Angående falske profiler!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

ano14316 skriver:

Det der irritere mig mest væk fakere er hele det efterslæb af dårlig stemning og usikkerhed det giver herinde.

At de lyver, må være deres eget problem.

Jeg synes at det er sørgeligt at der sidder nogen mennesker rundt omkring, som må lyve sig til "venner" og opmærksomhed.
Egenetlig har jeg nok mest ondt af personen bag.

Hvem er blevet beskyldt for at være fake? hvis jeg må spørger?

Hvordan finder man ud af at nogen tror man er fake?

- spørger lidt fordi jeg ikke får så mange svar i mine indlæg som jeg "plejer", og har mest tænkt at det er fordi jeg har være lidt på barrikaderne her på det seneste, men måske der ligger andet bag

Det vil jeg give dit helt ret i! Det kan give sindssygt dårlig stemning, som påvirker forummet, og debatterne generelt, meget.

Som du skriver, får jeg nok også blot ondt af personen bag. Altså tænker, at der nok er en grund til løgnene (hvor gode eller dårlige de end må være!)

Jeg ved i hvert fald, at solstrålebørn er blevet beskyldt og jeg mener også at rikkeregnbue blev (tager jeg fejl, Rikke?). Jeg synes også jeg er faldet over nogle andre, jeg ikke lige kan huske. 

De sager jeg tænker på, har nogle konfronteret dem i en debat og beskyldt dem åbentlyst for at være falske. Jeg ved ikke om der foregår ting i det skjulte. Jeg mistænker generelt ikke debatterende folk for at være falske! Jeg undrer mig nok mest over dem som kun har sindssyge og ekstraoridinære historier at fortælle.

Hmmm, ja det skal jeg da ikke kunne sige! Som sagt, kan jeg ikke se hvorfor du f.eks. skulle være fake, og hvad du skulle få ud af det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Laulund87 skriver:

Jeg bliver f.eks gal og harm når nogen lyver deres barn syg!

Min datter måtte genoplives efter fødslen. Jeg så hende gå i kramper og 1 døgn gammel gennemgik hun en stor operation. De første døgn vidste vi ikke om hun ville overleve.

Havde jeg en værste fjende ville jeg aldrig ønske h*n blev udsat for det! Og så at udnytte sådan en historie for at få opmærksonhed.. Det er smagløst og sygt. Kan slet ikke have det.. Derfor bliver jeg gal!

Det er jeg rigtig ked af at læse! Som du selv skriver, er det ikke en situation man ønsker andre at havne i.

Min konklussion er nok, at det oftest bunder sig i de helt dybe følelser. Der er din historie også et "godt" eksempel. For det er noget som sidder så dybt i dig og kan få følelserne helt op og ringe! 

Det er nemlig sindssygt smagsløst at digte sådan nogle tragiske historier, som andre muligvis har relationer til. (Det kan vel følels som en indirekte form for latterliggørelse?!  Jeg tænker bare højt)

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Muhmi skriver:

Jeg tror da ikke at nogle tror du er fake??

Det tror jeg faktisk heller ikke! Jeg kan i hvert fald ikke se grund til det! 

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Bertemor skriver:

For mit vedkommende har det også noget at gøre med at jeg ikke ved hvad disse falske personer vil! Altså jeg aner ik om de sidder og "bruger" de ting jeg fortæller hvis jeg skriver privat med dem.. Det er da SÅ grænseoverskridende at der sidder en man åbner sig for, og så er det bare løgn og latin! 

Jeg er sådan en der lynhurtigt spotter fakere, jeg gør for det meste intet ved det, udover at forhøre mig med andre om de har lagt mærke til noget. Men jeg ku aldrig finde på at udhænge eller konfrontere folk hvis ikke jeg havde konkrete beviser! 

Lige i øjeblikket er der, på et andet babysite som jeg er meget på, en som tydeligvis er fake, men da jeg ikke har håndfaste beviser, gør jeg ikke noget ved det, udover at holde mig fra personen. 

Og det skal lige tilføjes, at alle de gange jeg har haft mistanke, der har jeg haft ret! 

