, så jeg ville da hvis jeg var dig begynde at forberede mig, nu du er gravid... En del af det lyder som dårlig opdragelse, men meget af det er nok noget du kommer til at opleve selv med dit barn til den tid.. Lad være med at se dette indlæg som negativt, men nærmere som et godt råd... 

Held og lykke med maven 

Anmeld

17. juni 2012

L&V

Mathias Villads skriver:

Hold nu op, hvor der er nogle der tænker pædagogisk korrekt... WOW en indsigt i har...

Selvfølgelig har drengen ikke noget ansvar, men som menneske handler man forskelligt i situationen...

Og jeg synes sku ærligt, at i har svært ved at sætte jer i andres sted...

Tænker lidt, om i så perfekte mennesker ville reagere pædagogisk korrekt, når i er Graviide, aboteret 4 gange (dermed mega angst for at miste), åbner sit hjem og ind kommer den voldsomme dreng, som ingen konsekvenser får... Gad godt være en flue på væggen og se, om i er så skide perfekte..!!!

Lige præcis, man må sku lige komme ned at sin høje hest engang imellem og se ud over alt det fis der

Anmeld

17. juni 2012

Janni.

Mrs. skriver:

Hehe nej jeg er også overrasket over mig selv er ok men ked af situationen og at jeg følte mig så magtesløs og ikke kunne gøre andet end at sige fra konstant, synes jeg ikke er fair.

Kan sørme godt forstå at du føler dig magtesløs.  

Sådan en situation som den du har været i, burde bare ikke opstå. Sad og tænkte på om der er en far inde i billedet? Om det evt altid er ham der styrer opdragelsen? Uanset hvad, så føler jeg virkelig med dig.

Når vi er ude, plejer vi at sætte grænser for vores søn som vi gør herhjemme og siger til folk at hvis han gør noget som de ikke vil have, feks. piller ved noget osv, så må de irettesætte ham. Det er deres hjem og deres grænser. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.