Angående falske profiler!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Fordi man involverer sig personligt. For længe siden var der den unge pige, som flere herinde havde mødt.. Jeg skrev med hende og var venner med hende over facebook. Vi havde termin med en dags mellemrum, og vi snakkede sammen HVER dag om tanker, forventninger, symptomer.. Hvilke ting vi ville købe til den lille, osv. Vi blev faktisk ret nære og delte mange følelser. Og så kom det så frem, at hun ikke var gravid - Hun havde faket det for at være en del af fællesskabet. Så kan du TRO, at det betyder noget, fordi man har udviklet et venskab med vedkommende, fortalt personlige ting osv. - Så ikke alle kan være så ligeglade som dig

Som jeg er lidt inde på, kan jeg godt sætte mig ind i, at det kan handle om personlig indvolverng! Det har jeg fuld forståelse for. Jeg ville også føle mig snydt, hvis jeg havde invisteret så meget tid i et menneske.

Det jeg ikke forstår, at den store interesse i fakere her inde. Den måde som nogle bliver beskyldt på, uden at der er hold i det. Det er nok det som undrer mig mest! 

Men jeg er jo i sidste ende også sundhedsfaglig og dybt arbejdsskadet - for jeg tænker nok mest på den person, som en der enten er ensom, forstyrret eller på anden måde kunne bruge en skulder at læne sig op ad! Nogle kommer bare ud i ekstremerne før de får hjælp.

Forstå mig ret, det retfærdiggører selvfølgelig ikke deres adfærd, men jeg har nok en smule forståelse trods alt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

rikkeregnbue skriver:

Ja for f*nden  Tænk hvis jeg bare var den der arrogante snob, som ingen kunne lide

Puh, det ville vi ikke kunne ha'! hehe 

Så ville du nok heller ikke få så mange svar i sidste ende

Anmeld

16. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Ka+Ma=Be skriver:

Puh, det ville vi ikke kunne ha'! hehe 

Så ville du nok heller ikke få så mange svar i sidste ende

Haha, det tror jeg heller ikke

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Muhmi skriver:

Jeg synes det er voldirriterende at bruge tid og ressourcer på at hjælpe en fakeprofil... Og jeg synes at det er grov udnyttelse af folk som faktisk har rigtige problemer som lægger deres følelser i deres svar fordi de har en ligende historie, ud over det så kan jeg heller ikke forstå at folk vælger at bruge deres tid på at opdigte historier som de ikke kan holde styr på...

Tænker du, at det er fordi man "blotter" sig selv? Altså at man giver lidt af sig selv, til en som ikke giver tilsvarende tilbage?

Jeg prøver blot at forstå, i hvilket led irritationen opstår Om hvorfor det er irriterende at bruge tid på disse mennesker.

men igen, så har jeg ikke selv oplevet det, så det er også svært at sætte sig ordenligt ind i.

Jeg tror desværre ofte det er ensomme/forstyrrede mennesker som hier efter opmærksomhed eller en fællesskabsfølelse af en eller anden form.

Anmeld

16. juni 2012

Frøken J.

Ka+Ma=Be skriver:

Som jeg er lidt inde på, kan jeg godt sætte mig ind i, at det kan handle om personlig indvolverng! Det har jeg fuld forståelse for. Jeg ville også føle mig snydt, hvis jeg havde invisteret så meget tid i et menneske.

Det jeg ikke forstår, at den store interesse i fakere her inde. Den måde som nogle bliver beskyldt på, uden at der er hold i det. Det er nok det som undrer mig mest! 

Men jeg er jo i sidste ende også sundhedsfaglig og dybt arbejdsskadet - for jeg tænker nok mest på den person, som en der enten er ensom, forstyrret eller på anden måde kunne bruge en skulder at læne sig op ad! Nogle kommer bare ud i ekstremerne før de får hjælp.

Forstå mig ret, det retfærdiggører selvfølgelig ikke deres adfærd, men jeg har nok en smule forståelse trods alt.

Jeg har ingen forståelse - Og jeg læser psykologi Der er så mange måder at finde output, jeg har selv været derude. Man behøver ikke udnytte andre mennesker. Det synes jeg er smagløst uanset hvor ensom man er. Igen: Jeg HAR været så ensom, jeg kunne ikke drømme om at fake en profil.

Jeg kan godt forstå folk begynder at blive paranoide - Der har været SÅ mange fake på det seneste, og folk vil jo gerne undgå fejlagtigt at involvere sig personligt med en faker, og derfor er folk nok på vagt

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Solstrålebørn skriver:

Det er faktisk ikke rart at blive beskyldt for at være fake!!! 