Den vinkel kan jeg godt følge. Som jeg skrev til en anden, kan jeg forestille mig, at man føler sig en smule blottet. At man deler noget privat og intet får igen. Det er nemlig grænseoverskridende.

Det er måske også derfor, at jeg ikke selv deler helt private følelser med fremmede. Jeg ville nemlig føle mig blottet. Sådanne ting deler jeg først med mennesker jeg har mødt og hilst på i den virkelige verden.

Jeg synes det er rigtig fint af dig, ikke bare at fyre beskyldninger igennem luften. For det gør kun tingene værre. (og det er synd hvis det vækker mistanke hos alle andre, hvis der ikke er hold i det) Tag den i stedet med staff eller personen selv!  

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Laulund87 skriver:

Fuldstændig uden omtanke! Men det besidder de slet ikke når de kan finde på sådan noget..

Nu fik jeg lige hidset mig selv op, det går ikke når man er på vej i seng

Lige præcis min pointe! Jeg tror desværre ikke disse mennesker tænker længere end dem selv og deres egne behov.

Det går ikke! Må hellere sende positive tanker retur! 

Anmeld

16. juni 2012

Fenja09

Ka+Ma=Be skriver:

Godaften de damer 

Jeg synes der har været en del røre omkring falske profiler her på det sidste. Og jeg har da også bemærket, at det kan få manges pis helt i kog!

Men hvorfor?

Selvfølgelig er det irriterende at bruge tid og energi på at hjælpe, rådgive og lytte til mennesker som lyver, men hvorfor tage sig af dem? Hvad er det, der gør at "i" beskylder andre for at være fake?

Jeg er nok bare en af dem der er lidt ligeglad Jeg kan ikke se hvad personen får ud af det. Jeg kan heller ikke se hvorfor jeg skulle beskylde andre for at være falske - for hvorfor skulle de være det? Kan i følge, hvad jeg mener?

I bund og grund rager det mig nok om folk er hvem de udgiver sig for at være, og det rager mig egentlig også, om folk tror at jeg er fake! hehe.

Kram fra en undrende Katja 

Jeg bliver ikke irriteret over, at have skrevet til en som er fake, men forstår nu godt de personer som opnår et tættere forhold og så derefter finder ud af at alt personen har skrevet er løgn og latin.

Noget der måske irritere mig mere er de personer som IKKE er fake og hvor man bruger rigtig meget tid og energi på at skrive, og formulere sig ordentligt - som et svar/kommentar på det TS har spurgt om. Ikke at jeg tager det med i seng om aftenen og ligger og ruger over det, men synes ofte at folk herinde har svært ved lige at smide en kommentar tilbage. Medmindre et "tak for svar" eller " ok, lyder super" kan gøre det.

/Fenja

Anmeld

17. juni 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Jeg bliver ikke irriteret over, at have skrevet til en som er fake, men forstår nu godt de personer som opnår et tættere forhold og så derefter finder ud af at alt personen har skrevet er løgn og latin.

Noget der måske irritere mig mere er de personer som IKKE er fake og hvor man bruger rigtig meget tid og energi på at skrive, og formulere sig ordentligt - som et svar/kommentar på det TS har spurgt om. Ikke at jeg tager det med i seng om aftenen og ligger og ruger over det, men synes ofte at folk herinde har svært ved lige at smide en kommentar tilbage. Medmindre et "tak for svar" eller " ok, lyder super" kan gøre det.

/Fenja

Det er faktisk en debat jeg tit har tænkt på og overvejet at tage op! (selvom den vist er blevet lidt nogle gange?!)

Jeg tror det er meget forskelligt under hvilke forudsætninger folk debatterer og hvad folk bruger debatterne til. Jeg opretter oftest, hvis jeg føler jeg har noget at snakke om. Og jeg bestræber mig da også på at svare så godt som alle.

Jeg synes dog det er ambivalent, hvis et svar ikke altid kan få en dybere respons tilbage. Nogle svar er meget gennemgående, og nogle gange føler jeg også at man svarer af ren pli, fordi "det skal man jo". Forstår du hvad jeg mener?

