Bliver I siddende ved bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Sabina

MorDk skriver:

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

( Altså virkelig..... lang tid vi snakker over 1½ time...)

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Det er forskelligt.

Oliver kan også godt være lidt længe om at spise. Jeg venter næsten altid. Ellers gør jeg som dig , ryder lige hurtigt af og stiller diverse ting i køleskabet, men så sætter jeg mig tilbage og venter til han er færdig.

Det betyder meget for mig, at man venter på hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Ja, det må være en mande ting . Kun én af mine venner har ikke noget imod at jeg er så "langsom" med at spise, selvom han selv er meget hurtigt, så bruger han bare ventetiden med at snakke en masse i stedet. Det nyder jeg, for så får jeg ikke stress selvom han er færdig

Men ja, hvis vi nu spiser hos min familie, så sidder han stille og roligt

Hehe jaaa

Kan jeg låne ham lidt ?  

Altså i min familie ved ALLE godt at han spiser meget og hurtigt .. Så vi laver tit sjov med det .. Men syntes bare det vigtigste er at man sidder pænt, snakker pænt, er høflig .. Og venter på andre.. Altså bare almindelige gode bordmanerer .. 

Nu har vi vist spammet TS tråd.. SÅ må vi snakke sammen i PB .  

Anmeld

16. juni 2012

Talbutikken

Her bliver vi alle sidende ved bordet, stor som små, indtil den første potion er spist, er der så nogen der gerne vil have mere bliver de sidende og spiser, mens vi andre gerne må forlade bordet.

Udover dette skal børne sige tak for mad og bede om at få lov til at gå fra bordet.

Anmeld

16. juni 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Jeg vil bare liiige høre om I altid bliver siddende ved bordet til jeres barn er færdig med at spise?

Altså herhjemme sidder vi som udgangspunkt og venter på hinanden og hygger os. Men fx. idag var vores søn MEGA lang tid om at spise.

( Altså virkelig..... lang tid vi snakker over 1½ time...)

Vi rejste os og ryddet ud... og satte os tilbage og ventede lidt og hyggede.... men til sidst måtte jeg give op. Jeg gik ud og ryddet op.

Hvad gør I?

Ja, selvfølgelig gør jeg det. Tager det lang tid, så tager det lang tid Det synes jeg er vigtigt at værne om. Respekt for forskellig spisetempi. Min kæreste kan godt finde på, at han lige skal ind og checke noget på pcen midt i måltidet, men så kan du tro han får en røvfuld Jeg er opdraget til man bliver siddende til alle er færdige, med mindre den der ikke er færdig selv siger, man bare kan gå fra bordet. Og det gælder også, hvis jeg så skal sidde der i flere timer. Jeg synes, at vi mennesker skal være bedre til at leve i nuet .- Vi har så travlt med hvad vi skal om to minutter, vi skal liiige have ryddet op, vasket op, der var lige den der film vi ville se.. Fuck oprydning, opvask og film. Det vigtigste må være hygge med familien, så må resten vente

Bare min holdning!

Anmeld

16. juni 2012

.....

AalborgPigen skriver:

Kan jeg låne ham lidt ?  

Altså i min familie ved ALLE godt at han spiser meget og hurtigt .. Så vi laver tit sjov med det .. Men syntes bare det vigtigste er at man sidder pænt, snakker pænt, er høflig .. Og venter på andre.. Altså bare almindelige gode bordmanerer .. 

Nu har vi vist spammet TS tråd.. SÅ må vi snakke sammen i PB .  

PB sendt

Anmeld

16. juni 2012

Janni.

Babymor2010 skriver:

Sådan er det også herhjemme - hun skovler ind, når først hun er sat til bordet, så hun når at blive færdig først 

Jeg ender som regel med at spise alene fordi de 2 herrer skovler ind. Jeg hjælper Silas i det omfang, jeg får lov. Og tager først mad når han er færdig, så er der en chance for at min mad ikke er helt kold.  

Hellere spise alene fremfor kold mad.. 

Anmeld

16. juni 2012

Clisolka

Janni. skriver:

Jeg ender som regel med at spise alene fordi de 2 herrer skovler ind. Jeg hjælper Silas i det omfang, jeg får lov. Og tager først mad når han er færdig, så er der en chance for at min mad ikke er helt kold.  

Hellere spise alene fremfor kold mad.. 

Ja man skulle næsten ikke tro det, men Isabella kan jeg ikke følge med - foruden når der er gang i bisserne. Hun spiser mere end sin mor - og ligesom sin far 

Anmeld

17. juni 2012

MorDk

Frøken J. skriver:

Ja, selvfølgelig gør jeg det. Tager det lang tid, så tager det lang tid Det synes jeg er vigtigt at værne om. Respekt for forskellig spisetempi. Min kæreste kan godt finde på, at han lige skal ind og checke noget på pcen midt i måltidet, men så kan du tro han får en røvfuld Jeg er opdraget til man bliver siddende til alle er færdige, med mindre den der ikke er færdig selv siger, man bare kan gå fra bordet. Og det gælder også, hvis jeg så skal sidde der i flere timer. Jeg synes, at vi mennesker skal være bedre til at leve i nuet .- Vi har så travlt med hvad vi skal om to minutter, vi skal liiige have ryddet op, vasket op, der var lige den der film vi ville se.. Fuck oprydning, opvask og film. Det vigtigste må være hygge med familien, så må resten vente

Bare min holdning!

Jeg er i og for sig ret så enig med dig... Men sådan hænger vores verden bare ikke sammen altid... Nogle ting skal altså ordnes. Fx. skal han også i bad og der har vi jo også hygge og kvalitetstid... (selvfølgelig skal han også spise... meeeen nu er det ikke fordi han går sulten i seng) smiler...

Vi har regler herhjemm som at tv, computer og tlf. er bandlyst under måltidet! Kan simpelthen ikke ha' det!!! Det er bare ikke altid manden liiige husker det... meeeen så kommer "blikket" og sidebemærkningerne...

Anmeld

17. juni 2012

Maise86

Vi gør faktisk tingene anderledes end jeg havde forventet vi ville gøre.

Vi har to børn på hhv 1,5 og 3,5 år.

Vores mindste spiser enormt meget og det tager rigtig lang tid. Så ofte får storesøster lov til at forlade bordet efter 20 min. Vi har æggene på for at hun bliver siddende, for hun er oftest færdig efter 5-10 min.

Tit går jeg også lige ud og ryger en cigaret imens lillebror bliver færdig. Der sidder farmand og lillebror så og hygger og spiser færdig imens.
Jeg kommer ind bagefter igen og begynder ofte så småt på køkkenet.

Når de bliver lidt større vil jeg gerne have at alle bliver siddende til alle er færdige

Anmeld

17. juni 2012

Maise86

Der skulle stå æggeur og ikke æggene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.