Jeg opdager aldrig når der er nogle fake profiler - Bruger heller ikke tid på det... Det orker jeg ikke... 

Det er groft når de begynder at stjæle andres billeder!

Jeg så godt, at du også blev beskyldt - på trods af, at de fleste af os har luret hvem du er!  

Men hvorfor er det "ubehageligt"? Hvorfor er det vigtigt for dig, at folk tror på, at du er den du udgiver dig for?

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Jeg synes det er voldirriterende at bruge tid og ressourcer på at hjælpe en fakeprofil... Og jeg synes at det er grov udnyttelse af folk som faktisk har rigtige problemer som lægger deres følelser i deres svar fordi de har en ligende historie, ud over det så kan jeg heller ikke forstå at folk vælger at bruge deres tid på at opdigte historier som de ikke kan holde styr på...

Helt enig.. Jeg har brugt super meget tid på at svare nogle herinde.. Og så var de falske.. Det kan være en smule belastende.. !!

Anmeld

16. juni 2012

Muhmi

Ka+Ma=Be skriver:

Tænker du, at det er fordi man "blotter" sig selv? Altså at man giver lidt af sig selv, til en som ikke giver tilsvarende tilbage?

Jeg prøver blot at forstå, i hvilket led irritationen opstår Om hvorfor det er irriterende at bruge tid på disse mennesker.

men igen, så har jeg ikke selv oplevet det, så det er også svært at sætte sig ordenligt ind i.

Jeg tror desværre ofte det er ensomme/forstyrrede mennesker som hier efter opmærksomhed eller en fællesskabsfølelse af en eller anden form.

Ikke så meget det at man blotter sig eller sine følelser, men at man bruger tid på at få sin empati helt op og køre og ellers følger med, med tårer, triste miner og tanker omkring denne person som udgiver sig for at have åh så tragisk en historie.. Jeg ville da også blive sur over hvis de hver dag i BT eller Se og Hør, eller hvad de nu end hedder, skrev én usand historie som man ellers sad og brugte sin tid på at læse og og evt. støtte op omkring...

Jeg har på et tidspunkt tilbudt en fakeprofil husly og beskyttelse, fordi hun skulle væk fra sin eks-kæreste, jeg sad og brugte en hel time eller mere på at skrive et brev til hende om det jeg havde oplevet med MIN eks-kæreste fordi min historie mindede så meget om hendes... 

Jeg blev rigtig skuffet og ked af det da jeg fandt ud af at jeg havde lagt så meget i det, fordi, jamen jeg havde jo sådan set ikke lagt noget i noget... Det eneste jeg havde gjort var at have omtanke for et menneske der løj mig "direkte" op i ansigtet og det var ikke sjovt at blive udnyttet på den måde...

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Jeg har ingen forståelse - Og jeg læser psykologi Der er så mange måder at finde output, jeg har selv været derude. Man behøver ikke udnytte andre mennesker. Det synes jeg er smagløst uanset hvor ensom man er. Igen: Jeg HAR været så ensom, jeg kunne ikke drømme om at fake en profil.

Jeg kan godt forstå folk begynder at blive paranoide - Der har været SÅ mange fake på det seneste, og folk vil jo gerne undgå fejlagtigt at involvere sig personligt med en faker, og derfor er folk nok på vagt

Der er mange "mærkelige" grunde til, at folk ter sig sådan. Jeg har det nok med at tænke, at de selv har problemer og "brug for hjælp". Jeg tror ikke altid, at de (for rigtig at generalisere) tænker længere end deres egen næse. Og i sidste ende er det nok ikke for at gøre andre ondt, men for at tilfredsstille deres eget behov.

Ja det har været en del fakere! Med nogle ret så vilde historier. Dem vælger jeg generelt bare at ignorere.

Forskellen for mig ligger nok i, at der skal noget til før jeg involverer mig! Jeg giver lidt og venter på at få igen - hvis man da kan sige det sådan.

Jeg tror først at jeg ville mærke det, hvis jeg oplevede noget lignende dig.

Anmeld

16. juni 2012

Ka+Ma=Be

AalborgPigen skriver:

Helt enig.. Jeg har brugt super meget tid på at svare nogle herinde.. Og så var de falske.. Det kan være en smule belastende.. !!

Er det fordi, du føler, at din hjælp går tabt? Eller hvad tænker du om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.