Jeg synes det burde være ok at selektere i sine respons, men det er altid med dårlig samvittighed, når der er nogen jeg ikke får svaret!  (Det sker specielt i tråde med mere respons end regnet med)

Men det er jo også en helt anden samtale

Anmeld

17. juni 2012

Fenja09

Ka+Ma=Be skriver:

Det er faktisk en debat jeg tit har tænkt på og overvejet at tage op! (selvom den vist er blevet lidt nogle gange?!)

Jeg tror det er meget forskelligt under hvilke forudsætninger folk debatterer og hvad folk bruger debatterne til. Jeg opretter oftest, hvis jeg føler jeg har noget at snakke om. Og jeg bestræber mig da også på at svare så godt som alle.

Jeg synes dog det er ambivalent, hvis et svar ikke altid kan få en dybere respons tilbage. Nogle svar er meget gennemgående, og nogle gange føler jeg også at man svarer af ren pli, fordi "det skal man jo". Forstår du hvad jeg mener?

Jeg synes det burde være ok at selektere i sine respons, men det er altid med dårlig samvittighed, når der er nogen jeg ikke får svaret!  (Det sker specielt i tråde med mere respons end regnet med)

Men det er jo også en helt anden samtale

Måske formulerede jeg mig ikke helt godt nok  jeg mener bestemt ikke, at man SKAL svare alle der giver respons i en tråd, men jeg synes godt, at man lige kan se om svaret er noget personen har brugt meget tid på eller at personen har delt meget ud af sig selv og sine erfaringer.

Det betyder ikke noget for mig, hvis jeg f.eks bare svare " ja jeg synes klart bedst om navnet Mathilde", så forventer jeg ikke ts skriver "ok fint tak for det - hvorfor, hvad og hvordan" hehe  eller en længere tekst om amning eller noget i den dur, men synes at når det er personlige/private ting man vælger at skrive om, så kan ts da godt lige smide en kommentar, bare et "tak for dit input".

Og ja, ved godt at amning for nogen også er privat, men tænker f.eks på sygdom, følelseslivet osv.

Tilbage til fakerne hehe

Anmeld

17. juni 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Måske formulerede jeg mig ikke helt godt nok  jeg mener bestemt ikke, at man SKAL svare alle der giver respons i en tråd, men jeg synes godt, at man lige kan se om svaret er noget personen har brugt meget tid på eller at personen har delt meget ud af sig selv og sine erfaringer.

Det betyder ikke noget for mig, hvis jeg f.eks bare svare " ja jeg synes klart bedst om navnet Mathilde", så forventer jeg ikke ts skriver "ok fint tak for det - hvorfor, hvad og hvordan" hehe  eller en længere tekst om amning eller noget i den dur, men synes at når det er personlige/private ting man vælger at skrive om, så kan ts da godt lige smide en kommentar, bare et "tak for dit input".

Og ja, ved godt at amning for nogen også er privat, men tænker f.eks på sygdom, følelseslivet osv.

Tilbage til fakerne hehe

Jeg forstår godt hvad du mener! Men jeg tror at nogle forventer svar til ALT. Og jeg føler også at jeg skal svare alt Selvom nogle svar, som du skriver, ikke helt har nogen grund til respons. Noget ligger ligesom implicit.

Jeg synes bestemt også at man har "fortjent" respons, når man har lagt energi i et svar  

Ja fakerne... Dem er der vist ikke så meget mere at sige om!  

Anmeld

17. juni 2012

Fenja09

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener! Men jeg tror at nogle forventer svar til ALT. Og jeg føler også at jeg skal svare alt Selvom nogle svar, som du skriver, ikke helt har nogen grund til respons. Noget ligger ligesom implicit.

Jeg synes bestemt også at man har "fortjent" respons, når man har lagt energi i et svar  

Ja fakerne... Dem er der vist ikke så meget mere at sige om!  

Ja, de fleste kan da skrive et "tak" og det er vel ikke for meget forlangt, hvis man har brugt sin energi på at skrive et privat/personligt og velformulerende svar

Næ...det er jo så nemt idag, man kan være lige den man ønske at være på nettet. Og jeg tror ikke, at de alle sammen har det skidt, nogle har det måske bare sjovt på andres bekostning. Der findes mange mærkelige mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.